תוכן שיווקי

נאיה טכנולוגיות סיימה בהצלחה פרויקט הסבה בבזק

12/04/2015 16:19
מסיימת פרויקט מוצלח

נאיה טכנולוגיות סיימה בהצלחה פרויקט הסבת מערך CTI/IVR בבזק מבסיס נתונים אורקל (Oracle) לפלטפורמת מיקרוסופט (Microsoft) מבוססת SQL Server. מערך ה-CTI/IVR מהווה את התשתית העיקרית לכל מוקדי השירות והתמיכה של בזק, שפועלים 24 שעות ביממה.

ההסבה כללה את מערכות המענה הקולי, החייגנים, הניטור ומערכות ניהול המוקדים. פרויקט זה נחשב לפרויקט דגל בבזק ולאחד הגדולים בתחום בסיסי הנתונים בתקופה האחרונה.

פרויקט הסבת המערכות כלל הסבה מלאה של האובייקטים בבסיס הנתונים ל-SQL Server, קטעי הקוד האפליקטיביים, והסבה-טעינה של המידע הקיים בזמן אמת בכדי למזער באופן משמעותי את זמן ההשבתה הנדרש לצרוך המעבר לפלטפורמה החדשה (Near Zero Downtime).

הסבת בסיסי הנתונים ל-SQL Server מאפשרת לחברת בזק מיצוי מקסימלי של משאבי החומרה, יכולות שרידות ו-DR גבוהות במיוחד, ביצועים מצויינים, גמישות וקלות בפיתוח וניהול בסיסי הנתונים וחסכון משמעותי בעלויות הרישוי.

ההסבה בוצעה בשילוב של כלים אוטומטיים מתקדמים ופיתוח ידני של DBA-ים מטעם חברת נאיה המתמחים בפרוייקטים למיגרציה לבסיסי נתונים.

בזק בחרה בנאיה טכנולוגיות להובלת הפרוייקט עקב הניסיון הייחודי וההובלה של חברת נאיה בתחום בסיסי הנתונים בכלל והסבה של בסיסי נתונים גדולים בסביבות Enterprise לפלטפורמות מיקרוסופט,BigData ואורקל בפרט.

בהמשך לביצוע ההסבה בפועל וכחלק מרכזי בפרוייקט, חטיבת ההדרכה של נאיה טכנולוגיות – NAYA College העבירה הדרכה מיוחדת לצוותים הטכנולוגים בבזק בנושאי Design, תכנות וביצועים
ב-SQL Server על מנת לאפשר לחברת בזק למצות בצורה מיטבית את היכולות המתקדמות של הפלטפורמה החדשה.

סיגל סוילים, מנהלת מחלקת תשתיות מוקדים: "מדובר במערך המורכב ממספר אפליקציות שעובדות מול בסיסי נתונים שונים, כולם נבנו במקור מול בסיס נתונים Oracle, מאות שאילתות ופרוצדורות, ברמות מורכבות שונות. מאחר ומדובר במערכת ליבה קריטית לארגון, הושם דגש בפרויקט על איכות פיתוח גבוהה, ועל תהליך הסבה קצר תוך פגיעה מינימלית בשירות למוקדים וללקוחות בזק.

נאיה הייתה פרטנר מעולה לפרויקט מסוג זה – תכנון קפדני של אבני הדרך בפרויקט, פיתוח איכותי ומקצועי, הקפדה על לוחות זמנים, תמיכה בצוות הפיתוח של המערכת, ותמיכה לאחר ההסבה – הביאו להשגת יעדי הפרויקט במלואם. תהליך ההסבה המדורג היה קצר ואיכותי, ומערך ה CTI/IVR הוסב לעבודה מול MSSQL ללא כל פגיעה בשירות, וללא תקלות."

ערן קורן, מנהל הפרוייקט מטעם חברת נאיה: ״האתגר המשמעותי בפרויקט היה סביב הסבת הקוד והלוגיקה בבסיס הנתונים לשפת התכנות של SQL Server. מיגרציה זו דרשה התאמות רבות בין עולמות התכנות השונים, תוך שמירה קפדנית על תקינות המהלך הלוגי וללא התפשרות בנושא הביצועים.למרות הלו"ז הצפוף, הפרוייקט עבר בהצלחה רבה בכל הפרמטרים, שכן כל המערכות אלו לאוויר בזמן המיועד ובצורה חלקה, ללא תקלות נלוות וללא בעיות ביצועים.״

ערן גופר, מנהל לקוחות מגזר הטלקום במיקרוסופט: "פלטפורמת בסיסי הנתונים של מיקרוסופט, MS SQL, חיזקה בשנים האחרונות את מעמדה כפלטפורמה מובילה טכנולוגית המצטיינת ביחס עלות-תועלת ללקוחותינו. פרוייקט ההסבה השתלב באתגרי בזק לצמצום הוצאות ה-IT יחד עם שמירה על סטנדרטים טכנולוגיים גבוהים ויציבות מערכות הליבה. הפרויקט לווה בסדנאות טכנולוגיות מעמיקות וכמובן יישום מוצלח של שותפתנו – חברת נאיה."

אירועים קרובים