תוכן שיווקי

ירון יעקובס מוביל גיוס קרן בהיקף 50 מיליון שקלים להשקעה בניירות ערך של עובדי היי-טק

29/04/2015 16:40
ירון יעקובס, יו"ר PrivatEquity.biz

PrivatEquity.biz, פלטפורמת הסחר המקוונת בשוק השניוני הראשונה בישראל, מצרפת לשורותיה את ירון יעקובס, לשעבר מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות. המטרה היא להקים את הקרן הראשונה בישראל, ואחת הראשונות בעולם, שכל כספיה יוקצו במלואם להשקעה במודל חדשני בניירות ערך: חברות היי-טק פרטיות שירכשו מעובדים, עובדים בכירים לשעבר, מייסדים ויזמים בחברות היי-טק פרטיות טרום הנפקה (Pre IPO).

הקרן, שתיקרא "אינדקס עובדי ההיי-טק" (Hi-Tech Employees Index), תציג מודל חדשני להשקעה בקרן מיקרו המיועדת לטווח ארוך ומטרתה להשקיע כ-50 מיליוני שקלים ברכישה סלקטיבית של ניירות ערך פרטיים שמוחזקים על ידי עובדים בכירים של חברות היי-טק. הקרן תרכוש מניות של עובדים מחברות עם פוטנציאל שוק בינלאומי, בעיקר ישראליות, שגייסו לפחות 10 מיליון דולר. בכוונת מנהלי קרן אינדקס עובדי ההיי-טק לגייס הון ממשרדי ניהול הון (פמילי אופיס) וממשקיעים פרטיים מחו"ל ומישראל.

הקרן תשקיע בניירות ערך של עובדים בחברות היי-טק ובתחומים אשר נבחרו בקפידה וסומנו כבעלי עניין רב למשקיעים פרטיים מהארץ ומהעולם, ביניהם תחומי האינטרנט, הרפואה ומדעי החיים, טכנולוגיות ICT, אנרגיה וטכנולוגיות סביבה וחקלאות. מטרת הקרן שתוקם תהיה לרכוש מגוון רחב של מניות לניהול סיכונים מושכל לאורך זמן.

מנהלי זירת PrivatEquity.biz חתמו על שורת הסכמים עם עובדי היי-טק בכירים, שמציגים בימים אלה למכירה מניות שבבעלותם בחברות הייטק טרום הנפקה במסגרת זירת "מניות העובדים". בין החברות שבכיריהן מציגים מניות למכירה בזירה: DoubleVerify ,LiveU ו-Websplanet.

דירקטוריון PrivatEquity.biz בוחן בימים אלה מספר גופי נאמנות מהגדולים בישראל אשר ישמשו כנאמנים ומפקחים על כספי המשקיעים וניהולם, לרבות היבטי המיסוי ודיווחים עיתיים, על פי תנאי הקרן.

עו"ד יעקובס כיהן בשנים 2000-2002 כמנכ"ל רשות החברות הממשלתיות תחת שני ראשי ממשלה. בתקופה זו הוא הוביל הפרטה של שש חברות ממשלתיות, ביניהן חברת הנדל"ן אפרידר, ב.ס.ס.ח – החברה הישראלית לביטוח אשראי, והחברה הבת של הבנק לפיתוח התעשייה. יעקובס כיהן במגוון תפקידים במגזר הממשלתי והפרטי, בהם היועץ המשפטי ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה, יועץ בכיר לשר הפנים ויועץ מדיני לשר החוץ. הוא מרצה במחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן בנושאי המנהל הציבורי והמשפט החוקתי. יעקובס מכהן כיום כיו"ר חברת התוכנה MagicFlex. כמו כן, הוא מוביל בשנים האחרונות את המהלך החינוכי-חברתי "אחריות לישראל 2048".

יעקובס הוסיף: "הקרן שנגייס תספק המחשה נוספת למחויבות של PrivatEquity.biz לפעול ולהפוך את השוק השניוני לנגיש יותר למשקיעים פרטיים באמצעות כלים טכנולוגיים מאובטחים, המספקים הגנה מרבית למשקיע, ולקידום החדשנות באמצעות פלטפורמת מפגש אינטליגנטית בין יזמים ועובדים בכירים בחברות היי-טק פרטיות למשקיעים פרטיים בארץ ובחו"ל. זאת, תוך יצירת ערך גבוה הן למשקיעים והן לעובדי ההיי-טק המחזיקים בניירות הערך".

עו"ד אורן הראל וסיגלית כהן, ממייסדי PrivatEquity.biz, בירכו את ירון יעקובס על הצטרפותו ואמרו: "בשנה האחרונה הקמנו פלטפורמה שמעוררת עניין רב בשוק והצליחה לגייס מעל 1,000 משקיעים. אנו מאמינים כי ירון יעקובס, שהוא אחד המנהלים המוערכים במשק ובעל מערכת קשרים חובקת עולם, ייקח את המיזם החדשני שהקמנו ויחד נצעיד אותו להישגים גדולים בארץ ובחו"ל".

אירועים קרובים