אוקיינוס של אפשרויות לעסקים הקטנים

עסקים בעלי מספר מועט של עובדים לא משתמשים פעמים רבות בכלי שיווק דיגיטליים ● סלינג מאפשרת להם לעשות זאת - ולקונים לשלם בלי צורך במזומן או בכרטיס אשראי

ארז ירושלמי, מייסד ומנכ"ל משותף של סלינג

העולם הדיגיטלי מציע מערכות וכלים לפרסום עבןר חברות בגדלים שונים, אך יש מגזר גדול שמגלגל טריליוני דולרים ואינו נכלל בכוונת של אותם עסקים.

הפספוס הוא ענק: מדובר בעסקים זעירים ובעצמאיים, שנעים ונדים אך כמעט שאין פנייה אליהם של כלי שיווק דיגיטליים, שיאפשרו להם להגדיל את פעילותם. מדובר בקהל הידוע בכינוי המקצועי Small office/home office SOHO – עסקים קטנים שבחלקם הגדול פעילים מהבית או נודדים בין לקוחות.

ההערכות מדברות על כך שבארצות הברית יש 22 מיליון עסקים כאלה, שאינם מעסיקים עובדים אך מצליחים להניע סכומים עצומים של הכנסות. בארץ ההערכות הן שמדובר בחצי מיליון עסקים, כאשר רק כ-200 אלף מהם רשומים ומשלמים מיסים.

לתוך החלל העצום הזה נכנסת חברת הסטארט-אפ סלינג (Sling), שמציעה כלי נוח ויעיל לסוחרים לקבל תשלום דרך אפליקציות בטלפון החכם.

ארז ירושלמי, מייסד ומנכ"ל משותף של החברה (הוא הקים אותה ב-2013 יחד עם יעקב כהן), אמר כי "יש פלח שוק שממש לא מכוסה ולא הגיעו אליו. פלח שוק זה נקרא מיקרו ביזנס – עסקים של אדם אחד או לכל היותר שלושה עובדים, שפועלים לרוב במזומן ואין להם בכלל נגיעה למוצרים של שיווק דיגיטלי באינטרנט".

"בארצות הברית, מדובר בשוק של כטריליון דולר", הוסיף. "רוב העסקים הללו הם בתחומים מוכרים לכולנו, בהם: מכוני יופי, אחזקת רכב, ניקוי יבש או תיקונים קטנים . בכל שנה נפתחים בארצות הברית כחצי מיליון עסקים כאלה, ש-52% מהם מנוהלים מהבית של בעל העסק ו-29% עובדים בתנועה מתמדת , נעים ונדים מלקוח ללקוח, משוק אחר לאחר. המניע המשותף של העסקים והאנשים הללו הוא להיות חופשיים בפעילות העסקית שלהם. חלק רוצים גמישות בזמני העבודה, חלק תרים אחרי חלומם. יכולות השיווק שלהם נמוכות מאוד ואין להם הבנה בכלים חדישים. לרובם אין כל שירותי תשלום ומערכת פרסום ברי משמעות. אלה עסקים של 'הישרדות תמידית' וכל הזמן נדרש שהם ימצאו לקוחות חדשים. מתוך זה נולד הצורך במציאת שיטה נכונה כדי להגיע לאוכלוסיות הללו".

לדברי ירושלמי, "עסקים אלה זקוקים לחבילה של שירותים – חבילה שארוזה יפה ומגיעה עם מחיר אטרקטיבי והתאמה אישית. לכן, חייבים לארוז את החבילות הללו במנות קטנות, עם מחירים מותאמים ונמוכים". הוא ציין כי "יש דבר אחד המאפיין כמעט את כל העסקים הללו: יש להם טלפונים חכמים וצריך להגיע אליהם דרך מכשירים אלה".

על ידי שימוש באפליקציה של סלינג, בעלי העסקים יוכלו לקבל תשלום בחיוב ישיר באמצעות הטלפון החכם של הלקוח. כך, אדם שלא נושא עליו כסף מזומן יכול להיות לקוח פוטנציאלי גם אם הוא לא רוצה "לגהץ" בכרטיס האשראי.

כדי שהשירות יפעל, בעל העסק נדרש לענוד צמיד בעל קוד חכם, אותו הוא מקבל עם הצטרפותו לשירות, ועל הלקוח לסרוק את הקוד דרך האפליקציה. בסופו של התהליך, שאמור להימשך שניות ספורות, התשלום מתבצע בצורה מאובטחת והלקוח מחויב.

נקודת מבט

סלינג מציעה שירות חכם שמחבר בין טכנולוגיה לצורך אמיתי. אנחנו נמצאים עם הטלפון החכם שלנו בכל מקום. יש מקומות, כמו שווקים, שבהם אנשים רבים נוטים שלא לקחת ארנקים, כיוון שהמטרה הראשונית בביקור הוא ליהנות ובנוסף, קיים החשש לגנבה וכייסות.

כאשר לקוח נתקל במוצר שהוא מעוניין לקנות, האפליקציה משרתת אותו בקלות. ספקים מדווחים שאם במזומן לקוח קונה מוצר זול אחד, דרך האפליקציה הוא מגדיל משמעותית את כמות הרכישות, כפי שקורה כשקונים בכרטיסי אשראי.

המערכת של סלינג תוכל לשמש בעתיד כפלטפורמה לחברות שמציעות פתרונות לשיווק דיגיטלי להגיע לעסקים הקטנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל

    אולי סופסוף יחליף את המסופים היקרים והתחייבויות האינסופיות

אירועים קרובים