תוכן שיווקי

קלטת, ענן או שניהם?

15/02/2015 14:15
ארקסרב

במשך שנים, אבן הפינה של משפחת המוצרים שלנו ב-Arcserve הייתה ה-Arcserve Backup, עם יכולות חזקות של ארכוב וגיבוי על קלטות. עם זאת, אנחנו ממשיכים לשמוע מלקוחותינו שהם חוקרים כיצד למקסם את יעילות המשאבים שלהם על ידי אוטומציה של התהליך. במהלך הזמן, הדיונים עם הלקוחות הפכו לשאלות לגבי יכולות הגיבוי שלנו על קלטות: "אז מה אתם עושים לגבי שרותי ענן כגון Amazon EC2 ,S3 ,Glacier ו-Microsoft Azure?".

חיפוש פשוט באינטרנט מניב מאמרים ופוסטים רבים ששואלים האם עבר זמנן של הקלטות? מבחינת עלות נטו לג"ב, הקלטת היא עדיין פתרון משתלם מבחינה כלכלית. כמו כן, בהיבט של השקעה בחומרה, הקלטת עדיין ממשיכה להיות פתרון סביר בהחלט. עם זאת, השאלה הקריטית שחלק מהמשתמשים מתחילים לשאול היא מה קורה כשאותם דיסקים וספריות של קלטות מתקלקלים? האם לתקן ולהחליף ציוד או להשקיע בפתרון חדש עם תקורות נמוכות יותר ואוטומציה?

מלחמות המחירים של אחסון בענן והרושם שהמחירים ימשיכו לרדת יצרו דיון בנושא בתעשייה ואין ספק שמנהלי ניהול נתונים וספקי שירותים מנוהלים (MSP) ימשיכו להתייחס לנושא בדחיפות הולכת וגוברת.

ברור שהקלטת עדיין לא מתה, באותה מידה בה ברור שהענן עדיין לא הבשיל כחלופה נפוצה, אך השאלה שנותרת בעינה היא: האם עסקים צריכים להשקיע בטכנולוגיה מוכחת כמו קלטות – טכנולוגיה שמצריכה תשתית פיזית (שטח פיזי, אחסון, אספקת חשמל ואינטראקציה אנושית), או לקבל בברכה את העולם החדש של שרותי אחסון בענן, כלומר – להפקיד את הנתונים החשובים שלהם בידי שירותי DR מחוץ לאתר, שאינם נמצאים בבעלותם ושעליהם הם יסתמכו בל הנוגע לשלמות, לנגישות ולאריכות הימים של הנתונים שלהם?

מספר אדמיניסטרטורים של גיבויים ובעלי MSP שדיברנו אתם באחרונה לפחות מנסים להעביר חלק מה-DR שלהם והנתונים לגיבוי לטווח ארוך לאחסון בענן, בעודם ממשיכים להשתמש בקלטות עבור רוב צרכי ניהול הנתונים שלהם. זוהי טבילה מטאפורית של הבוהן במי האחסון בענן ואנחנו שומעים שהיא עובדת. עלות הענן עדיין נתפסת קצת גבוהה מדי עבור כל סוג נתונים, אך החסכון כתוצאה מצמצום אינטראקציה אנושית, תשתית פיזית ואחסון מחוץ לאתר מוריד את המחיר עד לשיווי משקל משכנע.

האנרגיה והמומנטום של תעשיית ניהול הנתונים מכוונים לאבולוציה איטית אך יציבה של אחסון DR מחוץ לאתר כשעסקים ממשיכים להעביר לפחות חלק מהנתונים שלהם לאחסון בענן. הקלטת לא מתה, אך מגמה זו מציבה אתגרים ייחודיים עבור אדמיניסטרטורים של גיבוי וספקי פתרונות כאשר בפועל הסביבות הופכות ליותר ולא לפחות מורכבות, תוך כדי שעסקים מחפשים דרכים למקסם יעילות ולצמצם עלויות.

Arcserve מתייחסת ישירות למורכבות הגוברת על ידי התחייבות איתנה לפיתוח פתרונות היברידיים להגנת נתונים שמאפשרים למשתמשים ליהנות מיתרונות אוטומציה של תהליכים דרך תכניות ומשימות. התוספת של אוטומציה בתהליך בעזרת Arcserve Unified Data Protection מאפשרת למשתמשים להגדיר אסטרטגיות ניהול נתונים שכוללות טכנולוגיות באתר ומחוץ לאתר, קלטות וענן – כל זאת במוצר אחד ובפלטפורמה אחת. הוספת תהליך קצה לקצה לפתרון גיבוי ושחזור נתפסה אצל חלק מהאנשים כסטייה קיצונית מהתהליך המקובל שאדמיניסטרטור הגיבויים היה רגיל אליו, אך מאז שחרור Arcserve UDP, המשוב החיובי היה יוצא מהכלל. וזה עוד לא הכול: על בסיס היסודות של השחרור הראשוני של Arcserve UDP אנחנו ממשיכים להשקיע באינטגרציה צמודה יותר של קלטות, יחד עם כוונה לספק ללקוחות יכולת של אוטומציה בתהליך מקצה לקצה, שכוללת ארכוב על קלטות והופכת את ה-D2D2T (דיסק לדיסק לקלטת) למציאות.

בנוסף, עם שרת נקודת שחזור (RPS) הוספנו פתרון DR אמיתי מחוץ לאתר שמותאם לענן עם מניעת כפילויות בצד המקור וטעינת נתונים מרחוק כדי לסייע למשתמשים שמעונינים לעבור לאחסון מחוץ לאתר בענן. אנחנו נמשיך להתבסס על היכולת שלנו בעודנו מרחיבים את שירותינו להתקני RPS פיזיים ויכולות משופרות בכל הנוגע לווירטואליזציית שרת בענן.

אירועים קרובים