תוכן שיווקי

אוטומציה ואלסטיות הן שם משחק החיסכון

11/05/2015 17:35
בן נחום, מנהל מכירות ענן, טריפל סי

כתב: בן נחום, מנהל מכירות ענן, טריפל סי
קונספט מחשוב הענן, שחלחל לתודעה של השוק הטכנולוגי בשנים האחרונות, מזוהה עם חיסכון שוטף. זאת בעקבות העלויות הגבוהות הכרוכות ברכישת הברזל הסטנדרטי, בנוסף לעלויות הנלוות של חשמל, מיזוג אוויר, מקום פיזי, טיפולים ועדכונים שוטפים, זמני השבתה יקרים ועוד ועוד. אם כן, כניסתו של קונספט הענן לשוק מביא את הבשורה של חיסכון בעלויות, זה שם המשחק בעולם החדש. עם זאת, חשוב לזכור כי בבסיסו של קונספט הענן עומדים חיסכון ע"י אוטומציה מחד וחיסכון ע"י אלסטיות מאידך – הם הכוח המוביל שבסוף היום יודע לספק ללקוח את השירות הטוב ביותר ואת הכלים לניהול עצמי בעלות הנמוכה ביותר.

חיסכון על ידי אוטומציה

מה שמבדיל למעשה בין ספקיות הענן הגדולות לספקי שירות סטנדרטיים זו היכולת לספק ללקוח את "המפתח" לניהול עצמי של סביבת שירותי הענן שלו. יכולת זו קיימת אך ורק בגלל אוטומציה של מערכות. היכולת להעביר פקודות לענן מתוך ממשק ניהול, לטובת גידול וקיטון במשאבים, שינוי שירותים, חיבור שירות חדש ואף ניתוק שירות קיים, מאפשרת ללקוח לראות ולקבל נתונים בצורה שוטפת על ניצול המערכת, שירותים ותוספות לשרותיו הקיימים, חשבוניות ועוד. כל זאת בצורה עצמאית וללא צורך ביצירת קשר עם ספק הענן, כאשר כל השינויים מתעדכנים באופן אוטומטי במערכת האישית ובעלויות החודשיות של הלקוח.

האוטומציה מביאה לחיסכון בכוח אדם יקר הנדרש בתפעול שוטף של בקשות שונות מלקוחות, מה שמוביל להוזלה בעלויות של שירותים של ספק הענן מול הלקוח. עם זאת, הספק מחזיק ביכולת לספק כל דרישה ברמת ה-SLA הגבוהה ביותר שהלקוח דורש. טריפל סי יישמה את המודל הזה על לקוחות הענן שלה, אך הרחיקה לכת ויישמה אותו גם על לקוחות האינטרנט. כיום, כל לקוח אינטרנט של טריפל סי יכול להתחבר, לשדרג, לשנות ולהתנתק במספר לחיצות פשוטות על העכבר וללא הצורך בנציג אנושי. דרך הפעולה הזו הביאה למהפך בשוק האינטרנט בישראל. כיום, טריפל סי היא הספקית היחידה בישראל המספקת את כל אותן פעולות אפשריות ללקוחותיה העסקיים והפרטיים ומעודדת שימוש בממשק הניהול שלה.

חיסכון ע"י אלסטיות

הגורם המכריע, שלמעשה התחיל את כל מהפכת הענן, הוא האלסטיות. לאורך השנים מחקרים הראו כי ניצולת השרתים הפיזיים של סביבת מחשוב אצל הלקוחות היא  בדרך כלל נמוכה יותר (פחות מ- 10%) ממה שסביבת הלקוח יכולה באמת לספק. כאשר עוברים לענן חשוב מאוד לזכור כי לא משנה באילו משאבים המערכת הקיימת משתמשת, או אפילו מה המשאבים הנדרשים בשיא הניצולת, אלא מה הניצולת הממוצעת שלה. כל לקוח הרוצה לעבור לשירותי מחשוב בענן בצורה נכונה צריך לבדוק את ניצולת הסביבה שלו. לקוחות מופתעים מכמות המשאבים היחסית מצומצמת שהם יכולים לנצל יחסית למערכת הקודמת שהייתה להם. האלסטיות מתבטאת בצורה חזקה ביותר בחיסכון בעלויות, כאשר המערכת מאפשרת "לשחק" עם משאבי מחשוב או שירות הענן ברמה חודשית, שבועית, יומית ואפילו שעתית. בשיטה זו של "תשלום לפי שימוש" ניתן למקסם את השירות תוך כדי שהלקוח משלם בדיוק על מה שצרך.

התהליך הזה מזכיר מאוד את מהפכת החשמל שהייתה לפני כמאה שנה. העולם אז צרך חשמל דרך גנרטורים  באופן בזבזני ביותר, כיוון שהגנרטורים תוכננו ליום העמוס ביותר בשנה, אך מרבית מהזמן כלל לא היו מנוצלים. המהפך הגיע כאשר נכנסו חברות חשמל מרכזיות והחשמל סופק לפי צריכה. אז, החברה הייתה פנויה להתרכז בעיסוק המרכזי שלה, כאשר היא שילמה רק על מה שצרכה. הענן מביא למהפך בצורה דומה. כיום טריפל סי היא הספקית הראשונה והיחידה בארץ היודעת לספק את שירותי הענן שלה באופן אוטומטי ואלסטי לחלוטין באמצעות ממשק ניהול, באמצעותו הלקוח יכול לנהל את שירותיו בצורה עצמאית. דרך ממשק הניהול המתקדם של טריפל סי, הלקוח יכול, בצורה עצמאית לחלוטין, להוסיף, להוריד ולבחור מעל ל- 300 שירותים שונים.

אירועים קרובים