תוכן שיווקי
לקראת AWS Summit Tel Aviv שיתקיים ב-25 ביוני

הענן ההיברידי – ליהנות מכל העולמות – חלק ב'

17/06/2015 18:41
הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל

כתב: הראל יפהר, מנכ"ל אמזון ווב סרוויסס (AWS) ישראל

כפי שכתבנו בחלק הראשון, שימוש בשירותי הענן משנה לגמרי את הארגון.

ציינו כי בבחינת התהליכים שהתרחשו בשנים האחרונות, אנו רואים חברות צעירות, שפעילותם המלאה בענן, ותוך זמן קצר מאוד ערערו תעשיות ועסקים ותיקים ומבוססים בתחומיהם.

לדוגמה, Airbnb שינתה את תחום המלונאות, Spotify שינתה את תעשיית המוזיקה וגט טקסי (Get Taxi) – את תחום התחבורה.

המשמעות היא שלארגונים כבר אין אפשרות להתקדם לאט. כדי להישאר תחרותיים לטווח ארוך, הם חייבים לנוע מהר ולהיות זריזים וחדשניים.

לפעמים, לקוחות שואלים אותנו בתחילת ההתקשרות: "איך אבטיח לעצמי שלא אאבד שליטה על הנתונים שלי אם אשתמש בענן?"

תשובתנו ללקוחות: יש לכם שליטה על המקום בו הנתונים שלכם מאוחסנים. הם בוחרים את האזור בו הנתונים יאוחסנו, והנתונים לא יועברו לאזור אחר אלא אם  הלקוחות יבחרו לעשות זאת. הם יכולים להצפין את הנתונים בעת העברתם או כאשר הנתונים בארגון, ולבחור את מיקום מפתחות הצפנה: אצלם או אצלנו. אנו ממשיכים להשקיע בפתרונות שמטרתם להקל עוד יותר על ארגונים לעבור לענן, כדי שארגונים יוכלו להשקיע פחות משאבים ומאמצים בתפעול התשתיות הפנימיות.

אנחנו עקביים ומאמינים שמודל הענן AWS מספק את פלטפורמת התשתית הטכנולוגית החסכונית, הזמינה והגמישה ביותר עבור לקוחות מכל הגדלים. יש לנו לקוחות שמריצים את כל פעילותם בענן, או מתכננים לעשות זאת, כמו למשל קומברס שהודיעה לאחרונה כי הטמיעה את מלוא פתרון VAS שלה (שירותי ערך מוסף) על ענן AWS.

מה לעשות כדי לאמץ ענן היברידי

אני ממליץ לקוראים המגלים עניין במינוף הגמישות וביכולת ההרחבה וחסכון כספי של הענן, להתחיל עם בדיקת ההיצע בשוק. הם יכולים לבדוק איך לקוחות אחרים, אולי בתחומי שימוש דומים לשלהם, מנצלים את הענן.

חברות רבות מתחילות עם בדיקת עומסי עבודה, ולאחר מכן פועלות בהדרגה כדי להעביר יותר ויותר עומסי עבודה אל ענן AWS. חלקם מתחילים עם יישומים חדשים ואז מעבירים בהדרגה את מערך ה-IT כך שיכלול יישומים מורכבים יותר, עד שלבסוף הם מעבירים גם ישומיי Legacy שלהם. מאחר שאין שני לקוחות זהים, אנו עובדים בצמוד עם כל לקוח כדי להבין את פעילותו, צרכיו ומטרותיו.

חשוב שהמנמ"רים הישראליים יידעו כי בשנים האחרונות ביצענו השקעות גדולות כדי לאפשר ארכיטקטורות היברידיות בתחומים כמו רשתות משולבות, בקרת גישה, גיבויי ענן וניהול,  דרך נקודת מבט אחת.
אנחנו מחדשים כל הזמן כדי לפשט את תפעול ה-IT ונמשיך לבצע השקעות גדולות כל עוד לקוחותינו יבקשו מאתנו לעשות זאת, אבל חשוב לדעת שיש לנו נקודת מבט שונה במקצת מאשר לספקים מסוימים מהדור הישן.

נראה כי הרבה ספקי טכנולוגיה מהדור הישן מאמינים, או אולי מקווים, שמרבית עומסי העבודה יישארו באתרי הלקוחות, ומה שרוב החברות רוצות הוא רק דרך להפעיל יישום מסוים בענן או לפרוץ אל הענן, ולכן בנו את כליהם ההיברידיים כך שיתאימו למבט ישן יותר על העולם.

לנו יש נקודת מבט שונה מאוד. אנו מאמינים כי במהלך עשר השנים הבאות, הרוב המכריע של עומסי העבודה יעברו לענן, ובונים את הכלים באופן שונה במעט. בנינו את השירותים כך שללקוחותינו יהיה קל להפעיל את מרכזי הנתונים שלהם באתריהם לצד AWS, ולאחר מכן יוכלו להעביר אותם בקלות לענן בשנים הקרובות, כאשר ירגישו בנוח לעשות זאת.

לחצו כאן לפרטים ולהרשמה ל-AWS Summit Tel Aviv.

אירועים קרובים