תוכן שיווקי
לקראת אירוע Dell Solutions Tour ב-1 ביוני

מה צפוי בתחום הניידות העסקית?

19/05/2015 17:15
רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

כתב: רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל

ב-2014 המשכנו לנוע לעבר הניידות והענן בחוויית המשתמש. אפל (Apple) הציגה מאפיינים חדשים, כמו Handoff, שמאפשרים לשתף תוכן בקלות, והרחיבה את פתרונותיה במטרה לאפשר לארגונים לעבוד טוב יותר. בנוסף, היא הציגה את Apple Watch, שמקדם חוויה אישית יותר. השעון של החברה עוקב אחר הפעילות הגופנית ופעימות הלב של המשתמש ומספק מידע בצורה פשוטה. באופן דומה, גוגל (Google) הציגה מכשירים המבוססים על אנדרואיד (Android), כולל טלפון, טאבלט וחוויה שמשלבת את שירותי הענן שלה ושולחת התראות למכשירים אחרים, בהם ל-Google watch. מיקרוסופט (Microsoft) הציגה את גרסת האופיס (Office) ל-iPad ושירותים חדשים לענן. היא גם הרחיבה את תחום החומרה עם Surface Pro 3, וכן Windows Phone ומכשיר כושר לביש שנקרא Microsoft Band.

DELL_SOLUTIONS TOUR650X150

כל שלוש החברות משלבות חומרה ותוכנה, כאשר מערכת ההפעלה הופכת לקבועה ומספקת רמה חדשה של אבטחה וניהול. בנוסף, מפתחי אפליקציות המשיכו לבנות אפליקציות שקושרות בין המחשוב ליכולת האחסון של הענן ומאפשרות לנו חוויה בעלת ביצוע טוב יותר – במכשיר הנייד של כל אחד ואחד מאתנו.

פיתוחים אלה מהווים הזדמנות גם ל-VMware, שתומכת בעידן הניידות העסקית החדש, ומצביעים על המגמות הבאות:

הצורך בניהול מאוזן – ארגונים חייבים לדאוג לאבטחה של אפליקציות ונתונים באותן פלטפורמות. דוגמה לכך ניתן לראות בעובדה שרוב המשתמשים בארגונים הם בעלי מחשבים ניידים הכוללים Windows, אבל רוב הזמן הם משתמשים באפליקציות בטלפון הנייד שלהם.

אנחנו מצפים שמגמה זו תימשך ולכן רכשנו את AirWatch. המטרה בכך היא לאבטח ולנהל את הדור הבא של המכשירים, האפליקציות והנתונים. כדי לספק יכולות לאפליקציות חשובות השיקה VMware את Horizon 6, המאפשר לשולחנות העבודה של Windows ולאפליקציות להיות מסופקות לכל מכשיר, כולל יכולות גרפיות. ב-2015, התמיכה בפלטפורמות תהיה במרכז תשומת הלב של נושא הניידות העסקית – באמצעות Workspaces Suite.

שימוש באפליקציות של הארגון – אפליקציות של משתמשים ממשיכות לספק חוויית משתמש אינטואיטיבית ומהירה, שיכולה למנף כמויות עצומות של נתונים בענן כדי להפיק תובנות חשובות. אנחנו חוזים השקעה גדולה יותר בשילוב ניתוח המידע עם נתונים של הארגון. בעוד של-VMware יש תפקיד ברור בניהול האפליקציות במרכז הנתונים ובענן, אנחנו צופים שארגונים יאבטחו את הגישה לנתונים באמצעות רשתות מוגדרות תוכנה ויבטיחו הגנה על הנתונים, למשל בעזרת VMware NSX.

התרחבות לכל המכשירים הארגוניים – ניהול של שולחנות העבודה דורש מורכבות. מודל ניהול זה בדרך כלל מנסה למנוע שינויים על ידי חסימת המכשירים. בניגוד לכך, מכשירים ניידים מפשטים את ההליך עם אבטחה בנויה, המאפשרת למשתמשים להתקין אפליקציות אישיות. כך יכולים מנהלי מחשוב ליצור מערכות אבטחה, לשמור על מדיניות שונה במקרה של מכשירים פרטיים ולהתבסס על ניהול דינמי ומשתנה.

השירותים העיקריים ירוצו בענן – האפליקציות המרכזיות בדטה סנטר כוללות מיילים, קבצים, נתונים של הלקוח ושל הארגון, ושירותים התומכים במשתמשים. פתרונות כמו vCloud Air ו-Horizon Air מפחיתים את העלויות ומעניקים יכולת התאוששות. אנחנו רואים הזדמנויות במעבר לענן, אפילו במקרה של האפליקציות החשובות ביותר למשתמשי הקצה.

תפקיד ה-IT ישתנה – לפני עשור, רבים חשו שתפקיד מערך ה-IT היה למנוע השבתות ולדאוג לאבטחת מידע כדי למנוע סטייה מהתבנית הארגונית. ב-2015, ה-IT יעביר את המיקוד לסיפוק שירותים כדי להפוך עובדים ליעילים יותר. גישת ה-BYOD תמשיך להיות בולטת ותצריך תשומת לב לאבטחה ולשמירה על המוניטין של הארגון. הפתרון המוצע כיום הוא גיבוי אוטומטי שמקבל הגנה מרכזית אחת.

אירועים קרובים