משרד חכם מתכננים בחכמה – חלק א'
מערכות המולטימדיה, השליטה והבקרה הן חלק הכרחי בכל משרד מודרני ● בעת מעבר למשרד חדש או בשיפוץ והרחבה של משרד קיים, ישנם דברים שכדאי לבחון ולקחת בחשבון בטרם ניגשים לעבודה ● קבלו מספר טיפים איך תתכננו את משרדכם החכם בחכמה
מאת: עומר ברוקשטיין
חברות רבות מוצאות עצמן לעיתים במצב מביך ומאוד לא הכרחי בו לכל ישיבת הנהלה, דירקטוריון או מצגת חשובה ללקוח, הן נאלצות להצמיד איש IT להפעלת המערכות המורכבות בחדר הישיבות.
מערכות המולטימדיה, השליטה והבקרה מלוות אותנו לאורך כל עבודתנו היומיומית – בשטחים הציבוריים, בחדרי העבודה ובחדרי הישיבות, ומשפיעות בצורה ישירה על מידת האפקטיביות של העבודה במשרד והרושם שאנו משאירים על לקוחותינו. לכן, ביותר ויותר ארגונים, מתייחסים היום למערכות אלו כמערכות קריטיות לתפקוד הארגון, בדיוק כמו מערכות רשת ה-IP, טלפוניה וכדומה.
האתגר שבבחירת הפתרון המתאים לכל ארגון הוא מורכב – מצד אחד, מערכות פשוטות וזולות עשויות לעלות ביוקר כאשר ברגע האמת אינן מתפקדות כנדרש או שאינן תומכות בכל הסטנדרטים החדשים (HDMI ,4K ,DisplayPort ועוד). מצד שני, מערכות יקרות ומורכבות אינן מבטיחות בהכרח הפעלה פשוטה מצד המשתמש.
איך עושים זאת נכון?
ראשית, מה אנו צריכים? מערכות שליטה ובקרה בחדרים יכולות לתת מגוון רחב של פתרונות לצרכים שונים – החל מחדרי עבודה פשוטים לקבוצות קטנות (Huddle Rooms), דרך חדרים עם תמיכה במערכות Teleconference ו-Videoconference ועד חדרי Boardrooms מפוארים. מאחר ותחום ה-ProAV הוא תחום מקצועי ומורכב, חשוב כבר בתחילת הדרך להיעזר בגורם ייעוץ מומחה לתחום ה-ProAV. בשוק ישנם מספר רב של יועצים בעלי וותק ושנים של ניסיון, אשר יוכלו ללוות אתכם לאורך התהליך – חשוב לבחור יועץ מנוסה כבר בשלב מוקדם, אשר יעמוד לצדנו, ויסייע בבחינת החלופות השונות וגיבוש הדרישות בהתאם למאפייני הארגון וצרכינו.
אחרי שבחרנו יועץ נבחן יחד אילו סוגי חדרים נדרשים ומה מתאים לאופיו של הארגון – האם בארגון שלנו נעשה שימוש נרחב במערכות VC? האם הארגון שלנו עובד עם מערכות Exchange ולכן דווקא פתרונות Lync יתאימו לו ביותר? האם מרבית העבודה שלנו נעשית בחדרים של ארבעה או שישה משתתפים או דווקא נדרשים חדרי וועידה גדולים יותר? בכל מקרה – נשאף לפתרון אשר יאפשר לנו תפעול, ניטור ובקרה אחודים בכל סוגי החדרים.
פתרון מוסמך של יצרן אחד – עד לפני שנים לא רבות, נהוג היה לשלב מוצרים של יצרנים שונים לכדי מערכת אחת ע"י כתיבת ממשקים בין המערכות השונות. בשנים האחרונות, המגמה ההולכת וגוברת מצד היצרנים השונים היא להציע פתרון מלא קצה לקצה של אותו היצרן. לפתרון כזה יתרונות רבים עבור האינטגרטור ולקוח הקצה – טכניים ומסחריים. בהיבט הטכני – על פתרון כזה מתחייב היצרן באופן מלא כי יעבוד בהתאם לדרישות ולהגדרות הלקוח. כמו כן, במידה וצצות בעיות, יש כתובת אחת לפנות אליה, ויצרן אחד אשר לוקח אחריות מלאה ויכול לפתור את הבעיות. בנוסף, כל הפתרונות של אותו היצרן נבדקים בתהליכי QA מחמירים על מנת לוודא שכל רכיבי המערכת עובדים באופן תקין ביחד, לעומת פתרון מרובה יצרנים, אשר לרוב מורכב לטובת פרויקט ספציפי, ולא נבדק לפני כן מעולם באופן ייסודי.
נוסף על כך, ברגע שכלל, או לפחות מרבית המוצרים הם של יצרן אחד, צוות ה-IT בארגון יכול בקלות רבה לתפעל ולתחזק את הפתרון על ידי למידה של מוצרים דומים, וללא כל צורך בלמידה של משפחות מוצרים שונות, מערכות בקרה ותחזוקה שונות ועוד.
המשך יבוא
הכותב הינו המנהל הטכני והפיתוח העסקי ב-Crestron ישראל, החברה המובילה בעולם למערכות שליטה ובקרה בבתים ומשרדים חכמים, המציעה פתרונות אינטגרטיביים מתקדמים לשליטה במערכות אודיו, וידיאו, בקרת אקלים וסביבה, לעולמות העסקי והפרטי.