צ'ק פוינט במגעים מתקדמים לרכישת לקון הישראלית תמורת 80 מיליון דולר

הנרכשת עוסקת באבטחת מידע בסלולר ● אם העסקה תמומש, תהיה זו הפעם השנייה בתוך חודש בה גיל שווייד רוכש חברה משלמה קרמר, שותפו לדרך בעבר

החברה הישראלית הרב לאומית הגדולה ביותר. צ'ק פוינט

רכישה שנייה של ענקית האבטחה הישראלית בתוך חודש? צ'ק פוינט (Check Point) מצויה במגעים מתקדמים לרכישת לקון (Lacoon Security) הישראלית, הפועלת לאבטחת עולם הסלולר. העסקה, אם תמומש, תעמוד על כ-80 מיליון דולר.

אחד המשקיעים בלקון הוא שלמה קרמר, שהיה בין מייסדי צ'ק פוינט אולם יצא בהמשך לדרך עצמאית. באמצע פברואר רכשה צ'ק פוינט את חברת אבטחת המידע הישראלית Hyperwise. על פי הערכות בשוק, סכום הרכישה עמד על 80 מיליון דולר – סכום דומה לזה שמדובר עליו ברכישה הנוכחית. קרמר היה אחד המשקיעים ב-Hyperwise.

לקון הוקמה ב-2011 על ידי מיכאל שאולוב, המשמש כמנכ"ל החברה, אוהד בוברוב ועמנואל אבנר. עד כה הושקעו בה 11 מיליון דולר.

קרמר ושווייד ייסדו את צ'ק פוינט ב-1993, יחד עם מריוס נכט. חברה נוספת אותה ייסד קרמר היא אימפרבה. הוא עשה זאת ב-2002, יחד עם עמיחי שולמן ומיקי בודאי – אף הם משקיעים בלקון. בודאי וקרמר היו בין מייסדי טראסטיר (Trusteer), שנמכרה ליבמ (IBM) תמורת מאות מיליוני דולרים.

רכישת לקון, אם תמומש, נועדה להעמיק את אחיזתה של צ'ק פוינט בעולם המחשוב הנייד. המערכות שלה סורקות את הרשת הסלולרית ומאתרות תוכנות ריגול.

החברה פיתחה מערכת אבטחה המציעה הגנה בזמן אמת למכשירים הסלולריים של המשתמשים, בפלטפורמות אנדרואיד (Android) ו-iOS. המשתמשים מתקינים אפליקציה ייעודית של לקון וזו עובדת ברקע, מנטרת ועוקבת אחר פעילות חשודה במטרה לנטרל אותה.

לקון מספקת אבטחה ברמת הרשת הארגונית וניטור המידע הנכנס והיוצא ממנה, במטרה לזהות דפוסים חריגים ולמנוע תקיפות או גניבות מידע.

רכיב נוסף שלה מותקן על הרשת הסלולרית של המפעילה. מנהל האבטחה בארגון מקבל לוח ניטור ובקרה שמציג לו את המידע אודות התקיפות שהמערכת חסמה. ממשק הניהול מאפשר לנתח ולחקור אותן.

לא נמסרה תגובה מצ'ק פוינט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים