חוקרים: "התשובות הסודיות" אינן אמצעי אבטחה יעיל

על פי חוקרים מגוגל, רכיב האבטחה המוכר לנו אינן מספיק מאובטחות או אמינות כדי שניתן יהיה להשתמש בהן, בפני עצמן, כאמצעי לשחזור החשבון ● אז מה היה תאריך היומולדת של סבא?

תהפוך למרכז תקשורת. Gmail

"תשובות סודיות" דוגמת שמה של האם לפני הנישואין או שמו של בית הספר היסודי בו למדתם אינן תורמות לאבטחה – על פי חוקרים מגוגל (Google) ואוניברסיטת סטנפורד, שהציגו את ממצאיהם בוועידת WWW2015 – World Wide Web .

החוקרים ניתחו מאות מיליוני "תשובות סודיות" שמסרו גולשים בגוגל למקרה שיצטרכו לשחזר את הסיסמה לחשבון. לאחר מכן הם אמדו את הסיכוי שפורצים יצליחו לגלות את התשובה.

"מהממצאים שלנו עולה כי התשובות הסודיות אינן מספיק מאובטחות או אמינות כדי שניתן יהיה להשתמש בהן, בפני עצמן, כאמצעי לשחזור החשבון", ציינו החוקרים של גוגל, אלי בורשטיין ואילן קרון, בהודעה שפרסמו בבלוג. "זאת, מפני שאו שהתשובות מאובטחות במידה מסוימת או שקל לזכור אותן, אבל רק במקרים נדירים הן גם מאובטחות וגם קלות לזכירה".

החוקרים ציינו כי בדרך כלל אפשר למצוא את התשובות בדפי פרופיל ברשתות חברתיות וגם אם לא, הרי שקל לנחש אותן כדי למצוא את התשובה הנכונה לשאלה "מי הוא גיבור העל האהוב עליך", למשל, בדרך כלל אין צורך בניחושים רבים.

עוד ציינו החוקרים כי את התשובה הנכונה לשאלה "מה הוא המאכל האהוב עליך" אפשר למצוא ב-19.7% מהמקרים כבר בניחוש הראשון (והתשובה היא "פיצה", באנגלית). הסבירות לגלות תוך עשרה ניחושים את התשובה הנכונה לשאלה "מה היה שמה של המורה הראשונה שלך", על פי החוקרים, היא 24% (בערבית), והסבירות לגלות תוך עשרה ניחושים את התשובה הנכונה לשאלה "מה הוא שמו השני של אביך" היא 21% (בספרדית).

החוקרים מצאו גם כי הסבירות שהמשתמשים דוברי האנגלית לא יזכרו כלל את התשובה שהם נתנו היא 40%. ואם בוחרים לשאול שאלות שקשה יותר לנחש את התשובה שלהן, הסבירות שהמשתמשים לא יזכרו את התשובה עולה עוד יותר. כך למשל, בעוד שהתשובה לשאלה "מה הוא שמו השני של אביך" זוכרים 76% מהמשתמשים, הרי שאת התשובה לשאלה "מה הוא מספר הנוסע המתמיד שלך" זוכרים רק תשעה אחוזים מהמשתמשים.

"כתוצאה מכך, הרי שככל התשובות היותר מאובטחות, קשה יותר לזכור אותן", ציינו החוקרים. "המסקנה היא שבלתי אפשרי כמעט למצוא תשובות שהן גם מאובטחות וגם קל לזכור אותן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים