מטריקס BI ו-Cloudzone פתחו שבוע פעילות בנושא Big Data ו-BI
CloudZone, יחידת הענן של מטריקס ושותף Premier יחיד של AWS (ר"ת Amazon Web Services) בישראל, קיימה במשותף עם מטריקס BI ו-AWS שבוע Big Data ייחודי שהתמקד בסקירת הכלים, היכולות והשירותים החדשים שמציעים עולמות ה-Big Data, ה-DWH וה-BI. בין הפעילויות: שולחן עגול, מפגשים מקצועיים, מיטאפ, סדנאות Hands-on ועוד.
ארתור שמונק, דירקטור CloudZone, פתח את השבוע בסקירה קצרה על עולם הענן כיום: "הענן הוא הנורמלי החדש. ארגונים מכל סוג ומכל גודל עוברים לתשתיות ענן ציבורי. אנחנו רואים שהגבינה זזה גם במגזרים מסורתיים ושמרניים – כמו המגזר הפיננסי או הציבורי, שעוברים גם הם למחשוב ענן. הענן הציבורי מאפשר להגיב מהר יותר לתחרות או לשינויים בשוק ולספק לארגונים יתרון תחרותי. כיום ישנם פתרונות ענן בכל תחום, אם מחשובי, אם באחסון ואם בבסיסי נתונים, שניתן להקים בלחיצת כפתור".
"בעיניי, הענן הוא כבר לא שרתים וירטואלים ויכולת של שירות עצמי בלבד אלה אוסף של שירותים שונים Economy of scale וחדשנות. אמזון (Amazon) מספקת סל פתרונות Big Data רחב ביותר, הכולל מספר רב של סוגי בסיסי נתונים, DWH ,Data Stream ,Machine Learning וכו'… ניתן להוסיף או להוריד משאבים בהתאם לצרכים ועומסים בצורה גמישה, מהירה וסקלאבילית. כמו כן, אמזון מקפידה להוציא כמות פיצ'רים ושירותים חדשים כפולה כל שנה. התפקיד של CloudZone הוא לעזור ללקוחות לא לעשות Google Translate במעבר לענן ולהשתמש בשירותים השונים במקומות נכונים".
גיא ארנסט, Senior Solution Architect ב-AWS, הציג לעומק את היכולות המתקדמות שמציעה אמזון: "מנהלי IT לא צריכים לנהל בסיסי נתונים, אין סיבה לכך. תנו לנו לעשות זאת בשבילכם. מערכות ה-BI שאתם מפעילים כיום On premise מאוד דומות לנעשה בענן, אבל עם הבדל משמעותי במחיר, בביצועים, באג'יליות ובסקלאביליות. קחו למשל את גט טקסי (Get Taxi), שצריכה לעבור מאפס מוניות בשתיים בלילה לשעת שיא עמוסה כמה שעות אחרי". לאחר מכן הסביר ארנסט על מהלך המיגרציה לענן, עם מוצר ה-Redshift שמציעה אמזון: "יכולות הטעינה ב-Redshift מהירות מאוד, כטרה לשעה אחת. מקרים של דאטה בייס בגודל 50 טרה-בייט אנחנו יכולים לסיים בתוך כיומיים בלבד".
רנית זקצר, CTO מטריקס, דיברה על Customer facing BI: " עסקים מספקים יכולות אנליטיות ללקוחותיהם, כחלק ממערכת היחסים של הארגון והלקוח. המידע והיכולות האנליטיות הופכים להיות עוד מוצר או שירות של הארגון ומחלקת BI הופכת מתקורה ארגונית ליצרנית. המידע הופך למכפיל כוח לעסקים ולמוצרים של הארגון ומעצים את שרשרת הערך עד ללקוח" הוסיפה רנית "והענן מספק את שדה הניסוי האולטימטיבי לבחינה ומוניטיזציה של יכולות ה-BI כמוצר – אל מול הלקוחות".
עוז לוי, CTO מטריקס BI, דיבר על Customer Analytics, שימוש במידע וערוצי תוכן כדיי ללמוד להכיר את הלקוח: "המודל של חנות אל מול לקוח, בו המוכר מכיר אישית את הלקוח השתנה. עם הגדילה בכמות הלקוחות והחנויות, ובהתאם גם מס' הספקים והמוצרים עלה הצורך לרכז הכל ב-HQ אחד, ולאחר מכן מרכזי שירות, רשתות חברתיות ועוד – שבפועל מרחיקים את הלקוח מהתודעה של המוכר הישיר. יכולות BI היום מאפשרות לעשות רגרסיה לתהליך הזה. להכיר שוב את הלקוח באופן אישי, לבצע פילוחים מתקדמים לפי מאפיינים שונים כמו גיל, תחומי עניין, אופן רכישה ועוד – המאפשרות להתאים תהליכים או מוצרים עבור לקוח או קבוצת לקוחות ספציפיים.
בנוסף, ניתן לבצע מחקר: לבדוק מה אומרים עלי ברשת, בפלטפורמות החברתיות ועוד. בשלב הבא ניתן להשתמש בלקוח עצמו כדי לעשות את פעילות השיווק, אם הוא ידבר וימליץ עלי ברשתות שלו. כדי לעשות את כל זה עלי לדעת מיהו הלקוח (דמוגרפיה, תחומי עניין וכו'…), במה הוא מעוניין, כולל אופן השימוש; מדוע ואיך הוא קונה כמו שהוא קונה. מערכות קיימות לא תמיד יודעות לענות על כל השאלות הללו, אבל כלי BI מתקדמים דוגמת Amazon ML מאפשרים לנתח את המידע, בעזרתם ניתן לפלח קהלים עד רמת המיקרו וליצור משפכי פעולה מותאמים אישית ללקוחות ספציפיים".