תוכן שיווקי
לקראת הכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל, PMI ב-3 ביוני

הברבור השחור מציב לארגון תמרור עצור

01/06/2015 18:04
דביר זהר, מנכ"ל SIMPLE

דביר זהר, מנכ"ל SIMPLE

ג' הוא מנהל מוכשר של חטיבה עסקית בקונצרן גדול. הוא בעל הבנה טכנולוגית מצויינת ויש לו יחסי אנוש מצויינים, אבל הוא מתקשה מאד בקבלת החלטות בתנאי אי וודאות. בכל פעם שנדרש להגיש הצעה ללקוח עם סיכון, לאשר קליטת עובד חדש או לקבל החלטה על עדיפויות בין פרויקטים, הוא מתמהמה ומבקש מידע נוסף. הוא מאד לא אוהב הפתעות לרעה וכועס כאשר הן קורות. דחיית קבלת ההחלטות ואי היכולת להתמודד עם הפתעות רעות, גורמים מירמור אצל דרג מתחתיו, לקיחת מרווחי ביטחון לא רצויים וקושי לבצע כל דבר שדורש סיכון. בשורה התחתונה, ביצועי החטיבה נפגעים קשות ולא בטוח שג' ימשיך בתפקידו עוד זמן רב.

"ברבור שחור" מסמל מקרה שאיש לא צפה ואף מנוגד למחשבה הסבירה (ניסים טאלאב מספר בספרו "ברבור שחור" על כך שהאירופאים תמיד האמינו שברבור חייב להיות לבן, עד שגילו במאה ה 17 כי קיים באסוטרליה גם ברבור שחור). בעולם המודרני, כמעט בכל תחום, אנו מגלים כל יום ברבורים שחורים, שעשויים להשפיע דרמטית על התוצאות שלנו. חלקם בצורה שלילית וחלקם בצורה חיובית (הזדמנויות עסקיות שלא חשבנו עליהן).

אין ספק שמנהלים כיום, נדרשים לפתח יכולות ארגוניות, המאפשרות להם לזהות במהירות ברבורים שחורים ולייצר איזושהי גמישות תפעולית להתמודד איתם (הן בצד השלילי והן בחיובי).

דווקא בתחום ניהול הפרויקטים, שסובל מטבעו מרמות גבוהות של חוסר וודאות, התפתחו כלים ברמות שונות להתמודד עם ברבורים שחורים. ברמת הפרויקט הבודד ניתן להיעזר בשיטות מגישת ה AGILE FALL, המסייעות למנהלים להיות בשליטה ולזהות האם סטינו מהדרך בה אנו צריכים להתקדם. בסביבות רב פרויקטליות נעזרים בכלים כמו BEING  ו CONCERTO לנהל באפרים ארגוניים ולייצר גמישות תפעולית.

בכנס PMI שייערך ב 3 ביוני 2015, נרצה על נושא ההתמודדות עם אי הוודאות ונדגים מספר כלים פשוטים ליישום. כמו כן, ניתן יהיה לקבל הסברים על הנושא בביתן של SIMPLE.

SIMPLE מסייעת ללקוחותיה לרוץ מהר באמצעות יצירת סביבת ניהול פרויקטים אפקטיבית. סביבה כזו כוללת שלושה נדבכים החל מתהליכים וכלים פשוטים למנהלי הפרויקטים, תהליכים לניהול פורטפוליו הפרויקטים ויצירת תרבות של ארגון תומך פרויקטים. תהליכי התמודדות עם אי וודאות הם חלק אינטגרלי מנדבכים אלה.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים