תוכן שיווקי
לקראת AWS Summit Tel Aviv שיתקיים ב-25 ביוני

הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל, על המעבר מהעולם הישן לעולם אמזון – חלק ב'

04/06/2015 15:41
הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

זהו חלקה השני של שיחה אותה קיימנו עם הראל יפהר, מנכ"ל אמזון ווב סרוויסס (AWS) ישראל, לקראת אירוע AWS Summit Tel Aviv, שיתקיים במרכז הכנסים בגני התערוכה ב-25 ביוני.

מה הקשר בין הענן לחדשנות?
"בעולם הישן, אם היה לך רעיון ורצית לנסות אותו, היית צריך לבקש משאבים. אם הרעיון התקבל, היה עליך לחכות חודשים לבדיקתו, ובמקרה של כישלון, העלות הייתה גבוהה. בעולם הענן מנסים מידית, ועלות אי ההצלחה נמוכה עד זניחה.

ברגע שאפשר לנסות מהר והעלות נמוכה, הדבר מעורר תרבות של חדשנות. גם בענן עצמו קצב החדשנות מהיר מאוד. בכל פעם שאנחנו ב-AWS משיקים שירותים חדשים, והיו למעלה מ-500 כאלה ב- 2014 בלבד! הלקוחות מקבלים אותם אוטומטית ומשתמשים בהם. בעולם הישן – מה שיש לך, יש לך.

לקוחות ברחבי העולם מזהים את היתרונות ועוברים במהירות לענן: תדיראן טלקום, קומברס, Inneractive ועוד ארגונים ועסקים רבים, שהמאפיין של כולם הנו הצורך לעמוד בביקושי ועומסי שיא, ולשרת לקוחות כך שלא ירגישו בכך, והכל תוך שימוש בענן אמזון (Amazon)".

ספר לנו בבקשה על הנוכחות שלכם בישראל.
"השוק הישראלי חשוב מאוד לאמזון. לכן הוקמה נציגות AWS בישראל, שאנשיה עובדים בצמוד לארגונים גדולים ובינוניים ועם חברות סטארט-אפ; גם כדי לסייע לאמץ את שירותי הענן, וגם כדי ללמוד את צרכיהם, כי כל מה שאנחנו עושים מתחיל ונגמר בלקוחות. את כל התובנות על השוק אנחנו מקבלים מהם. זו גם הסיבה לכך שסדרת כנסי  AWS Summit שמתקיימים בערים גדולות בעולם, כמו סן פרנסיסקו, ניו-יורק ולונדון, מתקיימת בישראל בפעם הרביעית השנה, ב- 25 ביוני במרכז הכנסים בגני התערוכה בתל אביב.

ד"ר וורנר ווגלס, ה-CTO העולמי של אמזון, מגיע בכל שנה לישראל לכנס, וכך גם השנה, לא רק כדי להרצות ולספר לאלפי המשתתפים מה קורה בתחום בעולם, אלא כדי להיפגש עם לקוחות ישראליים ולשמוע מהם במישרין".

אנחנו מבינים שיש לך נתונים מעניינים על AWS.
"לפי ריבוע הקסם האחרון של גרטנר, אמזון מוגדרת כמובילת שוק עם שלמות החזון ויכולת הביצוע הגבוהה ביותר. לדברי גרטנר, לאמזון יש תשתית מחשוב גדולה פי 10 מזו של כל 14 הספקים הבאים אחריה יחד.

ותק והיקף – אמזון פעילה בעסקי הענן כבר 9 שנים, עם ניסיון מצטבר עצום, כתוצאה משירות מיליון לקוחות במגוון תחומים, שיטות פיתוח וסביבות.
הרוחב והעומק של הפורטפוליו – AWS  מציעה מעל 40 שירותים, החל ממחשוב, אחסון, גיבוי ומסדי נתונים, עד שירותי דואר ארגוני, מחסני נתונים, Big Data, IoT ("אינטרנט של דברים") ועוד.
קצב החדשנות – נושא בו משקיעים באמזון משאבים רבים. בשנה שעברה שחררה AWS מעל 500 שירותים חדשים, והקצב ממשיך לגדול.
המודל הכלכלי – אמזון מגיעה מ- NDA של קמעונאות, כלומר רווחיות נמוכה עם לקוחות רבים.  AWSהפחיתה מחירים באופן יזום כבר 48 פעמים.
Ecosystem – ל- AWS יש סביבה משמעותית מאוד של שותפים ומוצרי צד ג', שאת חלקם אפשר לקנות ישירות ב- AWS Marketplace.
כיסוי גלובלי – ל-AWS יש 11 אזורי פעילות  בעולם, והיכולת של חברה להחליט במהירות באיזה אזור תשתמש כדי להגיע קרוב ללקוחותיה – משמעותית ביותר".

לחלקו הראשון של המאמר הקליקו כאן.

לפרטים ולהרשמה ל- AWS Summit Tel Aviv לחצו כאן.

אירועים קרובים