תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי של Priority Software ב-1 ביוני

מהן הטכנולוגיות החדשות בסביבת העבודה?

ליאור ברט, סמנכ"ל פיתוח ב-Priority Software, מפרק את הטכנולוגיה ושואל כיצד תסייע לארגון לסייע ללקוחות

20/05/2015 11:43
ליאור ברט, סמנכ"ל פיתוח ב-Priority Software

כשמדברים על שיפור מערכות מחשב לא מדברים עוד על המשתמש הפנימי, אלא על הלקוחות. בין אם הם משתמשים ישירים – באתר, אפליקציה או בכל מדיה אחרת – ובין אם נהנים עקיפים מהטכנולוגיה, הלקוחות הם המוטיבציה של הארגונים לשפר את השירות וההתנהלות שלהם. הם המפתח להגדלת הכנסות ורווחיות החברה. על כן, כל שיפור ושינוי יהיה עם הפנים ללקוח.

רבים יאמרו: המפתח לכך הוא האנשים, נותני השירות. זה נכון. אבל בימינו, השירותים הם לעתים קרובות ישירים ומבוססי טכנולוגיה, וגם כשאינם ישירים – הטכנולוגיה מהווה גורם מרכזי ביותר ומשחקת תפקיד כ-Enabler, מאפשרת מתן שירות ועמידה במשימות שונות של הלקוח.

שיפור טכנולוגי לא רק משפר שירות אלא משנה את השורה התחתונה של ההכנסות וכמובן רווחיות החברה. אספתי כמה דוגמאות לשינויים טכנולוגיים שישנו את הדרך בה ארגונים עובדים ומספקים שירות ללקוחות.

טכנולוגיית NFC – שילוב טכנולוגיה זו ב-iPhone 6 מסמן חדירה מוגברת צפויה של פיתוח זה, שמאפשר תקשורת והעברת נתונים ברמת אבטחה גבוהה. בין היישומים המעניינים, מעבר לאפשרות להיפטר מנשיאת ארנק וכרטיס אשראי, כלולה יצירת מיידיות ומוביליות של עמדת התשלום. כך, למשל, לא יהיה הכרח בעמדת קופה, אפשר יהיה לשלם מכל מקום, כולל כשלוקחים את המוצר מהמדף. אפשר שהקופאי יסתובב בחנות ויחייב את הקונים באמצעות מכשירי מובייל, למשל.

מציאות רבודה בשילוב מחשוב לביש – זה פוגש אותנו בהרבה מקומות במקום העבודה. דוגמה מעניינת יכולה להיות בעולם הלוגיסטיקה. למשל, מלגזן במחסן יוכל להרכיב משקפיים שינחו אותו בדרך אל המדף בו נמצא המוצר שהוא צריך לאסוף, יצביעו על המשטח הרלבנטי ואחרי האיסוף יעדכנו במחשב את מצב המלאי.

כלי טיס בלתי מאויש (כטב"מ) – חברה סינית בשם DJI צפויה להכפיל השנה את מכירות הכטב"מים שלה, אחרי שבשנה שעברה היא מכרה 400 אלף יחידות ורשמה הכנסות של כ-500 מיליון דולר. השימוש המסחרי בכטב"מים הולך ומתרחב: החל מצילום אירועי ספורט מזוויות שעד כה היו נחשבות כבלתי אפשריות; מיפוי מהיר של אזורי אסון דוגמת רעידת האדמה בנפאל; פייסבוק (Facebook) הודיעה על כוונתה להשתמש בטכנולוגיה זו על מנת לספק קישוריות לאינטרנט באזורים נידחים ביבשת אפריקה; ועוד רבים. אחת התוכניות השאפתניות ביותר סביב הכטב"מ שייכת לאמזון (Amazon), שמתכוונת להשתמש בכלי טיס כאלה כדי לשלוח מוצרים שהוזמנו באתר שלה ישירות לבית הלקוח תוך דקות ממועד ההזמנה. יש גם זווית ישראלית: מרכז הפיתוח של אמזון בישראל הוא שותף פעיל בפיתוח הטכנולוגיה הזו. מעניין לראות באילו שימושים נוספים תשולב טכנולוגיה זו בארגונים עסקיים.

ברמת התשתית, Inmemory databases – קיים מעבר ל-RAM, המאפשר יכולת ניתוח של כמויות ענק של נתונים ובקצב הרבה יותר מהיר. הפקת דו"ח שפעם הייתה לוקחת זמן עיבוד של דקות או, במקרים מסוימים, אפילו שעות, יכולה כיום לקחת שניות ואף חלקי שניות. אם נחזור לעניין הלקוח, הרי שיכולתנו להפיק לו תשובה או להציע הצעה מותאמת אישית עבורו בתוך שניות הודות למערכת מחשב מהירה היא בעלת ערך – הן בהיבט רמת השירות והן בהיבט הגדלת ההכנסות והרווחיות.

מה צפוי בכל הקשור למערכות מחשוב ארגוניות? בתחום ה-ERP, יהיה בסיס שמטמיעים בקלות ועליו יתווספו מודולים מותאמים אישית. למשל, מודול של שירות ואפליקציות של שיווק אישי מבוסס מידע, או אפליקציות שנותנות המלצות אוטומטית הנוגעות ללקוח (או עם המלאי) בזמן אמת. החשיבה תשתנה ומה שיהיה חשוב הוא ההצעה של הארגונים ללקוח ופחות העבודה הפנימית.

מעוניינים לשמוע עוד? הירשמו לכנס השנתי של Priority Software.

אירועים קרובים