תוכן שיווקי

כיצד מינפה הייניקן את Microsoft Azure לקמפיין שיווק עולמי שהגיע ל-10.5 מיליון צרכנים?

30/03/2015 18:09
Microsoft Azure

"Azure לא אכזב אותנו. יתרה מכך, הוא סיפק לנו את היכולת להבטיח למנהלים הבכירים שלנו שאנו אכן מסוגלים לתמוך בקמפיין מסיבי וגלובלי זה", אמר לנארט בורסמה, מנהל השיווק בדיגיטל של הייניקן.

הצורך העסקי
לחברת הייניקן, המוכרת את בירת הפרימיום שלה ב-178 מדינות, יש מסורת ארוכה של מסעות פרסום חדשניים ברחבי העולם. השילוב בין קמפיינים אלה לבירה מצוינת הפך את הייניקן לאחד המותגים הידועים ביותר בעולם. עם זאת, הקמפיין שהעלתה ב-2012, שמבוסס על הסרט Skyfall של  ג'יימס בונד, היה שונה מכל מה שהייניקן עשתה לפני כן. באופן מסורתי, פעילות השיווק של הייניקן מבוזרת למדי, אך לקמפיין המבוסס על סרטו של בונד יועדה השקה בו זמנית על פני כל מקום בכדור הארץ – דבר שיצר אתגר תקדימי שעמו לא התמודדה הייניקן בעבר.

התוכן הדיגיטלי העיקרי לקמפיין כלל סרט בנפח של כ-100 מגה-בייט, שהיה צריך לזרום למיליוני צופים ברחבי העולם בצורה חלקה ושוטפת, כיאה לדמות נטולת הטעויות של בונד.

הפתרון
פתרון ענן הסתמן כאפשרות היחידה לביצוע הקמפיין והשאלה שבפניה ניצבה כעת הייניקן הייתה: באיזה ענן לבחור? הייניקן בחנה את הענן של אמזון (Amazon) אך החליטה לבסוף לבחור בענן של Microsoft Azure. "עם Azure לא היינו צריכים להשקיע בניהול שרתים, כך שיכולנו להתמקד בהוצאת הקמפיין אל הפועל בצורה המוצלחת ביותר", אמר איווט ברנדרגט, מנהל מרכז המצוינות הגלובלי בהייניקן. בכדי לספק את דרישות הקמפיין השתמשה החברה ב-Azure Content Delivery Network, שאפשר להפוך את התוכן הדיגיטלי לזמין במהירות ובאופן מהימן לכל 10.5 מיליון הצרכנים של החברה ברחבי העולם.

בעקבות ההצלחה נערכה הייניקן שנה לאחר מכן להתמודדות עם אתגר גדול עוד יותר. הפעם ביססה הייניקן את הקמפיין על ליגת האלופות בכדורגל, UEFA. הקמפיין שהושק באופן סימולטני ב-70 שווקים שונים וב-30 שפות אפשר למיליוני משתמשים ברחבי העולם לשחק אחד נגד השני ולצרוך. מדובר לא רק ביכולת הזרמת מדיה, אלא גם יכולת עצומה של עיבוד נתונים בזמן אמיתי.

יתרונות
הייניקן משתמשת ב-Azure במסגרת קמפיינים עולמיים, תוך תמיכה במיליוני משתמשים, הקטנה למינימום של ה-Latency ויצירת בסיס לחיסכון משמעותי בעלויות.

עם Azure, הייניקן הצליחה להשיג סקלביליות התומכת במליוני משחקים סימולטניים בשעה בכל רחבי העולם עם אמינות של 100% שאין לה אח ורע במערכות בסדרי גודל שכאלה.

במהלך הקמפיינים האחרונים, הפלטפורמה הוכיחה כי היא מסוגלת לספק מענה טוב יותר מה-SLA שהובטח ונתנה ביצועים מושלמים ל-40 מיליון שחקנים ברחבי העולם.

"Azure לא אכזב אותנו. יתירה מכך, הוא סיפק לנו את היכולת להבטיח למנהלים הבכירים שלנו שאנחנו אכן מסוגלים לתמוך בקמפיין מסיבי וגלובלי זה", אמר בורסמה.

עמידה ב-Latency של 200-300 אלפיות שנייה
הודות ל-Azure הצליחה הייניקן לעמוד בדרישות ל-Low latency הנמוכות בעולם. שיעורי ה-latency נעו בין 7 אלפיות שנייה ל-535 אלפיות שנייה, עם שיעורי Clustering טיפוסיים של בין 200 ל-300 אלפיות שנייה. לנתונים אלה הייתה השפעה עצומה על המשחקים שהתנהלו ברמה הגלובלית – דבר שהשפיע על חוויית משחק מוצלחת וגרם לשחקנים להישאר במשחק למשך פרק זמן של כ-4.5 דקות בממוצע, שנחשב כנצח במושגים של פעילות פרסום.

"בהחלט נמשיך להשתמש ב-Azure," אמר בורסמה. "אנחנו צריכים את האמינות שפלטפורמה זו נותנת. הודות ל-Azure, אנחנו יכולים לתכנן בנינוחות קדימה כל פרויקט בכל סדר גודל, מבלי לחשוש מההשקעות האדירות הכרוכות בהקמת דטה סנטרים סביב העולם וכפיתרון היברידי המשתלב עם התשתיות הקיימות שלנו. כל אלה מספקים לנו את הגמישות הנדרשת כארגון עסקי".

אירועים קרובים