הזמן לפרגן

קהילת הסטארט-אפ והמיזמים מישראל מקבלים שבחים מחו"ל, אבל מה חושבים הסטארט-אפיסטים שלנו אלה על אלה? ביקשנו מכמה מהם להמליץ על חברות שהם אוהבים במיוחד ● חלק א'

הסטודנטים רוצים להיות סטארט-אפיסטים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

יום העצמאות הוא הזדמנות מצוינת להסתכל מסביבנו ולעמוד על ההישגים שהציגה תעשיית ההיי-טק במדינה, ובמיוחד מה שהפך מזמן לקלישאה שחוקה – אומת הסטארט-אפ. לא אחדש כלום אם אכתוב שהסטארט-אפים הישראליים, מלאים בפיתוחים טכנולוגיים, חדשנות ויצירתיות, עושים שם טוב לישראל בעולם וקוצרים שבחים בעמק הסיליקון, אירופה, המזרח הרחוק ואיפה לא.

בולטים בשבחים שלהם המשקיעים, הישראלים והזרים, ואנשי חברות ההיי-טק הגדולות. הפעם, לרגל יום העצמאות ה-67 למדינת ישראל, הגיע הזמן לשמוע את המילים הטובות שיש לסטארט-אפיסטים שלנו אלה על אלה. לצורך כך, בחרנו לפנות ליזמים הצעירים ולבקש מכל אחד מהם לפרגן לסטארט-אפ אחר.

ליאור יבור הוא מנכ"ל Meekan, שפיתחה מערכת יעילה ופשוטה לתפעול ולניהול יומנים עבור ארגונים גדולים. הוא ממליץ על FinUpp, שעושה את תהליך קבלת החזרי המס קל יותר ומאפשרת לבצע אותו מבלי מאמץ ותשלומים לרואי חשבון. בקרוב תשיק החברה תוכנית עבור עובדים עצמאיים. הוא אמר כי "FinUpp מציגה שימוש יעיל בטכנולוגיה לטובת צרכנים, ובמקרה זה – ארגונים גדולים".

ירון שגיב, סמנכ"ל השיווק של Funzing, רשת חברתית למציאת פעילויות לשעות הפנאי, מפרגן ל-Tomigo, סטארט-אפ שמאפשר לגייס עובדים דרך רשתות חברתיות. החברה נוסדה על ידי שני אחים, נמרוד וטל מורן. שגיב ציין כי "הרעיון של החברה, לגייס עובדים בשיטה של חבר מביא חבר, מאפשר שקיפות ומגביר את המוטיבציה של הממליצים".

מיכאל נאג'ר, מנכ"ל Costockage, שיצאה עם פלטפורמה להשכרת מקומות פנויים בבית וליצירת רווחים מהם, ממליץ על Thegrid, אותה הוא מכנה "ה-Uber של השליחויות. החברה מאפשרת לכל אחד שרוצה לשלוח משהו לקבל שליח במהרה, ולאנשים שמעוניינים להגדיל את ההכנסות שלהם להרוויח משליחויות".

לעמי גל, מנכ"ל Sqream, שמתמחה בעיבוד מאגרי Big Data, יש מילים טובות לביוקאץ', שמתמחה באספקת שירותי זיהוי ואבטחת מידע על בסיס מידע ביומטרי, מה שקרוי הביומטריה של הדור הבא – Next generation biometrics. החברה הוקמה ב-2011 ובסיס הטכנולוגיה שלה הוא זיהוי של משתמשים על פי כ-400 פרמטרים התנהגותיים. רק בשבוע שעבר היא הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם Early Warning האמריקנית, ספקית ענק של אבטחת מידע לגופים פיננסיים בארצות הברית. הפתרון של ביוקאץ' יעזור ללקוחות Early Warning לזהות פעילות חשודה לפי התנהגות המשתמש ולשתף מידע מקדים זה בין לקוחות החברה.

נדב רביב משמש כמנכ"ל INST-ORE, שפיתחה פלטפורמה למכירות באינסטגרם (Instagram) וטכנולוגיה לזיהוי משתמשים מהקליק הראשון. הוא ממליץ על מיקראט, שמאפשרת לצייץ וידיאו בשידור חי. "לפני שנתיים נולד סטארט-אפ חדש לעולם, שבא לשנות אותו", הוא אומר. "אחרי שנה, היזמים לא הצליחו. אבל הם לא נכנעו, אלא בחרו לפתח את המותג ואת חווית המשתמש. הם גייסו עוד השקעה וקיבלו עוד צ'אנס לכבוש את העולם. גם אז הם לא הצליחו. או אז הם בחרו לא לפתח אלא לפצח. לפצח את האתגר. הם עשו כמה טסטים ואחד תפס מאוד. משם הייתה הדרך סלולה לגיוס של סכום בן שבע ספרות. השיעור מכך לאומת הסטארט-אפ הוא שלא האקזיט הגדול הוא זה שחשוב אלא קיומן של אנרגיות גדולות. לא להיכנע, כי מי שנאבק ומייצר קרייאייטיב אחרי קריא ייטיב, עד הסוף, מנצח בנוק אאוט! שאפו למירקאט על השיעור שנתנו לנו, ואני מקווה שיתקינו את הטכנולוגיה שלהם על גבי שעונים חכמים".

ליאת מרדכי הרטניו, ממייסדי 24me – פלטפורמה לניהול זמן – מפרגנת ל-Bazaart. "החברה פיתחה עורך תמונות שמאפשר ליצור תמונות נהדרות עם אצבע אחת בלבד. הפלטפורמה שלה יעילה מאוד, מאפשרת את כל הכלים הנחוצים כדי ליצור תמונה בקלות ובמהירות", אמרה.

הממליץ האחרון בחלק זה הוא אבישי סם ביטון מ-Imonomy, שמאפשרת פרסום מותאם לתמונות. הוא ממליץ על פיטרלי – "חברת סטארט-אפ שמטרתה לשחרר לעולם את הכוח של מצלמות התלת מימד", תיאר.

למען משימה זו פיתח צוות פיטרלי את האפליקציה למובייל הראשונה בעולם שמאפשרת סריקה של גוף האדם ומדידות מדויקות של כל מידותיו באופן אוטומטי. "האפליקציה ממדלת את גופו של המשתמש ומוציאה אוואטר שכל חלקיו זהים בגודלם לאותם חלקים (איברים) של המשתמש. מכאן יש מגוון רחב של אופציות הניתנות למשתמש, למשל להחיות את האוואטר ולראות אותו מבצע תנועות מצחיקות או, לחילופין, להכניסו לתוך משחק מחשב. ניתן גם לחפש בגדים במידות של המשתמש מבלי צורך להזין את הנתונים ידנית".

בחלק ב' נחשוף בפניכם עוד סטארט-אפיסטים שמפרגנים לעמיתיהם בתעשייה המשגשגת שלנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים