תוכן שיווקי

Linkury – מודל עסקי בקליק

17/02/2015 16:58
Microsoft Azure

יצירת האפשרות להרוויח כסף מתעבורת אינטרנט של לקוחות היא ללא ספק אתגר לא פשוט, במיוחד כאשר לא עומד לרשותך ולו עובד IT אחד. אך למרות זאת, חברת המוניטיזציה Linkury מצאה פתרון לאתגר מורכב זה על ידי מעבר לפלטפורמת הענן Microsoft Azure ומינוף היכולות שלה.

כיצד להפוך הקלקות באינטרנט להכנסות עבור מיליוני לקוחות? זהו אחד האתגרים עליו החברה הישראלית Linkury מנסה לענות, בעזרת כלים אשר פיתחה, המאפשרים למשווקים וחברות גלובליות להפוך את הפעילות המקוונת שלהם לרווחית.

כדי להישאר אחת החברות המובילות בתחום, חייבת Linkury לפרוס מוצרים ושירותים חדשים ללא הפסקה, כך שלקוחותיה יוכלו להרוויח יותר כסף באינטרנט והיא תוכל להתרחב גלובלית.

עם זאת, קיים אלמנט מהותי באסטרטגיית החברה שמנע ממנה לענות על אתגרים אלו באופן יעיל, והוא הצורך בשמירה על צוות IT קטן ככל האפשר. "השמירה על תשתית IT רזה הינה חלק מהותי באסטרטגיה שלנו", מאשר קובי אלדר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Linkury. על אף שאסטרטגיה זו חסכונית במושגים של כוח אדם, היא מקשה מאוד על עסק הנמצא בצמיחה מואצת.

הפתרון: גמישות בענן

כמשתתפת בתוכנית Microsoft BizSpark, המציעה טכנולוגיה ותמיכה לחברות סטארט-אפ, Linkury כבר הכירה לעומק כמה מהטכנולוגיות החדשות של מיקרוסופט (Microsoft). אחת מטכנולוגיות אלה, פלטפורמת הענן Microsoft Azure, נראתה מסקרנת במיוחד משום שהציעה מודל של פלטפורמה-כשירות. "גישת Azure Microsoft נראתה לנו נכונה, כיוון שאפשרה לארח הרבה פלטפורמות טכנולוגיות, כך שהצוות הקטן שלנו היה יכול להמשיך ולהתמקד בחלק העסקי ולא בתשתיות IT", אומר אלדר.

Linkury עושה שימוש בתשתיות ושירותי Azure Microsoft על גבי דאטה סנטרים באזורים שונים בעולם. היא פרסה כמה שירותי ענן הבנויים על Windows Communication Foundation ו-blob storage containers, והכול ב-Azure Microsoft. בנוסף, בנתה החברה תשתית נרחבת על גבי Azure Microsoft, הכוללת כ -50 שירותי ענן, יותר מ -100 שרתים וירטואלים, עשרות אתרי אינטרנט וקלאסטרים של Apache Hadoop.

יתרונות מיישום הפיתרון

ניתוח מיליוני רשומות יומיות
מעבר להרחבת התשתיות בעזרת Azure Microsoft, עושה Linkury שימוש בשירות Azure HDInsight, פתרון Big Data הבנוי על מסגרת הקוד פתוח Apache Hadoop.

באמצעות Azure HDInsight מעבדת Linkury מיליארדי רשומות משתמש ומעבירה את המידע הבלתי מובנה הזה למערך ה-BI שלה המבצע ניתוח על ידי מספר כלי BI, כולל Microsoft Excel. הודות לכך יכולים האנליסטים של Linkury להציג דו"חות BI הכוללים מידע מפורט בנוגע למשתמשי המערכת, כגון דפוסי שימוש או מיקום. נוסף על כך, באמצעות Apache Storm מקבלת Linkury ניתוח של אתרי לקוחות בזמן אמת. "שוב, כיוון שאין לנו צוות IT, אנחנו לא רוצים ליצור יישום Hadoop משלנו ולאחר מכן לנסות לנהל אותו", אומר אלדר. "עם Azure HDInsight אנחנו יכולים לקבל Hadoop analytics מבלי לדאוג בנוגע לתשתית, כך שהעובדים שלנו יכולים להתמקד אך ורק בנתונים ולהשקיע את זמנם בשיפור העסק".

יכולת התרחבות לפי דרישה
הודות ל-Azure Microsoft יכולה Linkury לחסוך כסף רב ולשלם רק עבור המשאבים בהם היא משתמשת. "על ידי שימוש ב-Azure Microsoft אנחנו שולטים בסכום המדויק של עוצמת המחשוב שאנחנו צורכים", אומר אלדר. מעבר לזאת, עובדי החברה יכולים להתמקד בבניית מוצרים ושירותים חדשים עבור הלקוחות שלהם, במקום לדאוג לניהול התשתית. "כעת יש לנו זמן רב להתמקד ב-R&D, ועם המידע שאנו מקבלים מ-Azure HDInsight אנו יודעים אילו איזורים דורשים שיפור. כך, אנו יכולים לייצר אפליקציות מותאמות יותר עבור הלקוחות שלנו ולעזור להם לייצר יותר הכנסות", לדבריו.

לדברי אבי שטרית, מנהל פיתוח עסקי במיקרוסופט ישראל, "Linkury היא חברה העוסקת בתחום המוניטיזציה, ועושה שימוש ב-Microsoft Azure בכדי לפנות למיליוני משתמשים ברחבי העולם ובכדי לספק כלים ושירותים לחברות בכלל הגדלים. טכנולוגית הענן של מיקרוסופט משמשת כפלטפורמה לפעילות הגלובלית של Linkury ולשירותים המתקדמים שמציעה החברה".

אירועים קרובים