דריו ווייזר, אורקל: "הטיפול ב-Big Data כולל את ניהול המידע, הנגשתו ואבטחתו"

"כל הסיפור הוא לבצע את ההתאמות בין יותר נתונים ויותר נתונים, על מנת לייצר ערך עסקי", כך אמר דריו ווייזר, מנהל תחום Big Data אורקל

דריו ווייזר, מנהל תחום Big Data אורקל . צילום: קובי קנטור

"עולם ה-Big Data הוא לא עוד טכנולוגיה, אלא עומד להיות רכיב קריטי בארגונים כי הוא מטפל בנכס הקריטי של הארגונים: המידע. על מנת לטפל בו בצורה המיטבית, יש להנגיש את המידע, לנהל אותו ולאבטחו. את זה אנו יודעים לעשות לטובת הלקוחות הארגוניים", כך אמר דריו ווייזר, מנהל תחום Big Data אורקל (Oracle) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

ווייזר היה דובר המפתח בכנס שערך היום (ד') הסניף הישראלי של החברה באולם אירועים אבניו קריית שדה התעופה. את הכנס הנחה אבנר מיימון, מנהל פיתוח עסקי, אורקל ישראל.

לדברי ווייזר, "העולם הטכנולוגי חווה שני תהליכים, אחד קרה ואחד קורה. הראשון היה דיגיטיזציה. כל מסמך וכל פריט מידע מאוחסן דיגיטלית. מי זוכר היום שעד לפני כמה שנים היינו מכניסים פילם למצלמה?".

השלב השני, שמתרחש כעת, אמר ווייזר, "הוא דטפיקציה (Datafication), ריבוי של תהליכים המייצרים נתונים, בשל ריבוי פעולות דיגיטליות בחיי היומיום בבית ובעבודה".

"כל הסיפור של Big Data הוא לבצע את ההתאמות (קורולציות) בין יותר נתונים ויותר נתונים, על מנת לייצר ערך עסקי", אמר ווייזר, "התועלות מתקבלות בכל מגזר: בארגוני טלקום, שהם מהיצרנים הגדולים ביותר של מידע. מסרונים (סמס), שיחות וגלישה, אלה נתונים שניתן לנטר אותם לתחום ולהפיק מהם תובנות וכך לשפר את השירות.

במגזר התעשייתי ניתן לנצל את ה-Big Data בשל הנתונים שהחיישנים שעל המכונות מייצרים. זה יעיל גם לכוחות החירום וההצלה, לצבאות ולארגוני מודיעין. זה יעיל בעולם הבריאות, שמייצר מידע צילומי רב ואף יכול לייעל את השירות המסופק. כך גם הדבר במגזר הציבורי-ממשלתי, וכך בעולם הפיננסי, לטובת מניעת הונאות".

ווייזר ציטט מחקר של מק'ינזי (McKinsey), שבחן את התועלות הנובעות מ-Big Data וקבע כי "ארגון שייכשל לפתח את יכולותיו בתחום, ימצא עצמו הרחק מאחור, לעומת מתחריו". הוא הביא כמה דוגמות לארגונים שכבר ביצעו פרויקטי Big Data, מבוססי המערכות של אורקל. כך, אמר, "חברת התעופה איירבאס (Airbus), ערכה פרויקט לטובת צמצום המרווחים שבין הטיסות היוצאות, ענקית הטלקום הטורקית טורקסל (Turkcell), שפיתחה מערכת למניעת הונאות בתוך מערכת הלוואות כספים ללקוחותיה".

"טכנולוגיית ה-Big Data מאפשרת לספק ערך עסקי מהמידע שממילא כבר קיים בארגון", אמר ווייזר, "והיא יכולה לעשות זאת במגוון צורות: הידוק הקשר ללקוחות, מניעת הונאות, ניהול סיכונים בארגונים פיננסיים". כך, אמר ווייזר, "הנהלת הבנק הספרדי Caixa הבינה כי תשתיות ה-IT שלה ישנות ולא יכולות לענות על הצרכים העסקיים שלה בשנים הקרובות. הם הטמיעו פרויקט Big Data מבוסס אורקל, כדי לשפר תהליכים עסקיים, לדעת טוב יותר מה רוצים הלקוחות בכלל והלקוחות הצעירים בפרט, כי הם לקוחות שונים, להדק את הקשר עם הלקוחות, ולהיערך חמש שנים קדימה".

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

רכיבי המפתח לבנייה של אסטרטגיית Big Data

"טכנולוגיות ה-Big Data" אמר ווייזר, "עונות על צורכי הנהלות ארגונים: הם מסייעות לפישוט ומיטוב תהליכים, מספקות תובנות טובות יותר אודות הארגון ומזריקות חדשנות לעסק. זה מביא להגדלת הרווחים, צמצום ההוצאות ושיפור מוניטין על ידי ניטור הסנטימנטים של הלקוחות אודות המותגים".

לדברי ווייזר, "רכיבי המפתח לבנייה של אסטרטגיית Big Data  כוללים את המרכיב הקריטי של הארגון – נכס המידע, שממנו יוצרים ערך עסקי. סביבו ארבעה רכיבים נוספים: אינטגרציה של המידע, ניהולו, בניית Analytics – ניתוח צופה פני עתיד, והרביעי – בניית אפליקציות לעולם זה, שיספקו נגישות למחסן הנתונים ולניתוח שלהם".

הכלים של אורקל לתחום, ציין, מטפלים בנתונים בשלוש תצורות, Hadoop, NoSQL ונתונים רלציוניים לדבריו, "במחסן נתונים מסורתי יש הרבה הכנות לטיפול במידע, הן אורכות 80% וכך נותר רק 20% מהזמן לניתוח. יש לשנות מצב זה ולהופכו, על מנת שייוותר זמן רב יותר לשיפורים העסקיים. אנו יודעים לכווץ את זמן ההכנות, כך שיהיה יותר זמן לחיקור הנתונים וההקשרים. טכנולוגיית ה-In Memory  שלנו מביאה להאצת התהליכים".

הדרך לממש את אסטרטגיית ה-Big Data סיכם ווייזר, היא "הנגשת המידע, פישוטו, חיקורו גילויו וניתוחו, ניהולו, ואבטחתו. כך יושג ערך עסקי מבוסס חדשנות טכנולוגית. אנו מספקים כלים היוצרים תהליכי Big Data בלא צווארי בקבוק".

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל, פתח את האירוע ואמר כי "כל ארגון בכל מגזר נדרש לטפל בנכס האסטרטגי היקר שלו – המידע. תחום ה-Big Data הוא מרתק ונוגע בכל מגזר – החל מסייבר וכלה בטלקום, אנרגיה ותשתיות".

נבון סיים, בציינו כי "אם עד כה ארגונים חשבו לנסות פרויקטים בתחום, הרי שהיום כולם רוצים להטמיע, ונראה גידול בהיקף הפרויקטים כבר ב-2015. השוק בשל לתחום, יש לנו מוצרים וכלים פשוטים לתפעול וקלים להטמעה. אנו מספקים נגישות לכלל סוגי המידע, גישה אחודה לניתוח המידע, ויכולת לבניית יישומים שמעל למאגרי המידע. את כל אלה אנו עוטפים באבטחת מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים