תוכן שיווקי
בעקבות אירוע דטה סנטר

מרכז נתונים יעיל וירוק מתחיל בניטור בזמן אמת

מאמר זה מסביר כיצד מעקב אונליין, תכנון תכולה וניתוח עתידי של טכנולוגיות יכולים לסייע למנהלים בארגון לשפר את הגמישות והיעילות במרכזי הנתונים שלהם, ולהבטיח ביצועים גבוהים יותר בעלות נמוכה יותר

09/03/2015 12:22
ספקית מובילה של פתרונות מבוססי RFID לניהול מרכזי נתונים גלובליים. RF-CODE, שמיוצגת בישראל על ידי RIL Eco Systems

מאת: ניר כהן, מנהל הטכנולוגיות של RIL Eco Systems.

בעולמנו המחובר תמידית (Always On), הציפייה שלנו היא כי מרכז הנתונים יהיה זמין באופן רציף וארגונים משקיעים מיליוני דולרים מדי שנה כדי לעמוד בציפיות הללו.

מרכזי הנתונים, או בשמם הרווח – דטה סנטרים, משמשים כמנוע של הארגון ומאפשרים לו לספק את כל ההיבטים של התרבות המודרנית, החל בקשרים חברתיים ועד שווקים גלובליים. יחד עם זאת, הם גם צרכני אנרגיה גדולים, אנרגיה שלעיתים הינה שוות ערך לצריכה של ערים שלמות. חלק גדול מהאנרגיה מתבזבז בגלל תכנון ויישום לקויים. ארגון מודרני לא יכול להרשות לעצמו להחזיק דטה סנטרים שעלותו ועלות תפעולו השוטף נמדדים במיליוני דולרים בשנה, לפעול בצורה שאינה אופטימלית ויעילה.

הפעלת מרכז הנתונים בצורה חסרת יעילות יוצרת בעיה של בזבוז כספים, זמן ואנרגיה, הן במונחים של הון ועלויות תפעול והן במונחים של פגיעה בסביבה.

על מנת להצליח באקלים העסקי התחרותי של היום, מנהלי מרכז נתונים חייבים ליישם טכניקות וטכנולוגיות שיאפשרו להם לשמור על זמינות רציפה של מרכזי הנתונים, תוך ביצוע התייעלות אנרגטית.

הסוד שאינו שמור להשגת שתי המטרות הללו הוא ניטור בזמן אמת וניהול האנרגיה של סביבת מרכז הנתונים.

ההנחיות האחרונות שפרסמה האגודה האמריקנית לחימום, קירור ומיזוג אוויר (ASHRAE) הרחיבו את טווחי הטמפרטורה והלחות המותרים במרכזי הנתונים. במקום טווח טמפרטורה של 13-18 מעלות צלזיוס, ששימשו לתפעול מרכזי נתונים, ניתן היום לעבוד בטמפרטורות של בין 23-32 מעלות צלזיוס, ועם גבולות לחות פחות מחמירים על פי ההנחיה.

ההשפעה של שינויים אלה על שימוש באנרגיה יכולה להיות משמעותית: מרכז הנתונים יכול לחסוך בין 2% ל-5% בעלויות עבור כל עלייה של חצי מעלה באוויר הנכנס לשרתים – Inlet. על מנת להשיג יעד זה, יש צורך להטמיע מערכות מבוססות טכנולוגיות ניטור מתקדמות.

טכנולוגיית הניטור בזמן אמת של RF-CODE מאפשרת פריסת חיישנים בצורה מהירה ובעלות נמוכה, ומאפשרת למנהלי מרכז הנתונים מיקוד בתנאים סביבתיים שלו תוך זיהוי וטיפול מיידיים בבעיה קטנה בטרם הפיכתה לבעיה קריטית.

מערכת RFID, המבוססת על גלי רדיו בתדר 433 מגה-הרץ, חוסכת סלילת כבילה ותקשורת ומאפשרת התקנה פשוטה, יעילה וחסכונית, תוך רמת דיוק טמפרטורה של עד 0.5 מעלות צלזיוס. ככלי ניהול נוסף מבית RF-CODE משמשת מערכת ניהול נכסים בזמן אמת, שמבטיחה כי למנהל מרכז הנתונים יש מידע מקיף ובזמן אמת על כל פריט ציוד, פישוט תהליך ניהול המלאי והקלת תכנון הקיבולת. ניתוח עתידי של הנתונים שנאספו מאפשר פעולה משולבת יותר אך יחד עם זאת אוטונומית של הדטה סנטר.

ארגון שיצטייד בשילוב של מידע וטכנולוגיה ברמת ניהול מרכז הנתונים שלו ישכיל להבין ולנצל באופן אופטימלי את מלוא היכולת של מרכז הנתונים שלו ולמנף זאת להגדלת הצמיחה העסקית.

RF-CODE הינה ספקית מובילה של פתרונות מבוססי RFID לניהול מרכזי נתונים גלובליים, כולל ניטור בזמן אמת, ניהול סיכונים, ניהול נכסים סביבתיים ואבטחת תאימות לדרישות הרגולציה בעולם ה-IT.

החברה מיוצגת בישראל על ידי RIL Eco Systems, חברת הפצה מובילה לתשתיות תקשורת לארגונים בינוניים וגדולים.

אירועים קרובים