תוכן שיווקי
בעקבות אירוע שולחן עגול מטריקס ב-11 במאי

Cloudzone ומטריקס BI מסכמות שבוע פעילות מגוון בנושאי Big Data ו-BI

12/07/2015 15:40
CloudZone

CloudZone, יחידת הענן של מטריקס ושותף Premier יחיד של AWS בישראל, ערכה בשבוע שעבר, במשותף עם matrix BI, שבוע Big Data ייחודי שמתמקד בסקירת הכלים, היכולות והשירותים החדשים שמציעים עולמות ה-Big Data ה-DWH וה-BI. במסגרת השבוע נערכו שולחן עגול, מפגשים מקצועיים, פגישות אישיות, Hands-on Lab ועוד.

ארתור שמונק, דירקטור ב-CloudZone, פתח את השבוע בסקירה קצרה על עולם הענן כיום: "הענן הוא הנורמלי החדש. ארגונים מכל סוג ומכל גודל עוברים לתשתיות ענן ציבורי. אנחנו רואים שהגבינה זזה גם במגזרים מסורתיים ושמרניים – כמו המגזר הפיננסי או הציבורי, שעוברים גם הם למחשוב ענן. הענן הציבורי מאפשר להגיב מהר יותר לתחרות ולשינויים בשוק ולספק לארגונים יתרון תחרותי. כיום ישנם פתרונות ענן בכל תחום – אם מחשובי, אם באחסון ואם בבסיסי נתונים – שניתן להקים בלחיצת כפתור".

"בסיס הנתונים בענן שמציעה אמזון (Amazon) הוא מסוג NoSQL בניהול מלא. ניתן להוסיף או להוריד משאבים בהתאם לצרכים ועומסים, בצורה גמישה, מהירה וסקלאבילית. יש גם הרבה שירותים נוספים סביב עולם הדאטה וה-BI, כמו סטרימינג בנפחים גדולים וניתוח מידע, שירותי Machine Learning, סביבות Hadoop ועוד. אמזון מקפידה להוציא פיצ'רים ושירותים חדשים, כאשר ככל שמספר הלקוחות עולה, המחירים יורדים", אמר שמונק.

גיא ארנסט, ארכיטקט פתרונות ב-AWS, הציג לעומק את היכולות המתקדמות שמציעה החברה: "מנהלי IT לא צריכים לנהל בסיסי נתונים, אין סיבה לכך", אמר. "תנו לנו לעשות זאת בשבילכם. מערכות ה-BI שאתם מפעילים כיום On-premise מאוד דומות לנעשה בענן, אבל עם הבדל משמעותי במחיר, בביצועים, באג'יליות ובסקלאביליות. קחו למשל את גט טקסי (Get Taxi), שצריכה לעבור מ-0 מוניות בשתיים בלילה לשעת שיא עמוסה כמה שעות אחרי". לאחר מכן הסביר ארנסט על מהלך המיגרציה לענן עם מוצר ה-Redshift שמציעה אמזון: "יכולות הטעינה ב-Redshift מהירות מאוד, כטרה לשעה אחת. אנחנו יכולים לסיים בסיס נתונים בגודל של 50 טרה-בייט בכיומיים בלבד".

רנית זקצר, ה-CTO של מטריקס, דיברה על Customer facing BI. "עסקים מספקים יכולות אנליטיות ללקוחותיהם, כחלק ממערכת היחסים של הארגון והלקוח", אמרה. "המידע והיכולות האנליטיות הופכים להיות עוד מוצר או שירות של הארגון ומחלקת ה-BI הופכת מתקורה ארגונית ליצרנית. המידע הופך למכפיל כוח לעסקים ולמוצרים של הארגון ומעצים את שרשרת הערך עד ללקוח, והענן מספק את שדה הניסוי האולטימטיבי לבחינה ומוניטיזציה של יכולות ה-BI כמוצר אל מול הלקוחות".

עוז לוי, ה-CTO של מטריקס BI, דיבר על Customer Analytics והתאמה של מוצרים על בסיס מה שהארגון יודע על הלקוח. "המודל של חנות אל מול לקוח, בו המוכר מכיר אישית את הלקוח, השתנה", ציין. "עם הגדילה בכמות הלקוחות והחנויות, ובהתאם – גם הספקים, עלה הצורך לרכז הכול ב-HQ אחד ולאחר מכן מרכזי שירות, רשתות חברתיות ועוד – שבפועל מרחיקים את הלקוח מהתודעה של המוכר הישיר. יכולות ה-BI של ימינו מאפשרות לעשות רגרסיה לתהליך הזה, להכיר שוב את הלקוח באופן אישי, לבצע פילוחים מתקדמים לפי מאפיינים שונים כמו גיל, תחומי עניין, אופן רכישה ועוד. זה מאפשר להתאים תהליכים או מוצרים עבור לקוח או קבוצת לקוחות ספציפיים. בנוסף, ניתן לבצע מחקר: לבדוק מה אומרים עליי ברשת, כולל בפלטפורמות החברתיות. בשלב הבא ניתן להשתמש בלקוח עצמו כדי לעשות את פעילות השיווק, האם הוא ידבר וימליץ עליי ברשתות בהן הוא חבר. כדי לעשות את כל זה עליי לדעת מיהו הלקוח (דמוגרפיה, תחומי עניין וכו'…), במה הוא מעוניין, כולל אופן השימוש, ומדוע ואיך הוא קונה כמו שהוא קונה. מערכות קיימות לא תמיד יודעות לענות על כל השאלות הללו, אבל כלי BI מתקדמים דוגמת Amazon ML מאפשרים לקצור כמה שיותר מידע. בעזרתם ניתן לפלח קהלים עד רמת המיקרו וליצור משפכי פעולה מותאמים אישית ללקוחות ספציפיים".

אירועים קרובים