תוכן שיווקי
לקראת אירוע לנובו ב-22 במרץ, הבימה תל אביב

סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל: "הוכחנו בעבר יכולת לגדול ולצמוח בשווקים שבהם פעלנו ועכשיו ניישם זאת על שרתים"

16/03/2015 17:05
סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל

מאת: הילל יוסף

2014 היתה שנה עמוסת פעילות עבור לנובו (Lenovo). בתחילת ינואר הכריזה החברה על רכישת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) מידי גוגל (Google) ועל רכישת פעילות שרתי x86 של יבמ (IBM). שתי עסקות הענק הושלמו סופית במהלך השנה, וכיום לנובו אינה רק חברת המחשוב האישי הגדולה בעולם, אלא חולשת גם על טווח פעילות עצום – מסמארטפונים ומחשוב לביש (Wearable), עבור מחשבים ניידים וטאבלטים וכלה בשרתים.

"לנובו הוכיחה בעבר את היכולת לגדול ולצמוח בשווקים שבהם היא פועלת והיא הולכת ליישם את כל הניסיון והיכולות שלה גם בתחום זה", כך אמרה בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל. "אין ספק שהרכישה של חטיבת שרתי x86 של יבמ היא אסטרטגית עבור לנובו". אלבאום התראיינה לקראת הכנס שעורך הסניף הישראלי של ענקית המחשוב. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום א' הבא, 22 במרץ, בהבימה בתל אביב.

"לפני שנתיים עקפה לנובו את כל מתחרותיה בהיקף המכירות של המחשבים האישיים והפכה לחברת המחשוב האישי הגדולה בעולם", אמרה אלבאום. "כעת מדובר בהרחבה משמעותית נוספת של היצע המוצרים הכולל, כאשר מה שעומד לנגד עיני החברה הוא היכולת לתת ללקוח פתרון מקצה לקצה: החל במחשוב אישי הכולל תחנות עבודה, מחשבים ניידים, טאבלטים ותחנות עבודה גרפיות, ועד למחשוב ארגוני הכולל שרתים ואחסון. המעבר ממחשוב אישי לכיוון הכולל גם את המחשוב הארגוני החל עם רכישת Lomega מידי EMC, שמספקת פתרונות אחסון מבוסס רשת לארגונים קטנים ובינוניים, ונמשך עם השרתים".

לדברי אלבאום, "בספטמבר 2014 השלימה לנובו את רכישת עסקי השרתים x86 של יבמ, כחלק ממהלך של לנובו להגדיל את כוחה, לגוון את עסקיה ולהרחיב את ההיצע שלה לשוק הארגוני". במסגרת העסקה רכשה לנובו מיבמ את שרתי ורשתות הלהב System x ,BladeCenter ו-Flex Systems, את המערכות המשולבות של Flex, המבוססות על מעבדי x86, את שרתי ה-NeXtScale וה-iDataPlex ואת התוכנה המקושרת אליהם. כמו כן, רכשה לנובו את פעילות התחזוקה ואת רשתות הלהב שקשורה למערכות הללו.

"לאורך השנים יבמ הייתה ממובילות השוק המקומי בתחום השרתים, כעת מצטרפת אלינו חטיבת שרתי System x של ענקית הטכנולוגיה. נאמץ את כל היתרונות של מוצרי השרתים, והפיתוח שהושקע בהם בחלוף השנים ונמנף אותם כפי שעשינו בהצלחה עם חטיבת המיחשוב האישי. לנובו ממוקדת בפיתוח ובקידום מוצרי חומרה, ויש לה היום יכולות רחבות בתחומים רבים, החל משרשרת האספקה וכל המערכות התומכות – לרבות ניסיון, ידע והשקעה רבה בתחום, כולל רישום פטנטים רבים המניבים והמובילים לחדשנות. כל אלה ייושמו גם בקו מוצרי השרתים", אמרה.

הסניף הישראלי של ענקית החומרה, הוקם באוגוסט 2005, "ובחלוף השנים היקף הפעילות שלו צמח וכעת הוא מונה 40 עובדים, לרבות מערך טכני המספק פתרונות לכל קשת הלקוחות, מערך Pre-Sale, וצוות מכירות ושיווק מנוסים. נתח השוק שלנו בתחום המחשוב האישי בארץ עומד על 27.3% ואת שוק הניידים לנובו מובילה במשך שנים, עם נתח שוק של 32%. מהבסיס האיתן שיצרנו אנו מתכוונים לכבוש את שוק השרתים המקומי", לדבריה.

"לנובו העולמית שמה לה למטרה להיות המובילה בכל תחום אליו היא נכנסת", סיכמה אלבאום. "המטרה הברורה היא להגדיל את נתח השוק. המוצרים שלנו מצויים בכל מגזרי המשק וכבר התחלנו בהרחבת הפעילות. הוספנו לפורטפוליו המוצרים של לנובו מוצרים עסקיים חשובים שמרחיבים את היכולת שלנו להציע פתרונות לחברות רבות ולמגזרי שוק שונים. לשילוב זה יש יתרונות תחרותיים שיעזרו לנו להניע את צמיחה. לנובו שמה לה למטרה להיות חברת השרתים הגדולה בעולם ואנו בסניף הישראלי התחלנו כבר לעשות את כל הצעדים הדרושים על מנת להשיג את המטרה".

 

אירועים קרובים