תוכן שיווקי

גוגל משיקה סדרת שירותים חדשה לייעול ושיפור העבודה ב-Big Data בענן

20/04/2015 18:27
משיקה מוצרים חדשים - Google Cloud Platform

GCP (ר"ת Google Cloud Platform) חשפה במסגרת כנס Hadoop המתקיים בבריסל שירותי Big Data התומכים בעיבוד מידע בזמן אמת. הם כוללים את Google Cloud Dataflow בגרסת בטה וגרסה חדשה של Google BigQuery.

Google Cloud Dataflow מאפשר למשתמש שירות עיבוד מידע המנוהל באופן מלא, כך שהמפתח צריך רק לכתוב קוד ולהעלות אותו, ו-Google Cloud Dataflow יעשה את שאר העבודה, כולל הקצאת המשאבים הדרושים והפסקתם כשהעבודה תסתיים.

כמו כן, הודיעה גוגל (Google) על שדרוג שירות BigQuery ועל פריסתו באירופה, תוך הוספת תכונות חדשות של אבטחה וביצועים. כך, למשל, נוספו הרשאות שהופכות את שיתוף המידע לפשוט וגמיש יותר. בנוסף, מוצע אחסון וירטואלי בלתי מוגבל וביצועי שאילתות גם למערכי נתונים ענקיים. BigQuery מספק פלטפורמה אידיאלית לאחסון, ניתוח ושיתוף של מידע מובנה ומאפשר בידוד גיאוגרפי של המידע למי שמעוניין לאחסן את המידע שלו באזורים האירופיים של פלטפורמת הענן של גוגל.

Big Data בענן של גוגל מסיר מהארגון את הצורך בהטמעה, ניהול ושדרוג התשתית, כך שהעבודה הופכת לחסכונית במשאבים, גמישה ואמינה. אימוץ גישת ה-“NoOps” של גוגל משמעה שגוגל מנהלת את המשימות הללו עבור הלקוח ומשחררת אותו להתמקד בהפקת הערך מהמידע שלו. מעבר להקלה בתפעול והגמישות המובנית, פתרון “NoOps” יעיל כלכלית מכל פתרון אחר, בכך שהוא מייתר את עבודת התחזוקה והעלויות הכרוכות בהן. כמו כן, החסכון בעלויות ה-Big Data בענן בא לידי ביטוי גם בכך שהפלטפורמה מבצעת אופטימיזציה, מתאימה את קנה המידה הדרוש באופן אוטומטי ומסירה משאבים שאינם נדרשים. כך מתאפשר ללקוח לנהל את הוצאותיו על ידי שליטה במספר השאילתות והשהיית תהליכי העיבוד, בהתבסס על ניתוחי עלות מול תועלת. בכך נמנע הצורך לתכנן מחדש את הארכיטקטורה כך שתתאים למגבלות תקציביות.

יתרון נוסף הוא יכולת שיתוף המידע המאוחסן בפלטפורמת הענן של גוגל או בטבלאות BigQuery עם שותפים בתוך או מחוץ לארגון, ללא צורך במתן הרשאות מיוחדות או ביצירת עותקים. כך ללקוח יש עותק אחד של המידע הנתון לגמרי לשליטתו, ורק משתמשים מורשים יכולים לגשת אליו (ללא עלות נוספת ללקוח) מבלי להשפיע על הביצועים של הפעילות.

אירועים קרובים