תוכן שיווקי
לקראת אירוע Tips&Tricks, א.מ.ת מיחשוב, יום ד', 18 בפברואר, אולם East, תל אביב

מהו ארגז הכלים החדש של מנהל תשתיות ה-IT?

09/02/2015 16:51
תוצאות מעורבות. א.מ.ת מיחשוב

 מאת: הילל יוסף

"כיום, מנמ"רים ומנהלי תשתיות IT 'נקרעים' בין הצורך לשמר את תשתיות המחשוב המסורתיות, לרבות הידע שנצבר וקיים, לבין תנועה מסיבית לעבר תשתיות מבוססות תוכנה. על השניים להתנהל בתבונה בין שתי מגמות אלה", כך אמר יואל יעקובסן, CTO א.מ.ת מיחשוב, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.

יעקובסן דיבר לקראת כנס שעורכת החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ביום ד', 18 בפברואר, באולם האירועים East בתל אביב, תחת הכותרת "Tips&Tricks – א.מ.ת מיחשוב". בכנס יישא יעקובסן שתי הרצאות: האחת, הרצאת פתיחה בנוגע לתשתיות מבוססות תוכנה, והשנייה, הרצאה טכנית בנושא מיחשוב עתיר ביצועים על בסיס שרתי דל (Dell). לגבי הרצאה זו הוא ציין כי "אנו מתמחים בפרויקטי מיחשוב עתיר ביצועים. בהרצאתי אדון בסדרות שרתי דל, אשר מספקים הטמעה צפופה של שרתים לצד נוחות תפעולית, תוך כדי ביצועים גבוהים וחסכון בחשמל". יעקובסן הוסיף כי "אנו פועלים בתחום זה בקרב לקוחותינו ממגזר האקדמיה, לרבות אוניברסיטת חיפה, שם עשינו פרויקט מיחשוב עתיר ביצועים מבוסס שרתי דל, עם טכנולוגיות אחסון מבוזר ותזמון עבודות מתקדם". לדבריו, "לא.מ.ת מיחשוב יש ניסיון רב שנים ועתיר לקוחות בתחום מיחשוב עתיר ביצועים באקדמיה בפרט ובתעשייה בכלל".

לגבי הרצאת הפתיחה שלו אמר יעקובסן כי "קיימות כמה סיבות עיקריות למעבר לתשתיות מבוססות תוכנה: המעבר מקטין את עלויות התפעול והרכישה, הוא מאפשר מעבר של חלק ממערך המיחשוב, או כולו – לענן פרטי, ציבורי או למיחשוב ענן בן כלאיים". אלא שלצד היתרונות, ציין, "המעבר לתשתיות מבוססות תוכנה מציב את המנמ"ר במצב של התלבטות: מה עליו ועל מערך ה-IT שבראשותו לעשות עם התשתיות הישנות? מה להעביר ומתי? אילו פרויקטי IT כדאי ליזום על מנת שהם יאפשרו מעבר קל יותר אל עולם התשתיות מבוססות התוכנה?".

"אנו, בא.מ.ת מיחשוב", הוסיף יעקובסן, "פועלים ומנוסים בפרויקטים של הקמת תשתיות מסורתיות, הקמת תשתיות מבוססות תוכנה וכן הקמת תשתיות המשלבות בין שני הסוגים. לטובת פרויקטים אלה אנו מטמיעים את מוצרי התוכנה והחומרה של דל, רד-האט (Red-Hat), נט-אפ (NetApp), ג'וניפר (juniper) ו-HP".

בדרך זו, ציין, "אנו מספקים ללקוחות הארגוניים ייעול תפעולי, לצד קיצור של זמני התגובה והיענות לבקשות לשירותי תשתיות IT. עוד תועלת מתקבלת בשל היכולת להרחבה פשוטה של התשתיות, יחד עם המוכנות להתמודדות למעבר של חלק מהשירותים לשירותים מבוססי מיחשוב ענן".

"ראינו את תחילת המעבר של ארגונים גדולים לתשתיות מבוססות תוכנה", אמר יעקובסן, "בקרב מערכי IT של ספקיות שירות אינטרנט וספקיות תוכנה כשירות, כמו גם בקרב ארגונים מהמגזר הביטחוני". הוא הוסיף כי "המגמה הזו תגדל בשנת 2015 – בשל היתרונות הגלומים בה".

יעקובסן ציין כי "יש לספק ללקוח הארגוני תשתיות רזות, משמע – לטפל ביותר מערכות מיחשוב אבל לא להגדיל באותו יחס את היקף כוח האדם המוקצה לתשתיות. לנו יש את הידע כיצד להטמיע ולנהל מערכות שמטפלות במידע גדל והולך. אנחנו מציגים מערכות מרכזיות שמאפשרות להטמיע בתוך זמן קצר גם ענן פרטי וגם תשתיות לעיבוד Big Data".

יעקובסן סיכם באמרו כי "אנו, בא.מ.ת מיחשוב, שחקן מרכזי בתחום המעבר לתשתיות מבוססות תוכנה, ונמשיך לפעול בו תוך גידול של הפעילות השנה".

אירועים קרובים