תוכן שיווקי

דיוור אלקטרוני: האם 2015 היא שנת המובייל?

08/02/2015 15:30
שתהיה לכם שנת ניוזלטרים נפלאה. אקטיב טרייל

עם תחזיות של עלייה בשיעור של 22% בקרב פותחי האי-מייל בסלולרי ב-2015 (לפי דו"ח של The Radicati Group), ברור שקמפיינים שיווקיים חייבים להיות מותאמים למכשירי מובייל, כלומר – רספונסביים.

העלייה החדה בשוק הסלולרי (קפיצה של 180% באחוזי פתיחת אי-מיילים) שינתה תפיסתית את רעיון הדיוור האלקטרוני, בייחוד בעיצוב ובתכנון האי-מיילים השיווקיים, שכן מדובר בשיווק ישיר ומיידי יותר. מחקר של האתר BlueHornet מראה ש-70% מפותחי הדיוור האלקטרוני במובייל ימחקו בתוך חמש שניות את המייל אם לא ייראה טוב, כלומר – לא יותאם למסך של סלולר. מה זה אומר? שגם אם התכנים שלכם נהדרים, אותם אנשים אפילו לא ייחשפו אליהם.

אולם, מעבר לעיצוב, תעשיית המובייל משנה את כללי המשחק בכל הנוגע לדיוור. כשיוצרים ניוזלטר מותאם למובייל יש להתחשב בגורמים שונים כמו אפקט הזמן (ההודעה מגיעה מידית לטלפון הנייד), לינקים (שיובילו לעמודים שגם הם מותאמים למובייל) וחוויית שימוש באופן כללי.

שינוי גם בקריאה לפעולה
גולשים שקוראים ניוזלטר בנייד נוטים לקרוא את הטקסט המוצג להם בניוזלטר עצמו, יותר מאשר להקליק ולצאת למקור אחר. זה יכול להשפיע, לא רק על כמות התוכן שאתם מציגים בניולזטר, כי אם על איכותו. המסקנה אם כן, ברורה: כדאי לכם להבהיר את מה שיש לכם לומר כבר בתוך הניוזלטר, ולא רק בעמוד הנחיתה שכפתור הפעולה מוביל אליו.

מכיוון שהם מבלים זמן רב יותר בתוך הניוזלטר מאשר מחוצה לו, דאגו לשמור על עיצוב קריא ונעים לעין. השתדלו לא להפציץ בתמונות, למקם טקסט בגודל המתאים ולהתאים את רוחב המשפטים לגודל המסך. אקטיב טרייל (Active Trail), לדוגמה, מאפשרת תצוגה מקדימה של הניוזלטר שהכנתם על גבי מסך של סמארטפון, כדי לבחון את נראות הניוזלטר שלכם ולבצע שינויים בהתאם, לפני שאתם שולחים אותו.

מה לגבי הקריאה לפעולה? שימו לב שמשתמשי מובייל נוטים להעביר כ-80% מזמן הגלישה שלהם באפליקציות ורק 20% ממנו בגלישה ברשת. לכן, רצוי שתחשבו טוב לאן יוביל הלינק של הקריאה לפעולה שלכם.

ומה לגבי שורת הנושא?
גם זו מוצגת באופן מעט שונה. כמובן שככל שהמסך קטן יותר, כך פחות מילים ייראו. דאגו להשקיע שחמש המילים הראשונות בשורת הנושא יהיו החזקות ביותר. סביר להניח שאותן יראה הנמען.

טפסי הרשמה במובייל
לאי-מיילים השיווקיים שאתם שולחים יש כמובן מטרות. אחת מהן היא להביא להרשמה. את טפסי ההרשמה אתם כמובן תטמיעו בניוזלטר או בדף הנחיתה שיצרתם, אך שימו לב – הקלדה במכשיר הסלולרי הרבה יותר מסורבלת ומייגעת מאשר במקלדת רגילה. לכן, נסו להקל על הנמענים ונסחו טופס הרשמה קל, קצר ומובן. ברגע שיירשמו, יהיה לכם קל יותר לדלות מהם פרטים נוספים להמשך.

מסתמן ששנת 2015 הולכת להיות שנת המובייל. לכן, התאימו את מהלכי השיווק שלכם ושדרגו את הניוזלטרים שלכם.

המעבר לפוקוס על מובייל אולי נראה למשווקים כעבודה קשה או מעט טרחנית, אך אל לכם לשכוח – הגולש הממוצע לא משקיע בזה מחשבה נוספת. מבחינתו, אם הוא פותח מייל בטלפון הנייד שלו, הוא מצפה לקבל מוצר מותאם. תזכרו את הפתגם הבא: לקוח מרוצה יספר לחבר אחד, לקוח לא מרוצה יספר לעשרה. רוב הנמענים שלכם לא ידעו שהם מרוצים עד שיהיו לא מרוצים.

אירועים קרובים