תוכן שיווקי
לקראת אירוע Edutech 2015 מחר (ה'), 26 בפברואר

עו"ד רוית דום, מנכ"לית עמל: "חדשנות בחינוך היא מנוע הצמיחה המרכזי כיום"

25/02/2015 18:51
עו"ד רוית דום, מנכ"לית עמל

"חדשנות בחינוך היא מנוע הצמיחה המרכזי כיום", כך אומרת עו"ד רוית דום, מנכ"לית עמל. היא מפרטת: "על שלושה דברים נבנה עתיד החינוך, ובעקבותיו עתיד הכלכלה והחברה בישראל ובכלל – שינוי דפוסי למידה, שילוב טכנולוגיה בתהליכי החינוך ושיתוף הנוער בתעשייה ובחיים האמיתיים". אלה דבריה, ערב כינוסה של ועידת Edutech 2015 לתקשוב בחינוך בסימן חדשנות בלמידה.

"בעידן הטכנולוגי הנוכחי, בו העולם הפך לשטוח והמידע נגיש באותה המידה בכל מקום בעולם, מערכת החינוך חייבת להיות מעודכנת ולהתאים עצמה ליכולות של בני הנוער. אין למידה ללא טכנולוגיה. הלמידה חייבת להיות אקטיבית ומרתקת ואי אפשר לצפות היום מתלמידים לשבת ולשנן חומר כבעבר. לכן הקמנו מודל למידה חדשני, יחד עם אפל (Apple), והכנסנו מכשירי iPad לבתי הספר ולמידה, באמצעות מחקר ופרויקטים. הרי אני לא יכולה לדבר עם תלמידים בשפה של המאה הקודמת. הם כבר נולדו לעידן מסכי המגע, ואני לא יכולה לבוא אליהם עם ספר של 200 עמודים ולבקש מהם לשנן בזמן שיש להם עומס של מידע הרבה יותר מעודכן ורלוונטי בלחיצת כפתור".

המודל: מרכזי יזמות

לדברי עו"ד דום, קבוצת עמל מובילה כיום חשיבה אחרת ומכניסה לבתי הספר הוראה ולמידה חדשנית תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובשיטות לימוד שמקדמות יזמות, מחקר ושיתופי פעולה. "שלושה עקרונות מנחים את תורת הלימוד החדשה ברשת עמל" היא מסבירה, "חינוך ליזמות, הכנסת אמצעי למידה חדשניים המחוברים לעולם של התלמידים כמו הוראה ולמידה באמצעות טכנולוגיה חדשנית והפעלת למידה מערבת ומאתגרת."

מימין: אילנה שטרהל, מנהלת הרב תחומי עמל חדרה; סרג'יו צ'יימפרינו מהאיחוד האירופי; עו"ד רוית דום, מנכ"ל קבוצת עמל ותומר מוזיקנט, תלמיד מרכז היזמות של עמל בחדרה

מימין: אילנה שטרהל, מנהלת הרב תחומי עמל חדרה; סרג'יו צ'יימפרינו מהאיחוד האירופי; עו"ד רוית דום, מנכ"לית קבוצת עמל; ותומר מוזיקנט, תלמיד מרכז היזמות של עמל בחדרה

ביוזמתה של מנכ"לית קבוצת עמל הוקמו כבר שלושה מרכזי יזמות חדשניים בבתי ספר של עמל בצפת, בחדרה ובשבח מופת תל אביב. מרכזי היזמות הללו מחוברים לחברות מובילות, ומנטורים בכירים מהעולם העסקי מנחים את בני הנוער. "במרכזי היזמות שלנו התלמידים לומדים חלקים חשובים מתחום מנהל עסקים, מפתחים פרויקטים חדשניים העונים על צורך אמיתי של הקהילה בכלל ושל חברות מסחריות, תוך התמקדות בתחומים המעניינים ומאתגרים אותם, כמו: ביומד, פיתוח אפליקציות וסייבר", אומרת דום. היא מדגישה: "זה החיבור האמיתי של הנוער של היום לעולם המחר. אלה אותם בני נוער שבעשורים הקרובים יהיו במרכז העשייה הטכנולוגית והמדעית, כדי לגרום לשגשוג כלכלי כלל עולמי, לקדמה מדעית, ובסופו של דבר לשיפור חיי האנושות."

הכרה בינלאומית במרכזי היזמות של עמל

אחד הדגשים במרכזי היזמות הוא החיבור לקהילה, דבר המוסיף מימד ערכי חשוב לפעילות בני הנוער במרכזי היזמות. "במרכז היזמות שהקמנו בחדרה למשל, התלמידים מפתחים אביזרים ומשחקים המותאמים במיוחד עבור ילדים עם מוגבלויות, תוך שיתוף פעולה עם בית איזי שפירא הפועל ליצירת שותפות מלאה של ילדים עם מוגבלויות בחיי הקהילה והחברה בישראל", מציינת עו"ד דום והיא מספרת בגאווה על כך שהמיזם הייחודי הזה של עמל זכה להכרה בינלאומית – אות הוקרה יוקרתי מטעם האיחוד האירופי. היה זה בוועידת האיחוד האירופי ליזמות קהילתית, שנערכה בחודש נובמבר האחרון בטורינו שבאיטליה. קבוצת עמל ייצגה שם את ישראל, יחד עם עוד שבע מדינות בלבד שנבחרו על ידי האיחוד להציג מודלים מוצלחים של חדשנות ויזמות בחיבור עם הקהילה.

לדברי עו"ד דום, "היה זה כבוד גדול לייצג את ישראל באירוע מכונן שכזה, שבו הישגי הקידמה והיצירתיות של רשת עמל זוכים להכרה משמעותית על ידי האיחוד האירופי. החיבור שיצרנו בין מערכת החינוך ובין התעשייה עורר התלהבות בקרב נציגי האיחוד האירופי. זה מנוע צמיחה למנהיגות צעירה, יצירתית ויוזמת ועל כך גאוותנו".

אירועים קרובים