תוכן שיווקי
בעקבות אירוע EDUTECH

פרסונליזציה של תהליכי הלמידה

08/03/2015 14:39
ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. iDigital

כתבה: אתי כוכבי , iDigital 

דמיינו שהילד שלכם חוזר הביתה מבית-הספר עם חיוך גדול של סיפוק, ומתחיל לשפוך בפניכם חוויות מהיום שלו בבית הספר וכמה שהוא אוהב את זה. מופרך? הזוי? מנותק מהמציאות? דווקא לא. זה אפילו לא רלוונטי מה הנושא: מדעים, ספרות או גיאוגרפיה. ברגע שתלמיד מקבל גישה לתוכן הלימודי דרך כלים טכנולוגיים שהוא אוהב, תהליך הלימוד כולו הופך לחוויה חיובית עבור התלמיד, עבור המורה, עבור ההורים ועבור מערכת החינוך כולה.

"אמור לי ואשכח, למד אותי ואזכור, שתף אותי ואלמד" (בנג'מין פרנקלין)

בימינו המתקדמים טכנולוגית, יש לענף החינוך הזדמנות נדירה ליצור התאמה אישית של למידה משמעותית , אישית וקבוצתית. לכל תלמיד ישנם צרכים שונים ואסטרטגיות למידה שונות. מרגע ששמים דגש על הייחודיות של הילד – יש שיפור תוצאות משמעותי.

אנחנו ב-iDigital, המומחים של אפל ( Apple) בישראל, ממליצים לכל בית-ספר לעבור ללמידה עם iPad. הכלי הנייד והידידותי הופך לכלי מושלם ללמידה ויצירה. מהיום, התלמיד מפסיק להיות פסיבי ו'קולט מידע' , אלא מקבל שליטה ויכול ליצור תוצרים המותאמים ליכולותיו, העדפותיו וכישוריו.

"למידה ללא תשוקה מקלקלת את הזיכרון, ושום-דבר ממה שנספג בו אינו נשמר" (ליאונרדו דה וינצ'י)

אנו רואים בטכנולוגיות החדשניות הזדמנות לממש חזון זה, ולהופכו למציאות בעזרת חדשנות, פדגוגיה וניסיון רב. לטובת מימוש החזון, התרחבה מחלקת החינוך והאקדמיה של iDigital, ומציעה מענה מלא בשלושה נדבכים המובנים בתפישה פדגוגית התואמת לתחום החינוך.

אנחנו מאמינים שניתן לעשות היום את השינוי הפדגוגי- השינוי שבו התלמיד פעיל והמורה מכוון את הלמידה -ניתן להשגה בעזרת הכלי הטכנולוגי שנותן מענה פשוט לצורך שנוצר (ולא להיפך).
אז מאיפה מתחילים ?
יש המביעים חשש בכניסת ה-iPad למערכת הלימודים, היות וזוהי יציאה מאזור הנוחות של המערכת, המצריכה אדפטציה של כלל הגופים בבית הספר – המורים, התלמידים וההנהלה. אנו מבינים את החשש, וממנפים אותו לטובת בניית תשתית שירות ותמיכה, אשר הופכים את התהליך לפשוט, קל ומניב:

אנו תומכים בתהליך לאורך כל הדרך: בניית לוח זמנים לביצוע התהליך > הגדרת תקציב לתקופת התהליך >הכנת תשתית בבית הספר> תכנון תהליך ההטמעה > הגדרת מדדים לוידוא ההתקדמות > שילוב ספרים דיגיטליים ואפליקציות ייעודיות במערכת > עריכת השתלמות מלאה לצוות בדבר יצירת קורסים מקוונים > ביסוס כבית-ספר חדשני וטכנולוגי, המקדם למידה משמעותית בכלי האידיאלי לכך.

החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים" (אפלטון)

היום יש לנו הזדמנות אמיתית. הזדמנות לעשות שינוי אמיתי בבתי הספר ולהצעידם את המאה ה-21. הטכנולוגיה בשלה ומתאימה באופן אינטואיטיבי לצרכים הפדגוגיים, התלמידים נולדו לתוך העולם הדיגיטלי, זה העולם שלהם, זה ממשק הפעולה שלהם – עכשיו נותר רק לקדם את התכנים הלימודיים לתוך העולם שלהם ובקלות! זו ההזדמנות שלנו להחזיר את הברק לעיניים של התלמידים והמורים.

אירועים קרובים