תוכן שיווקי
לקראת אירוע PRINT 2015 ב-2 במרץ

חשבונית אינטראקטיבית – לתקשר עם הלקוחות בכל הערוצים

25/02/2015 16:45
מירב קנוסן, מנהלת מכירות אינטגרציית נתונים, קבוצת אמן

מאת: מירב קנוסן, מנהלת מכירות FormIT בקבוצת אמן.

ארגונים שונים מחפשים דרכים יצירתיות לשדרג את מערכי השיווק שלהם ולהפוך כל מדיה קיימת לכלי שיווקי.

מחקר שערכה Gigaom בחן אילו כלים שיווקיים מביאים לתוצר סופי בו צרכנים רוכשים מוצרים. המחקר מצא כי מכל הכלים שנבחנו וביניהם שיחות פרונטליות, שיווק ברשתות חברתיות ועוד, הכלי היעיל ביותר הוא שיווק באמצעות דואר אלקטרוני. בשונה משיטות אחרות, באמצעות מיילים יש גם דרך מאוד מדידה לבחון הצלחה (ROI). מהנתונים עולה כי 86% מהארגונים משתמשים באופן קבוע בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני, ונתוני 2014 מראים כי בכ-60% מהארגונים התקציב הדיגיטלי בכללותו צפוי לצמוח.

בהקשר זה, אחד הכלים הוותיקים ביותר בו ארגונים מתקשרים עם לקוחות הינו חשבונית הלקוח. גם במילניום הנוכחי, אין ארגון שלא שולח ללקוחותיו חשבוניות. עם השנים, יותר ויותר ארגונים עוברים לחשבוניות דיגיטליות שנשלחות במייל. נשאלת השאלה: למה לא להפוך את החשבונית לכלי שיווקי אינטראקטיבי?

עולם המחר

השימוש בחשבוניות חודשיות ללקוחות ככלים שיווקיים אינו חדש. עם כניסתנו לעולם המחר, כל המדיה הארגונית הופכת להיות אינטראקטיבית בעתיד, לקוחות שמקבלים חשבוניות דרך המייל יוכלו לבצע דרכם אינטראקציות עם הארגון ולבקש שירות, לרכוש, לתת משוב, ועוד.

מבחינת הארגונים זהו חידוש מרענן. למעשה, לאחר שחשבוניות דיגיטליות הנשלחות במייל הפכו לנורמה במרבית הארגונים נותני השירות, כעת ניתנת להם אפשרות להגדיל את הכנסותיהם תוך ניצול החשבונית כערוץ דיוור שכבר קיים. חברות שכבר מספקות בחשבוניות הדיגיטליות פרסומות, יכולות עתה להציע הזדמנויות לרכישה ללקוחותיהן. למשל, חברת טלקום יכולה להציע בחשבוניות שלה ציוד לרכישה או מודעה כך שהקלקה עליהם מתניעות את תהליך הרכישה.

טכנולוגיית FormIT

FormIT, שפותחה על ידי קבוצת אמן, היא מערכת להפצה דיגיטלית "חכמה" של מידע ארגוני או אישי שבין היתר מאפשר היזון חוזר של הנמען. המערכת מאפשרת לארגונים לאסוף מידע בפורמטים שונים מהמערכות הפנימיות בארגון באמצעות מנוע אינטגרציה (המבוסס על אינפורמטיקה), ללא צורך בכתיבת קוד, וליצור מהם מסמכים מכווני-לקוח, תוך העברתם ללקוח ללא צורך בבתי דפוס ובהפקה חיצונית. המערכת מכילה יכולות של איסוף מידע, עיבוד, ארכוב והפצת מסמכים.

באמצעות הכלים שהוזכרו, יכולים ארגונים ליצור חשבונית עליה קישור אינטראקטיבי שלחיצה עליו מפעילה את ה-FormIT. בעת בחירת הלקוח ברכישת ההטבה שהוצעה לו על החשבונית, מערכת ה-FormIT מתחילה ביצירת קשר עם המערכות הארגוניות. המערכת מייצרת הזמנה של הציוד, יוצרת זיהוי משתמש מחמיר (בהתאם להחלטת הארגון ולפי כללי אבטחת המידע) ורושמת כתובת למשלוח כמו גם פרטים נוספים הקשורים ללקוח (פרטי תשלום וכו'…). במקביל, היא מעדכנת אוטומטית את מערכת ה-CRM בארגון ומפנה את המכירה אליה. מערכת ה-CRM יוצרת ממשק מול מערכות תפעוליות אחרות בארגון ליצירת הזמנה ומעדכנת את סטטוס ההזמנה. בשלב הבא, ובמקביל, נוצר רישום של ההזמנה. המערכת דואגת לעדכן את הלקוח בסטטוס ההזמנה בכל ערוץ תקשורת מוסכם. בעזרת טכנולוגיה זו יכולות חברות למקד את השיווק לכל לקוח בהתאם לנתוניו, כך שהיא לוקחת בחשבון את אופן השימוש של הלקוח ואת היקף הפעילות שלו במוצרי החברה.

השימוש בחשבוניות כערוץ שיווקי מהווה הזדמנות עבור ארגונים להגדלת ההכנסה. זהו כלי זמין ונוח לשימוש על ידי הלקוח, ובעבור הארגון מהווה ניצול מירבי לערוץ תקשורת קיים. אם בעבר לקוחות היו צריכים להגיע או להיכנס במיוחד לאתר החברה כדי להתעדכן במבצעים או לבצע רכישה, כעת הכול יכול להיעשות בלחיצת כפתור ישירות מהחשבונית החודשית.

 

אירועים קרובים