תוכן שיווקי
בעקבות אירוע CYBER SECURITY 2015

למי יש פקס? שיקום!

19/02/2015 13:23
גיל ששון, ראש מחלקת פיתוח עסקי ב-InfoBay

עיקר התעבורה ברשת האינטרנט כיום הינה באמצעות דואר אלקטרוני. כ-300 מיליארד אי-מיילים נשלחים בכל יום והמספר גדל באופן אקספוננציאלי. אין ארגון בעידן הנוכחי שאינו משתמש באי-מייל כאמצעי התקשורת העיקרי עם העובדים, הספקים והלקוחות.

יחד עם זאת, אנחנו עדיין רואים ארגונים רבים שמשתמשים בפקס כאמצעי תקשרות משמעותי בחברה ואף דורשים מהלקוח לאשר קבלת הפקס טלפונית. חלקם הגדול אף שולחים מסמכים רגישים באמצעות מכשיר זה מבלי לקחת בחשבון את הסיכון הכרוך בהגעת המסמך לידיים הלא נכונות.

סיבת השימוש בפקס נובעת פעמים רבות מכך שחברות וארגונים אינם מודעים לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים הקיימים בשוק, שמאפשרים להם שליחת מידע מאובטח באופן פשוט וידידותי למשתמש.

InfoBay מקבוצת מלם תים מספקת טכנולוגיה מתקדמת וחכמה המאפשרת לארגונים לשלוח את המידע שלהם באמצעות דואר אלקטרוני מאובטח ואף לקבל אישור מסירה על הגעת המידע, ללא התקנה כלשהי בתחנות הקצה או תחזוקת מפתחות הצפנה.

פנינו לגיל ששון, ראש מחלקת פיתוח עסקי ב-InfoBay, על מנת להבין את התקינה הקיימת בנושא וכיצד InfoBay עונה על דרישות אלה בעולם.

איך הרגולציה בישראל מתייחסת למערכות דואר אלקטרוני מאובטח?
"ב-InfoBay עשינו מאמץ רב על מנת ליישר קו עם הרגולציה בעולם. בישראל, הבנקים שילבו את הנושא תחת תקנה 357 של בנק ישראל בצמידות ל-ISO 27002, וחוזר מנכ"ל משרד הבריאות הלך בעקבותיהם. אנחנו עם יד על הדופק כל הזמן אחר התפתחות והתפקחות הרגולטורים בישראל, ונמצאים בקשר רציף עם הרגולטורים על מנת לעמוד בדרישות הרגולציה".

האם כיום ארגונים יכולים להחליף את שרתי הפקסים במערכת דואר מאובטח?
"בוודאי. InfoBay מספקת כיום לארגונים רבים בישראל ובעולם את היכולת לשלוח מידע רגיש בביטחון מלא שהמידע יגיע ליעדו. השולח מקבל אישור מסירה ואישורי הורדה של המידע שנשלח.

יותר מכך, בניגוד לפקס, זיהוי השולח מתבצע בדרך כלל על בסיס זיהוי רב שלבי, לדוגמה Encrypted soft token במייל ו-OTP (ר"ת One Time Password) בסמס".

אם כך, האם בעתיד נראה יותר מערכות דואר מאובטח?
"ללא ספק. כבר כיום אנחנו מקבלים פניות רבות מארגונים גדולים כקטנים מתחומי תעשיה מגוונים ליישום הפתרון אצלם. קיימת כיום הבנה הולכת וגוברת לגבי הסיכונים והנגישות של גורמים עוינים למידע באי-מייל רגיל. לצערי, מרבית הקריאות שאנחנו מקבלים עדיין מגיעות לאחר שמידע רגיש נשלח במייל והגיע בטעות לאדם לא נכון או שהשתלטו עליו גורמים עוינים.

InfoBay מספקת פתרון ארגוני מקיף לשליחת דואר אלקטרוני מאובטח. בין היתר, InfoBay מספקת תשתית הפצה מאובטחת של מידע מהמערכת התפעולית לאנשים מחוץ לארגון, שליחה מאובטחת דרך ה-Outlook על ידי העובדים בפורמט מאובטח, הקמת תיבות דואר אלקטרוני מאובטחות עבור גורמים חיצוניים להתקשרות דו כיוונית מאובטחת עם החברה ועוד.

שינוע המידע מתבצע באמצעות יכולות מגוונות כמו התממשקות למערכת הארגונית, פתיחה מאובטחת לאינטרנט, סיווג וארכוב המידע, הצפנה, ניהול הרשאות, הפצה יזומה ואוטומטית ועוד. תכונות אלה מעמידות את InfoBay כמובילת דרך לשלב הבא בתחום הניהול וההפצה של מידע ארגוני מאובטח".

אירועים קרובים