תוכן שיווקי
לקראת אירוע Lenovo-VMware שייערך ב-15 ביולי

לנובו חוגגים עשר שנות Think – חלק ב'

09/06/2015 18:43
פיטר הורטנסיוס, CTO, לנובו

כתב: פיטר הורטנסיוס, CTO, לנובו

חגיגות העשור לרכישת חטיבת המחשוב האישי מיבמ גרמו לי להרהר בעשר השנים שחלפו מאז – ואיזה עשור זה היה. הגעתי ללנובו דרך רכישת חטיבת המחשוב האישי, לאחר 17 שנים בהם עבדתי במחקר ופיתוח של טכנולוגיה ומוצרים ביבמ. בשלב מוקדם הגדרנו את הכוונה לפרוץ לשוק ה-PC הגלובלי ולהוביל אותו. את רוב הקריירה שלי ביליתי עם מוצרי מותג Think, ובמיוחד ThinkPad, והייתי חלק מבניית כמה מוצרים בולטים שתרמו להגביה את רף החדשנות העסקית עבור לקוחותינו. להלן כמה מהמועדפים עלי:

המרוץ אל ה-X300, מחשב ללא פשרות -2008
אז, וכתמיד, האתגר היה ליצור מחשב נייד דק יותר, קל יותר ומהיר יותר. ב-2008, היה זה ה-X300 שפרץ את הדרך עם דקיקות מדהימה שהובילה בהמשך לעיצובים הרזים של ה-ThinkPad X1 Carbon. מכל קו המוצרים שלנו, ה-ThinkPad X300, וכעת ממשיכו ה-X1 Carbon, מעניק את האיזון הטוב ביותר בין דקיקות, קלות משקל וביצועים מלאים (כונן SSD, תצוגת WXGA+, 10 שעות עבודה). יכולות שהופכות אותו לטוב ביותר עבור עסקים.

הקו המנחה שלנו אז היה ליצור מחשב נייד ללא פשרות בכל אחד משלושת התחומים הללו. כדי להביא אותו לעובי של פחות מ-1.9 ס"מ ולמשקל של פחות מ-1.34 קילוגרם ביצענו ניסויים בחומרים רבים. בסופו של דבר החלטנו להשתמש בתערובת מתקדמת של פחמן ופיברגלס כדי להשיג קלות שאפשרה לנו לשלב את תבנית המתכת הפנימית להשגת אמינות ואורך חיים.

בזמנו דרשו הלקוחות צורב DVD, מה ששלח אותנו למסע חיפוש עולמי אחרי ספקים שיצליחו לייצר כונן דק מספיק. השקנו את אחד מכונני ה-SSD הראשונים בתעשייה ושיתפנו פעולה עם אינטל כדי ליצור מעבד תואם שיעמוד בדרישות המעטפת התרמית. המכשיר הזה הכיל יותר טכנולוגיה חדשה מכל דבר אחר שהייתי מעורב בהשקתו לפני ולאחר מכן. לפני ההשקה הענקנו ל-BusinessWeek הצצה פנימית על הדרך בה יצרנו את ה-X300, והם הגדירו אותו כמחשב הנייד המושלם. היום, יש אולי מספר מחשבים ניידים דקים יותר מה-X1 Carbon, אבל אף אחד לא יכול להוות יריב לפחמן ושילוב היכולות המלאות עם הקשיחות שהוא מציע.

השקת תחנת העבודה כפולת המסכים הראשונה בתעשייה
אנחנו מספיק גמישים בלנובו כדי ליצור מוצרים ספציפיים לקבוצות שונות של לקוחותינו. במקרה של ה-ThinkPad W700ds יצרנו את תחנת העבודה הניידת האידאלית לצלמים וליוצרי תוכן דיגיטלי, אשר מצד אחד רוצים מסכים גדולים לעריכת תמונות, וידיאו ואנימציות, ומצד שני משתמשים במסך שני ומשטח דיגיטציה לתפעול התוכנה. החלטנו ליצור עבורם פתרון מלא בפורמט נייד – מסך 17 אינץ' כמסך הראשי, ומסך שני בגודל 10.6 אינץ' לשליטה בתוכנה, וכן משטח דיגיטציה מלא במעטפת של המקלדת. כללנו אפילו מד-צבע כדי לוודא שהמשתמשים יוכלו להתאים את הצבע שעל המסך לצבע האובייקט האמיתי. יצירת המכונה הציגה בפנינו אתגרים הנדסיים רבים. היינו צריכים לאזן בין התפקודיות וגודל מסך ה-17 אינץ', תוך שמירה על מחשב שקט וקר, התחשבות בכך שהתצוגה מורכבת משני מסכים, וגם הצורך לשלב משטח דיגיטציה גדול מבלי להשפיע על המקלדת. לאחר לא מעט בדיקות משתמשים, עשינו את זה.

שוברים את הדפוס עם מחשבים הפיכים – 2012
2012 הייתה עבורנו שנת המחשבים ההפיכים. הכרזנו על ה-YOGA, על ה-ThinkPad Helix עם התכנון המיוחד שלו ועל ה-ThinkPad Twist. העיצוב של ה-Helix שירת מגזר מסוים של לקוחות עסקיים שהעדיפו PC נתיק, תפקודי ומלא בתצורת טאבלט. זה היה המוצר הראשון בו שילבנו סוללות בשני החלקים: בטאבלט ובתחנת העגינה, כשהטאבלט נטען ראשון. לא מעט מנכ"לים גדולים בתחום הטכנולוגיה העידו כמה אהבו את ה-Helix. ב-2013 הענקנו ל-ThinkPad YOGA את עיצוב ה-YOGA עם מערכת שמרימה ונועלת את המקלדת במצב טאבלט. זה היה אחד מאותם אתגרים בלתי אפשריים לכאורה, אבל אתגרים הנדסיים זה בדיוק מה שצוות ThinkPad אוהב. בסופו של דבר השתמשנו בגלגלים קטנים עם בליטות כדי להכניס ולהוציא את המקלדת.

המחשבים השולחניים הופכים לזעירים עם ה-ThinkCentre M92p

בעוד שרבות מהמתחרות שלנו באותה תקופה התמקדו בייצור ניידים בלבד, אנחנו היינו נחושים לחדור גם לשוק במחשבים השולחניים המסחרי. התמקדנו בשני דברים: מזעור והכל-כלול. ה-ThinkCentre M92p, שכונה Tiny, העניק ללקוחות סיבה חדשה לרכוש מחשב שולחני. בעובי של 34.5 מ"מ בלבד הוא התאים לכל סביבה עסקית והציע תכונות להן נזקקו מנהלי ה-IT, כגון Intel vPro. שתי התצורות הללו התקבלו היטב בקרב הלקוחות, ואנחנו ממשיכים באסטרטגיה הדואלית הזו גם כיום. לעיתים קרובות אני נשאל האם Tiny מספיק קשוח בכדי לשמש כמחשב שולחני. המציאות אומרת שלמעשה הגודל הקומפקטי שלו אפשר לנו ליצור מוצר מוצק במיוחד – יותר אפילו ממחשב שולחני בגודל מלא. אתם מוזמנים לעבור עליו עם משאית.

 להרשמה לכנס לחצו כאן

אירועים קרובים