תוכן שיווקי

רולי אליעזרוב, Gigya: "אנו משלבים בין אתרי אינטרנט לרשתות חברתיות – להגדלת קהל הלקוחות הארגוני"

החברה מצויה בהליכי איתור וגיוס של עשרות מפתחים למרכז המחקר והפיתוח הישראלי

27/04/2015 16:04
נרכשה על ידי סאפ, Gigya

כתב: הילל יוסף

"נוצר כיום צורך עסקי לשילוב בין אתרי אינטרנט לרשתות חברתיות. זאת, כדי לאפשר לארגונים לשמר את הנאמנות של קהל הלקוחות שלהם ולהגדיל את היקף הלקוחות", כך אמר רולי אליעזרוב, מייסד-שותף ונשיא Gigya.

לדברי אליעזרוב, "השילוב האמור עשוי להניב תובנות רבות הן לגבי ההעדפות של הלקוחות והן לגבי ההתנהגות של המבקרים באתר. בדרך זו ניתן לטפל בנתונים המתקבלים לטובת גידול עסקי".

החברה, אמר אליעזרוב, עוסקת בניהול זהויות משתמשים עבור חברות גדולות. "היחודיות שלנו", הסביר, "היא שבניגוד לפתרונות האבטחה המוכרים בשוק לתחום, דוגמת CA או אורקל (Oracle), אנו לא פועלים בשדה האבטחה אלא מנהלים את הזהויות של צרכנים, אשר גולשים לאתר תקשורת או קמעונות".

Gigya הוקמה ב-2006 על ידי שלושה יזמים ישראלים: אליעזרוב, אייל מגן וערן קוטנר. שנתיים לאחר מכן כבר הקימה החברה סניף מכירות בארצות הברית. כיום מונה Gigya יותר מ-300 עובדים, מהם 80 בארץ והשאר אנשי מכירות בחו"ל. אליעזרוב סיפר כי "רוב העובדים בארץ הם אנשי פיתוח". עד כה גייסה החברה יותר מ-100 מיליון דולר והיא נמצאת ממש לאחר גיוס גדול – בסך 35 מיליון דולר, שהובל על ידי אינטל קפיטל (Intel Capital) ומיועד להגדיל את מערך הפיתוח והשיווק של החברה.

בימים אלה החברה מגייסת עשרות אנשי פיתוח למרכז המחקר והפיתוח הישראלי שלה במגדלי עזריאלי. "כמובילי שוק שנותנים שירותי תוכנה בענן (SaaS) למותגים הגדולים בעולם, אנחנו בוחנים ומטמיעים טכנולוגיות חדשות באופן רציף שיסייעו לנו לארגן ולנהל את כמות המידע העצום שעובר דרכינו. האנשים שאנחנו מחפשים הם כאלה שכל הזמן פתוחים לשינויים, עם מוטיבציה גבוהה להיכנס לעולמות  חדשים", אמר אליעזרוב. "מרכז הפיתוח שלנו מורכב מצוותים קטנים, כך שבמקביל לצמיחה האורגנית, הצלחנו לשמור על אווירה של סטארט-אפ צעיר, בה כל אחד יכול להוביל ולקבל החלטות ולהיעזר בידע הרב והמומחיות שצברנו עם הזמן".

שלושת המייסדים, שצמחו יחד עם תעשיית ההיי-טק בישראל, הם בעלי משפחות ולדברי אליעזרוב, גם היבט זה משפיע על אופי העבודה בחברה: "אנו חושבים שצריך לאפשר לאנשים לנהל קריירה וחיים אישיים. שמנו לב שכשנותנים לאנשים את האפשרות, הם יעדיפו להיות ממוקדים בעבודה –  בשעות העבודה – ולאחר מכן להתפנות למשפחה ולתחביבים שלהם. זה Win-Win לכולם".

באופן מסורתי, פירט אליעזרוב, "חברות היו מייצרות לעצמן את ניהול בסיס הלקוחות, בפיתוח עצמי. אלא שמאז החדירה המסיבית של הרשתות החברתיות לעולם העסקי, כמו גם התעצמות עולם המובייל, כמות המידע שהלקוחות מייצרים גדלה משמעותית. מה שמצד אחד, מגדיל את הפוטנציאל העסקי אך מנגד – הופך את העניין למורכב יותר".

Gigya, אמר אליעזרוב, "מציעה פתרון מוכלל, הפועל ממסכי המשתמשים וכולל שמירת וניהול המידע, עד האפשרות להשתמש במידע לטובת שיפור ביצועי העסק". כך, סיפר, "אחד מלקוחות החברה הוא נייק (Nike), שיש לה את אפליקציית הטלפון הנייד +NIKE. על מנת להתחבר לאתר צריך לעשות הרשמה, וזו נעשית דרכנו, כאשר Gigya מנהלת את כל הנתונים המגיעים מהרשת החברתית שלך לאפליקציה, עם כל נתוני הריצה. לאחר מכן נאספים הנתונים כדי שהלקוח ייכנס לאתר ואז יוכל לראות את המוצרים הרלוונטיים עבורו". בדרך זו, הסביר אליעזרוב, "אנו משלבים בין כלל המגמות הטכנולוגיות המוביליות כיום בשוק – מובייל, מחשוב חברתי, Big Data ואינטרנט של הדברים, לטובת הגדלת היקף הלקוחות בארגון והגברת הנאמנות שלהם למותג".

לחברה, אמר אליעזרוב, 700 לקוחות בחו"ל, ביניהם שבע מעשרת חברות המדיה הגדולות בארצות הברית, לרבות NMC ,ABC ,Comscat ,CNN, כמו גם חברות אחרות, דוגמת ויקטוריה'ז סיקרט (Victoria's Secret), אתרי מסחר אלקטרוני ואתרי נסיעות.

לדברי אליעזרוב, "הטכנולוגיה של Gigya מאפשרת לאתרי אינטרנט לתגמל את גולשיהם עבור פעילותם המקוונת, כגון 'משיכת' חבריהם מהרשתות החברתיות לבקר באתר או הערות חיוביות שהם חולקים עם חבריהם לגבי תכני האתר. בנוסף, יכולים מנהלי האתר לקבל דו"חות שונים המציגים את פעילות הגולשים בחתכים שונים".

אירועים קרובים