תוכן שיווקי
לקראת אירוע Cyber VMware ב-28 באפריל

ד"ר יניב הראל, מנכ"ל קבוצת פתרונות הסייבר של EMC: "אנחנו בשיח מתמיד עם VMware על שיתופי פעולה טכנולוגיים"

02/04/2015 17:00
ד"ר יניב הראל, מנכ"ל קבוצת פתרונות הסייבר של EMC

קבוצת פתרונות הסייבר של EMC היא חלק מנוף הסייבר הישראלי. הקבוצה הוקמה ב-2014 וכיום היא מעורבת בפרויקטים ובשיח סייברי מתקדם בישראל ומחוצה לה. הקבוצה היא חלק מהפדרציה של EMC, שכוללת, מלבד EMC, את VMware ,Pivotal ו-RSA, ומשלבת בין אבני הבניין והנכסים הטכנולוגיים של חברות הפדרציה לבין פיתוחים ייחודיים שהיא מפתחת בבאר שבע. להקמת הקבוצה גויסו אנשים מתוך חברות הפדרציה וממקומות נוספים, וכיום מועסקים בה בוגרי יחידות טכנולוגיות מהצבא לצד אנשים שהביאו ידע סייברי מניסיונם בחברות אזרחיות שונות.

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא EMC, משמשת כנציגת החברה הבכירה שמובילה את פעילות הקבוצה, ומנכ"ל הקבוצה הוא ד"ר יניב הראל, שהגיע ל-EMC לאחר שירות ארוך במערכת הביטחון. הראל שירת ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל והקים את גוף הסייבר של מפא"ת במשרד הביטחון. הוא אף זכה בפרס ביטחון ישראל ובפרס ראש מפא"ת לחשיבה יוצרת. הראל התנסה במהלך שירותו במערכת הביטחון ביצירת השילוב בין הטכנולוגיה עצמה לאקוסיסטם העוטף אותה. כעת הוא משתמש בניסיונו כדי לסייע לארגונים במגזר העסקי והבטחוני כאחד, להגיע לשילוב הנכון והאפקטיבי ביותר בין התשתית הטכנולוגית, הפתרונות והמוצרים, לתפיסת האבטחה הארגונית שלהם ולפיתוח יכולות אנושיות הנדרשות למימושה בארגון לאורך זמן.

בימים אלה עוסקת קבוצת הסייבר של EMC בכמה נושאים, לצד פתרונות ספציפיים המפותחים עבור לקוחות מסוימים. הקבוצה עוסקת בין היתר בתחום הסימולציה וכן מפתחת יכולות עבור מרכזי SOC ו-CERT ארגוניים ומגזריים. לצד פעילויות אלה, עוסקת הקבוצה בפיתוח פתרונות וקונספטים בתחום הענן, כחלק מפעילויות רחבות יותר של EMC בתחום.

ד"ר יניב הראל, מנכ"ל קבוצת פתרונות הסייבר של EMC, מדגיש את הקשר ההדוק של הקבוצה לחברות אחרות בענף, כולל חברות סטארט-אפ קטנות, ואת הערך הסינרגטי המופק מכך. "הפתרונות שלנו משלבים בתוכם טכנולוגיות חדשניות המפותחות בארץ ואת תוצרי המחקרים המשותפים שלנו עם האקדמיה. הקבוצה מקיימת שיח פורה עם חברות הפדרציה בנושאים שונים. לדוגמה, עם VMware מתקיימת חשיבה טכנולוגית על האופן בו מוצריה משתלבים בפתרונות קבוצת הסייבר, ובה בעת מתקיימת בחינה של מספר פתרונות סייבר של הקבוצה ויכולתם להשתלב במוצרי VMware. גם עם RSA מתקיים שיח בסוגיות שונות של שיתוף פעולה, וכן עם חברות פדרציה נוספות וחברות מחוצה לה".

מעבר ליכולות המקצועיות ולפוטנציאל העסקי של הקבוצה, ניכר שהראל מעניק חשיבות רבה לעובדה שהקבוצה פועלת דווקא מבאר שבע. "קבוצת הסייבר שלנו, כחלק מ-EMC, שמחה וגאה להשתתף במימוש חזון ההיי-טק של הדרום. אני מאמין ביכולת של כולנו יחד להפוך את דרום המדינה, בדגש על באר שבע, לאזור משגשג בו פועלות תעשיות מתקדמות לצד אוניברסיטה מחקרית מובילה שכבר נמצאת כאן, ולצד היחידות הטכנולוגיות של צה"ל שעתידות לעבור לאזור".

ד"ר יניב הראל יהיה בין הנואמים שישתתפו בכנס הלקוחות השנתי של VMWare, שייערך ב-28 באפריל, תחת הכותרת Cyber Reality in a Virtual World.

להרשמה לכנס לחצו כאן.

אירועים קרובים