תוכן שיווקי
בעקבות מפגש מנמ"רים - סורנטו

פיל גריינגר, מנהל מוצר בכיר ב-BMC: "הטכנולוגיות המשולבות שלנו ושל CDB יספקו פתרונות יעילים ומקצועיים במרחב המיינפריים וניהול בסיסי נתונים DB2"

25/03/2015 17:10
פיל גריינגר, מנהל מוצר בכיר ב-BMC

פיל גריינגר, מנהל מוצר בכיר ב-BMC, הגיע השבוע לישראל כאורח של BMC ושל מטריקס, נציגתה בישראל. שוחחנו איתו על שוק המיינפריים העולמי ועל הרכישה שביצעה BMC באחרונה של חברת CDB.

באחרונה עשתה BMC כמה צעדים משמעותיים בתחום המיינפריים. האם תוכל לספר על כך?
"אכן, בשנה האחרונה BMC השיקה ארבעה פתרונות בתחום המיינפריים, תחת מותג וסלוגן חדש: "אופטימיזציה של עלויות מיינפריים". החדשות הטריות כעת הן לגבי רכישת הטכנולוגיה ונכסי התוכנה של חברת CDB. בדומה ל-BMC, גם ל-CDB היסטוריה ארוכה של חידושים בשוק ה-DB2. הטכנולוגיות המשולבות של שתי החברות יספקו פתרונות יעילים ומקצועיים במרחב המיינפריים וניהול בסיסי נתונים DB2. המהלך יאפשר לנו להמשיך לסייע ללקוחותינו בהפחתת תקורות המיינפריים שלהם".

מה היתרון הטמון ב-DB2 כבסיס נתונים ומה צפוי לו בהמשך?
"היתרונות נעוצים בעיקר בכך שהם פועלים על הפלטפורמה הכי גמישה ומאובטחת שניתן למצוא כיום בשוק ה-IT והמיינפריים. מעבר לכך, יבמ (IBMׂ) משיקה גרסה חדשה של DB2 בערך אחת לשלוש שנים, ובכל פעם הגרסה יותר פונקציונלית ועשירה מקודמתה. כל הפונקציות הללו מתווספות כמענה לדרישות של לקוחות שמרחיבים את השימוש שהם עושים ב-DB2 עבור ניהול של יוזמות וצרכים עסקיים מאתגרים יותר ויותר, בייחוד בעידן בו הטלפון הנייד של לקוח של בנק מפעיל טרנזקציה. רכישת CDB Software על ידינו מוכיחה את מחוייבותה הגבוהה של BMC כלפי שוק ה-DB2 וכלפי נושא המיינפריים באופן כללי יותר".

כיצד ה-DB2 מתקשר למגמות ה-Big Data והענן?
"עדיף שלא לשאול אותי על דעתי בעניין Big Data. אני מעט ציני בעניין הזה. טכנולוגיית הענן מעניינת, אך עבורי, זה מרגיש קצת כמו לחזור קצת אחורה לימים של דטה סנטר מרכזי וכפי שנהגנו לעבוד בעבר. נושא הענן גם מדאיג אותי, מכיוון שבמסגרתו אתה מעביר חלק מהשליטה שלך בתשתיות ה-IT, שהן הבסיס לעסק שלך, לגורם שלישי. השיקולים הכלכליים ידועים לי, אבל מה קורה כשהכול משתבש? אחד מספקי הענן הגדולים הכריז לא מזמן שהייתה לו הפסקת פעילות של יום אחד לביצוע שדרוגים ושיפורים ולקראתה ייעצו ללקוחותיהם למצוא 'סידור אלטרנטיבי'".

מה זווית הראייה שלך, מתוך ניסיונך המקצועי הרב, לגבי עתיד המיינפריים?
"כפי שציינתי, הוא עדיין הפלטפורמה הכי חזקה, גמישה ומאובטחת שקיימת. ישנה אמירה ידועה שהגיעה מפיו של מנהל מעבדות יבמ, רוב לאמב – 'ישנם 6,900 ציוצים, 30 אלף לייקים בפייסבוק (Facebook) ו-60 אלף חיפושים בגוגל (Google) בכל שנייה'. המיינפריים CICS מריץ 1.1 מיליון מהלכים בשנייה, שמסתכמים ב-10 מיליארד ביום".

תוכל לפרט מגמות אליהן נחשפת באתרי מיינפריים אחרים לעומת מה שיש ל-BMC להציע?
"מיקור-החוץ היה ועודנו מגמה חזקה מאוד. אבל, אני מתחיל יותר ויותר להבחין בסוג של 'מיקור-פנים', כאשר חברות לוקחות חזרה לתוכן את השליטה על תשתיות. אני חושב שנוצרת הבנה ברורה במקומות מסוימים, כי לא הכול קשור תמיד בכסף. בה בעת שאנחנו מבחינים באתרים קטנים של מיינפריים השוקלים מעבר לפלטפורמה אחרת, כמעט כל השאר, דווקא הולכים ומגדילים את השימוש שהם עושים, רובו מגיע ממכשירי מובייל".

אירועים קרובים