שנה של התחדשות
כתב: אלי אחי מרדכי, מנכ"ל אוטומציה החדשה.
רק לפני כשנה נרכשה השליטה בחברה לאוטומציה על ידי ענקית התוכנה One1, תוך שמירת השותפות החשובה כל כך עם השלטון המקומי, שמחזיק אף הוא בחלק ממניות החברה – ועידן חדש יצא לדרך. היה ברור לי כי החברה זקוקה ליותר מסתם מתיחת פנים: היה צורך דחוף בגיבוש אסטרטגיה חדשה, שתגלם בתוכה פיתוח מוצרים ושירותים וגישה אחרת בכל הנוגע ללקוחותיה, לצד תוכנית הבראה לא קלה ולא פשוטה למימוש.
אינני מכיר הרבה חברות שעברו שינויים משמעותיים כאלה בתקופה קצרה כל כך. מיותר לציין שמימוש מושכל ונכון של האסטרטגיה שגובשה ושממנה נגזרו מטרות ויעדים לשנה השוטפת ולעתיד אינו בבחינת "זבנג וגמרנו".
נכון להיום, שנה לאחר כניסתי לתפקיד, אני שמח לציין שיש לנו את כל האינדיקטורים המצביעים על כך שאנחנו בדרך הנכונה ולא פחות חשוב מכך, שהצלחנו לרתום את עובדי החברה המסורים להיות שותפים מלאים להבראתה של החברה ולמיצובה כחברה מובילה – בתחום טכנולוגיית המידע בכלל ובעבור לקוחותיה בפרט.
כחלק מהאסטרטגיה שגיבשנו, אוטומציה החדשה לקחה על עצמה להיות מובילה ויוזמת בכל הקשור להעמדת מערכות ושירותים לניהול מודרני ונכון של הרשויות המוניציפאליות, לרבות תאגידים עירוניים.
היתרון של אוטומציה החדשה: סנכרון בין כל מקורות המידע
האתגר הקיים בניהול מודרני של רשות מוניציפלית הוא מחד קיצור לוחות הזמנים של השירותים המסופקים לתושבים ומאידך, קיצור המרחק והריחוק שבין ראשי הרשות והמנהלים הבכירים לתושב.
תוצאה זו תושג אם לרשות הרשות ותושביה יעמוד מידע זמין, נכון, עדכני ורלוונטי בכל נקודת זמן.
המציאות היא שמידע מתקבל משלל מקורות, תחומים ונושאים הנוגעים לחיי התושבים והרשות המקומית, כגון: חינוך, גבייה, הנדסה, תנועה, אנרגיה, פינוי אשפה, ספקים, אירועי ביטחון וחירום, קשר עם השלטון המרכזי ועוד.
היתרון הגדול של אוטומציה החדשה הוא ביכולת שלה לקחת את כל מקורות המידע ולסנכרן ביניהם, ליצירת ערך לרשות, למנהליה, לעובדיה ולתושבים החיים בה. באמצעות האפליקציה הסלולרית יוכל התושב, לדוגמה, להתחבר למוקד העירוני לדיווח ומעקב אחר תקלות שונות או מפגעים ברחבי הרשות; לקבל עדכוני מידע בתחומים שונים – אירועים, הצגות, הופעות, תקלות ומפגעים או כל מסר אחר; ליצור קשר עם מחלקות ובעלי תפקידים ברשות; לשלם ארנונה או חובות אחרים; ולערוך בירורים שונים. בעידן ה-Push תוכל האפליקציה גם להמליץ לו על שירותים ובתי עסק לפי מיקומו ברשות ועוד.
מערכת ה-+CityCrm מבית אוטומציה החדשה מציעה פתרון כולל ואינטגרטיבי בניהול התושב. המערכת מאפשרת ראייה של התושב 360 מעלות. ניתן לראות בה בצורה מרוכזת את כל הפניות שהתקבלו מהתושב, אם באמצעות מייל, פקס או תיעוד שיחה טלפונית במערכת. קיימת אינטגרציה מלאה עם המערכות התפעוליות ולמעשה, מערכת ה-+CityCrm נותנת פלטפורמה אחידה למשתמשים. היא יודעת להציג בתוך אותה הסביבה את המסכים התפעוליים כך שהמשתמשים לא צריכים לעבור בין המערכות. כמו כן, קיים סנכרון בין ה-+CityCrm למערכות הגבייה ומערכות נוספות ברשות המקומית. פלטפורמה זו פותחה על בסיס Crm Dymanics מבית מיקרוסופט (Microsoft), מהמובילות בשוק. המערכת נותנת פתרון מלא בתחום המובייל ומאפשרת לפקחים בשטח לפתוח ולסגור פניות שמוזרמות ישירות אליה ומשם, במקביל, להתעדכן במערכות התפעוליות. המערכת כוללת פתרון BI מתקדם המכיל דו"חות, Dashboards ותמונת מצב עדכנית למנהלים. בעקבות פרסום אמות המידה בתאגידי המים, היא הותאמה לטיפול מלא בעמודת המידה.
בתחום ה-BI, אוטומציה החדשה מספקת מענה מלא בשתי רמות: דו"חות תפעוליים ודו"חות הנהלה, באמצעותם יוכל כל בעל תפקיד ברשות לקבל בצורה נוחה ופשוטה לתפעול את כל המידע החשוב לו. דו"חות ההנהלה מורכבים יותר ולעתים משלבים מספר עולמות תוכן. לכן, המערכת מאפשרת דו"חות חכמים בצורת Dashboard (שולחנות למנהלים) עם יכולת ניתוח Top-down, החל מחיווי אגריגטיבי וסטטיסטי של מידע עד הרמות המפורטות.
בכנס הטכנולוגי הגדול הראשון של אוטומציה החדשה, Smart city 360°, שייערך מחר (ג'), 19 במאי, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, נציג את מפת הדרכים הטכנולוגית של אוטומציה החדשה.
במסגרת הצגה זו ייחשפו בראשונה חידושים טכנולוגיים הכוללים פתרונות משולבים לניהול רשות מוניציפלית במאה ה-21 והשמה במרכז של תפיסת ה-Smart city 360°, שרואה את ראשי הרשויות, מנהליה, עובדיה ותושביה כמכלול אחד.