תוכן שיווקי
בעקבות אירוע א.מ.ת מיחשוב

ניהול מידע דינאמי בארגונים

25/02/2015 17:04
גור קרייתי, מומחה פתרונות אחסון ב-דל

מאת: גור קרייתי, מומחה פתרונות אחסון, דל

הידע הארגוני הינו משאב יקר הבונה את הכוח העסקי של ארגון. מערכת האחסון היא ה-"מוח" ואם היא חלילה קורסת, יקרוס איתה כל הידע הארגוני. כשל במערכות במוסדות בהם המידע קריטי – בתי חולים, בנקים ואחרים – או זמן תגובה ארוך, יכול לפגוע בכושר העסקי הארגוני או לסכן את פעילותו.

המידע הארגוני נצבר לאורך זמן, אולם מחקרים מראים כי 65% מהקבצים נפתחים פעם אחת בלבד. לכן נדרשת מערכת אינטליגנטית, שתבדיל בין רמת החשיבות של המידע ותדע "לשלוף" מידע חיוני במהירות. מצד שני, מידע סטאטי (Inactive Data) יאוחסן אוטומטית באחסון עתיר נפחים וזול.

בניהול דינמי, המערכת שומרת מידע על גבי דיסקים SSD / 15k rpm קטנים ויקרים לביצועים גבוהים ודיסקים NL-SAS עתירי נפחים, אך איטיים וזולים משמעותית. ההבדלים בין הטכנולוגיות משמעותיים – דיסק NL-SAS מספק נפח גדול פי עשרה מאשר דיסק  SSD.

צרכי העסק

עסקים מתחלקים לשלוש קבוצות, על פי צרכי המחשוב. מכאן פתרונות החומרה עבורם:
• Entry Level – מערכות לעסקים קטנים עד בינוניים המספקות מהירות וזמינות גבוהים. המידע נשמר בצורה נגישה ללא אבחנה בין רמות שירות. המערכות אינן מתוחכמות, לא מתממשקות עם פלטפורמות אחרות ואין להן אינטליגנציית תוכנה.

• Mid-Range – מערכות לעסקים בינוניים עד גדולים. מציעות נפחי אחסון גדולים לצד אוטומציית תהליכים, וכן שילוב עם בסיסי נתונים ומערכות וירטואליזציה (למשל, EqualLogic Dell).

• High End – מערכות לעסקים גדולים ובעלי מידע קריטי, כגון בתי חולים, בנקים ואחרים. המערכות מאחסנות נפחים עצומים, המידע מסודר באופן אינטיליגנטי (מידע חיוני "נשלף" במהירות), וכן יש אמינות וזמינות גבוהות (Compliance Dell).

האתגרים הארגוניים

• הפניית משאבים – על פי פורסטר, 72% מתקציב ה-IT בארגונים מופנה לתחזוקה: תקלות, עדכונים, שדרוג רישיונות ועוד. רק 28% ממנו מוקדש לחדשנות טכנולוגית. יתרה מכך, פורסטר חושפת תמונה עגומה לפיה 29% מגופי ה-IT מספקים גמישות בשירותים וכוח עיבוד ו-75% מהתקלות הינן טעויות אנוש שיכולות להימנע מראש.

• מענה על צרכי הארגון – ארגונים זקוקים למערכות IT שיעמדו בקצבי הצמיחה. מרבית המערכות לא עונות על צורך זה ושינויי חומרה כרוכים בעלויות גבוהות.

• התפוצצות מידע – נפחי המידע בעולם הדיגיטלי גדלים אקספוננציאלית. על פי IDC, עד 2020 יזנקו נפחי המידע בעולם פי חמישה. Big Data רלוונטי בכל סוגי המידע – תמונות, מוזיקה, מסמכים ועוד. מנתוני פייסבוק (Facebok), לדוגמה, עולה כי בכל דקה מועלות באתר 140 אלף תמונות.

• הורדת עלויות – נפחי המידע בעייתיים נוכח יכולות המחשוב הארגוניות. לפי IDC, ארגונים מעלים תקציבי מחשוב ב-3% בממוצע בשנה, כך שלעולם לא יימצא פתרון ראוי. מערכות דינמיות מתקדמות, המבחינות בין רמות שירות מאפשרות חיסכון משמעותי בהוצאות.

• הקצאת כוח אדם –מערכות טכנולוגיות גדולות מצריכות כוח עבודה לניהול ותפעול. ככל שהארגון גדול והמערכות שלו מורכבות, נדרשים מנהלי מערכות רבים.

• שדרוג המערכות – ארגונים מחליפים תשתיות בממוצע בכל שלוש שנים מהטעמים הבאים:

  • עדכונים וחידושים טכנולוגיים.
  • העלאת מחירי אחריות בפקיעת תקופת האחריות – כדאיות כלכלית לשדרוג המערכות.
  • פיתוח פתרונות Scale Out, המאפשרים גידול בנפחים וביצועים ללא צורך בהחלפת התשתית הקיימת (למשל, Compellent Dell).

תפקידיו העיקריים של מערך האחסון הם לרכז במקום מאובטח את המידע הארגוני, לספק יכולת שרידות מקסימלית, לפשט את ניהול המידע ולתמוך בארגון במהירות וביעילות הטובה ביותר. חשוב שארגונים יבחרו מערכות על פי צרכיהם, אולם חשוב לזכור כי היכולת העתידית לשינוי המערכות חשובה מאוד ובמערכות רבות כרוכה בעלות גבוהה ואפילו בלתי אפשרית.

 

 

אירועים קרובים