תוכן שיווקי

EMC משיקה את Business Data Lake – פתרון לעולם ה-Big Data

29/03/2015 18:36
EMC

פדרציית EMC (הכוללת את חטיבת EMCII ואת החברות VMware ו-Pivotal) הודיעה על השקת Business Data Lake – פתרון Big Data מקצה לקצה, שמאפשר לארגונים למנף את העוצמה של ניתוח Big Data בעזרת ספק אחד. הפתרון החדש כולל פתרונות אחסון וטכנולוגיות לניתוח Big Data מחברות הפדרציה של EMC: שכבת האחסון מחטיבת EMCii (ר"ת Information Infrastructure), יכולות המחשוב של VMWare וטכנולוגיית ניתוח של Pivotal. פתרון Business Data Lake של פדרציית EMC מתוכנן לסייע לארגונים למנף את העולם החדש של ה-Big Data ולהגיע לתובנות עסקיות מושכלות יותר, המאפשרות בידול שוק תחרותי.

הפוטנציאל המדהים של ה-Big Data נובע בראש ובראשונה מהקצב המהיר של הגידול בנתונים שמגיעים מיישומים מסורתיים, יישומים מודרניים, חיישנים והתקנים חכמים, יחד עם ריבוי נתונים ציבוריים חדשים כגון פידים ממדיה חברתית. היכולת ללכוד ולעבד נתונים אלה אפשרית כיום בגלל זמינותם של מערכי אחסון במחיר נמוך מבעבר וכוח עיבוד בלתי מוגבל, יחד עם פיתוח טכנולוגיות חדשות המאפשרות ניתוח בזמן אמת וחיבור ישיר לפעילות העסקית באמצעות אפליקציות ומוצרים חדשים. טכנולוגיות אחסון וניתוח אלה, יחד עם מערכות הנתונים המסיביות, יוצרות את ה-Business Data Lake.

Business Data Lake, או בעברית "אגם נתונים עסקי", מכיל נתונים מובנים ובלתי מובנים ממגוון רחב של מקורות, שהניתוח שלהם מתמקד בבניית מודלים לחיזוי העתיד. חברות בעלות "אגמי נתונים" המנוהלים ביעילות ממנפות את הנתונים ואת מודלי החיזוי כדי לבנות מוצרים חדשים, יישומים ומודלים עסקיים-תחרותיים, שיאפשרו להן להגדיר מחדש את מיקומן בתעשייה שלהן ולבסס את מעמדן כ-"מובילות שוק".

כשהוא מיושם בתוך שבעה ימים בלבד, פתרון ה-Business Data Lake מפשט מאוד את המשימה המורכבת של בניית "אגמי נתונים" והוא מתוכנן כך שיעבוד במהירות, בשימוש עצמי ובגמישות המתאימה לכל חברה. פתרון ה-Business Data Lake מצטרף לענן ההיברידי הארגוני כפתרון משולב מפדרציית EMC שיכול להגדיר מחדש את תשתיות המידע הארגוני.

פתרון "אגם נתונים עסקי" יעיל אמור לספק תמיד שלוש פונקציות קריטיות:

אחסון: מאחסן נתונים מובנים ובלתי מובנים לכל סוגי ניתוחי המידע, ממקורות רבים ושונים, תוך שהוא ממזג בין קיבולת וביצועים בהתאם לצורכי הניתוח בכל מקרה לגופו.

ניתוח נתונים: מספק כלים מודרניים לניהול נתונים וכלי ניתוח מידע לכל סוגי האנליזות, לרבות כאלה המבוססות Hadoop, וכן למסדי נתונים הנשענים על מחשוב In Memory, ללא מערכות SQL, ו-Scale-out MPP.

הצפת נתונים המאפשרת פעולה: מספק נתונים למשתמשים וליישומים על מנת לאפשר שינויים בזמן אמת בתוצאות ולהשפיע על החלטות קריטיות.

עד כה, בניית Data Lake יעיל הייתה תהליך קשה ומורכב. ארגוני IT המבקשים להטמיע Data Lake נדרשים להגדיר את פלטפורמת האנליזה הנכונה ואת האחסון המתאים לה עבור שימוש במקרים שונים – החל מ-Hadoop וכלה בניתוח בזמן אמת. ברגע שהסביבה הוגדרה, יש לטעון את הנתונים בכל נקודות הגישה ולהחיל את כל התקנים הנדרשים לטיפול במערכי הנתונים. פריסה והטמעה של הסביבות הנדרשות ומערכי הנתונים הן משימות מורכבות הדורשות זמן רב ומונעות ממערך ה-IT לספק במקביל מענה מהיר ויעיל לצרכים של המשתמשים העסקיים.

פתרון ה-Business Data Lake של פדרציית EMC מקל ומפשט את תהליך הפריסה וההטמעה של אגמי נתונים עסקיים. מוצרי הליבה של הפדרציה מספקים את פונקציונליות הליבה של ה-Business Data Lake, שמאפשר את הצרכים הפונקציונליים הקריטיים: אחסון, ניתוח והצפת נתונים המאפשרת פעולה.

 

אירועים קרובים