תוכן שיווקי
לקראת הכנס החצי שנתי של איגוד המבקרים הפנימיים ב-21 ביוני באווניו

משהו מתחדש באיגוד המבקרים הפנימיים

לקראת הכנס החצי שנתי מדווח נשיא האיגוד, דורון כהן, על פעילויות במגזרים נוספים, מינויים חדשים, תוכנית להגנה על המבקרים מפני תביעות ועוד פעילויות למען אלה שמביאים את הארגונים להתנהלות טובה יותר

18/06/2015 11:51
רו"ח דורון כהן, נשיא IIA ישראל. צילום: קובי קנטור

מאת: שהם יריב

איגוד המבקרים הפנימיים (IIA) מדווח על שורה של פעילויות שהוא מקיים בימים אלה, בהן כניסה למגזר הבנקים, אימוץ צ'רטר ברירת מחדל למבקרים הפנימיים, הקמת פורום חדש למוסדיים והצטרפות של בכירים מתחומים שונים להנהלתו. הפעילויות האלה ונושאים רבים נוספים שקשורים לתחום יעמדו במרכזו של הכנס החצי שנתי של האיגוד, שיתקיים ביום א' הקרוב, 21 ביוני, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה

אחת הפעילויות המרכזיות של האיגוד בימים אלה היא מול משרדי הממשלה. "אנחנו עובדים במרץ יחד עם המבקרים הפנימיים במשרדים אלה על קידום יישום המסקנות של דו"ח פרידמן, שמטפל במעמדם", אומר רו"ח דורון כהן, נשיא האיגוד. "נפגשנו עם נציב שירות המדינה ועם המבקרים עצמם. הייתה פעילות מאוד אינטנסיבית בנושא ואנחנו צופים שבשבועות הקרובים מסקנות הדו"ח יובאו לאישור הממשלה".

כהן אף מדווח על כניסה למגזר הבנקים ופעילות ערה בו: "בעבר, הסקטור הזה לא היה מיוצג בצורה יסודית באיגוד. כיום יש לנו שתי דירקטוריות מאוד פעילות מהבנקים – גלית וייזר מבנק מזרחי-טפחות ויעל רונן מהבנק הבינלאומי".

הוא מסביר את חשיבות הבנקים לביקורת הפנימית: "הממשק עם הבנקים גורם לנו להיחשף להרבה יותר נושאים, מאחר שהביקורת הפנימית במגזר הבנקאי היא ברמה מאוד גבוהה. למשל, בעקבות הפעילות של וייזר ורונן נחשפנו לכמה בעיות, בהן שהמבקרים הפנימיים לא מכוסים בביטוח דירקטורים לנושאי משרה של החברות, עקב כפיפות ליו"ר הדירקטוריון, בעוד שבחוק כתוב שנושא משרה צריך להיות כפוף למנכ"ל. הקמנו צוות שבוחן את העניין".

"צוות נוסף שהקמנו בא בעקבות תופעה ששמנו אליה לב: מבקרים פנימיים נחשפים יותר ויותר לתביעות ולתביעות ייצוגיות, מה שמחייב הרבה יותר זהירות ורמה מקצועית גבוהה ולצד זה חידוד ההגנה על המבקרים", אמר כהן.

יוזמה נוספת, שהגה רו"ח דני שפירא, היא אימוץ צ'רטר ברירת מחדל, שיגדיר את התפקידים והעבודה של המבקר הפנימי. "כל חברה צריכה לכתוב את הצ'רטר שלה, ורבות מהן עושות את זה, אבל צריך שיהיה צ'רטר כללי למקרים שבהם זה לא קורה", ציין.

האיגוד אף הקים באחרונה את "פורום המוסדיים", שמיועד לגופים כמו חברות ביטוח, קופות גמל ופנסיה, ופעילים בשוק ההון. בראשו עומד המבקר הפנימי של כלל ביטוח, ערן שחף, שהוא גם דירקטור באיגוד.

"כמו כן, הגברנו את הפעילות בתחום החברות הממשלתיות", לדברי כהן. "מכהנת אצלנו דירקטורית ותיקה – רחלי בן משה, המבקרת הפנימית של רכבת ישראל, ובאחרונה התמנתה ניצה רוגוזינסקי, המבקרת הפנימית של חברת החשמל, לסגנית נשיא האיגוד. בנוסף, הצטרפה לדירקטוריון לילי איילון, שהייתה סגנית של מנהל רשות החברות הממשלתיות ואחראית על הפיקוח והדיווח בחברות אלה. הכניסה שלה מוסיפה נופך מקצועי בכלל ועל החברות הממשלתיות בפרט".

"כל הדברים האלה ועוד מייצרים פעילות מאוד חזקה בסקטורים מאוד חשובים בביקורת הפנימית: הבנקים, המוסדיים, החברות הממשלתיות, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. זה מחדד ומרחיב את ההשפעה של האיגוד ונותן לנו יותר פורומים של דיונים מקצועיים, התמודדות עם יותר סוגיות", ציין.

אחד הפורומים הבולטים שבהם הוא הכנס החצי שנתי של האיגוד, שכאמור – יתקיים ביום א' הקרוב. "מדובר במפגש המקצועי ביותר שיש בתחום הביקורת הפנימית. יש בו דיונים מקצועיים מעשירים ומפגש בין מבקרים, שמאפשר להם להכיר קולגות ולהסתייע האחד בשני בעתיד", אמר כהן.

הפעם, לדבריו, הושם הדגש בכנס על קיומם של שולחנות עגולים, כלקח מכנסים קודמים. "השולחנות העגולים הם מאוד ממוקדים ואפקטיביים, ומטרתם לייצר נייר עמדה – כל אחד מהם בתחום מסוים. אלה ניירות שקובעים שיטת עבודה וניהול מתודולוגי", ציין.

לקח נוסף שהופק מהעבר הוא השתתפות בכנס לא רק של המבקרים הפנימיים, אלא גם של מנהלים. לדבריו, "אנחנו מביאים גם אותם כי אנחנו רוצים שהם יגידו מה הם מצפים מהביקורת בשוטף. הם יכולים לתרום לנו בידע, למשל להאיר את נקודות התורפה והחולשות שלנו".

לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים