תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי ה-19 של העמותה לניהול פרויקטים בישראל - PMI 2015

אלכס דן, PMP, נשיא PMI: "הדגש – יזמות, מנהיגות וניהול פרויקטים ככלים הכרחיים להגעה לתוצאות עסקיות חיוביות"

06/05/2015 14:29
ד''ר אלכס דן, מנהל אגף תיאום ואסטרטגיה, רכבת ישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

כתב: שהם יריב

"מנהל פרויקט הוא "המנכ"ל בפועל" בכל הנוגע לתפקידו. מאפיינים ניהוליים ומנהיגותיים של מנהלים בכירים מצופים כיום ממנהל הפרויקט. זאת, יחד עם רמה מקצועית מבוססת תשתית מתודולוגית, ידע עדכני ולימוד מניסיון של אחרים", כך אמר אלכס דן, PMP, נשיא PMI ישראל.

אלכס אמר את הדברים לקראת הכנס השנתי ה-19 של העמותה לניהול פרויקטים בישראל – PMI 2015. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ב-3 ביוני במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לדברי אלכס, "בכנס השנה אנחנו שמים את הדגש על יזמות, מנהיגות וניהול פרויקטים. זאת, מתוך ראייה שבסביבות העסקיות, החברתיות והתעשייתיות, ניהול פרויקטים הוא מקצוע הכרחי להגיע לתוצאות משמעותיות. במקומות בהם הוא מוטמע במקצוענות ראויה – ההצלחה רבה יותר, ונציג מאפיין זה בכנס. הכנס מובל על ידי הגב' ג'ני גובר, PMP, סגנית נשיא לפרויקטים, ומר משה שטרית, PMP.

הוא פירט אודות פעילות העמותה: "הארגון עובר שינוי בשנים האחרונות ומתמקד כיום במספר תחומים, שכל אחד מהם גדל להיקפי פעילות רחבים", אמר.

"אנחנו שמים דגש על מתן ערך לחברי העמותה", ציין אלכס. "נושא זה משתקף במגוון פעילויות ייעודיות רק לחברים, בהנחות משמעותיות בכנסים, בהגשת חומרים בעברית המסייעים בעבודה ובעוד קשת נושאים, שכולם מתבצעים על ידי מתנדבים חברי העמותה. הידוק הקשר עם חברי העמותה מובל על ידי ד"ר טל אספיר, PMP, סגן נשיא לפיתוח. ראוי לציון שמספר החברים בעמותה גדל בשנה האחרונה ב-50%".

"לפני כשנה וחצי ביצענו ארגון מחדש של העמותה", אמר אלכס. "אנחנו מבצעים כיום פעילות משותפת עם משרד החינוך, שנועדה להטמיע את תקני PMI (בעיקר CAPM) בתוכנית הלימודים בכיתות י"ג-י"ד בחינוך הטכנולוגי. פעילות זו מובלת על ידי ד"ר סיגל קורל-קורדובה, סגנית הנשיא לחינוך, עם צוות מתנדבים שמסייעים לה בהטמעת חומרי הלימוד בבתי הספר, ליווי המורים וקיום סמינרים להכרת התקינות המעודכנת של ה-PMI".

הוא ציין כי "תחום מרכזי נוסף בו אנחנו עוסקים הוא המחקר והאקדמיה. מובילה אותו ד"ר ורד הולצמן, PMP, סגנית נשיא למחקר וקשרי אקדמיה. אנחנו עורכים ימי עיון באקדמיה, מחלקים מלגות לסטודנטים מצטיינים, מפיקים כנסים מקצועיים  ומקיימים ימי עיון ייחודיים. דוגמאות בולטות לעשייה זו הינן "כנס רז" בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, שמובילה אותו ורד יחד עם אביבה דוידוביץ, PMP, סגנית נשיא, וכנס "מחקר ופרקטיות בהנדסת מערכות, ניהול פרויקטים והממשק ביניהם" בשיתוף עם אילטם".

"הגדלנו את הקשר עם מערכת הביטחון, שמובל על ידי מר עופר מועלם, סגן נשיא לקשרי מערכת הביטחון. הוא מוביל את הטמעת התקנים וקידום הניהול המקצועי של הפרויקטים במוסדות הביטחוניים השונים", אמר.

בנוסף, לדברי אלכס, "הקמנו פעילות ייחודית ברמה העולמית של הרחבת הקשר עם התעשייה והממשל. מובילה את התחום גב' גלית יסקרביץ'-טיץ, PMP, סגנית נשיא לקשרי תעשייה וממשל. הקמנו במסגרת זו שני פורומים: האחד הוא פורום לניהול פרויקטי בינוי ותשתיות, אותו מובילים סגני הנשיא אוריאל פליס, PMP, ואבי גרוסמן, PMP, והשני הוא פורום תכנון ובקרה בגופים פיננסיים, שמובילות  גלית ונטע רובינשטיין, PMP". כמו כן, מתרחב שיתוף הפעולה עם אילטם, האיגוד הישראלי להנדסת מערכות, בהובלתה של מירב פיצ'וטו, PMP, סגנית נשיא. כמדי שנה נעניק בכנס את פרס פרויקט השנה (POY), שייבחר על ידי צוות בהובלתו של מר משה יונה, PMP, חבר ועדת הביקורת של העמותה".

"שיתוף קהילת מנהלי הפרויקטים בידע העדכני בנושא מתרחב באפיקים שונים. שמנו לעצמו לשפר את הנגישות לחומרים עדכניים בתחום המתודולוגיה והתקינה, הן באופן דיגיטאלי והן בערבים ייחודיים לנושא: "בירה ותורה". פעילות זו מובלת על ידי מר גיא מונטה, PMP. כמו כן, העמותה מפיצה עיתון דיגיטאלי המשמש במה לכלל מנהלי הפרויקטים בישראל, בהובלתו של מר יוגב טל, PMP", אמר.

בתשובה לשאלה מהן התוכניות של העמותה לניהול פרויקטים בישראל לשנה הבאה השיב דן כי "נבסס במהלכה את הפעילויות בתחומים השונים בהם העמותה עוסקת; נגדיל את המעורבות שלנו במערכת החינוך; נתמיד בפורומים בנושאי התעשייה והמחקר בנושאים אקדמיים; נבסס את הפורומים הקיימים בנושאי הביטחון, ה-IT והפיננסים; ונעמיק את הערך שהעמותה נותנת לחבריה ולציבור מנהלי הפרויקטים, התוכניות וה-IT. השנה נשיק פרויקט חדש, "נבחרת מנהלי הפרויקטים", בהובלתו של מר ארז קוטנר, PMP, סגן נשיא, ונשדרג את האתר של העמותה, בהובלתו של מר אורן שטיינברג, PMP, סגן נשיא לשיווק. נמשיך במסורת הסיורים המקצועיים בתעשייה, המובלים על ידי גב' תמי פרץ, PMP, סגנית נשיא לאירועים".

מתעניינים בניהול פרויקטים? הירשמו לכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל ואנשים ומחשבים.

אירועים קרובים