תוכן שיווקי
בעקבות אירוע Lenovo-VMware

התחזית של VMware לשנת 2015: אלה שמונה הטכנולוגיות שיובילו – חלק א'

24/06/2015 18:48
עוזב את תפקידו כמנכ"ל VMware ישראל. רענן ביבר

כתב: רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל

יחד עם שאר חברי הנהלת VMware בישראל, נתבקשתי לחזות עבורכם את טכנולוגיות המפתח שצפויות להיות במרכז ההתעניינות של הארגונים בשנת 2015. היערכות נכונה תאפשר לארגוני מערכות המידע לענות בצורה המיטבית על אתגרי החברות אותם הם משרתים. המשותף לכל הטכנולוגיות האלה הוא הצורך ב-IT גמיש, Liquid IT. נדרש שיפור דרמטי בהקצאת משאבים, בדינמיות של מערכות ה IT, העלאת רמת האבטחה לגבוהה, וניהול של הכול באוטומציה מלאה ובהתבסס על מדיניות ברורה. אם גם אתם שואלים את עצמכם מה עתיד להשתנות בשנת 2015, להלן שמונת הכיוונים המשמעותיים:

השנה של הענן הנייד
הביקוש לעבודה דרך מכשירים ניידים והגישה של "הבא עמך את המכשיר שלך" (BYOD – Bring Your Own Device) ימשיכו לגבור ולתפוס תאוצה. לכן, עסקים חייבים להתקדם מהר יותר כדי לצייד את העובדים החדשים בכלים הניידים הנכונים להם – בין אם זה חומרה או יישומים. מחקר שערכה VMware בשנה שעברה הראה כי רק 12% ממחלקות ה-IT מאמינות שיש להן את כל יכולות הניהול המתאימות לעולם הניידים כדי לתמוך בצרכים הניידים של אנשי החברה. חששות הקשורים לאמון, בעלות ויכולת אספקה גרמו לעסקים להימנע מניצול עידן הענן הנייד במלואו, אך כעת הם חייבים להתגבר על כך ולהצטרף לעידן הזה, ועדיף מוקדם מאשר מאוחר.

יישומים ארגוניים הופכים למוצרי צריכה
אפליקציות לצרכן ממשיכות להמציא מחדש את חיינו האישיים – הן מספקות לנו חוויות משתמש מהירות ואינטואיטיביות שיכולות למנף את הכמויות האדירות של הנתונים השמורים בענן כדי לייצר תובנות רבות ערך כגון התאמת זמנים בגוגל מפות במטרה להימנע מפקקים. מחלקות ה-IT החלו ליישם טכנולוגיות אלה בתהליכים עסקיים, והשנה אנחנו עומדים לראות גידול בהשקעות כדי לשלב בצורה טובה יותר נתונים מבוזרים (Big Data) עם נתונים ארגוניים קיימים. מחדר הביצועים לחדר ההנהלה: יישומים ארגוניים חדשים ישלבו ניתוח נתונים מבוזרים עם נתונים ממערכות קריטיות כמו  ה-CRM וה-ERP או נתוני מערכת הבריאות כדי ליישם תובנות חדשות לכל מכשיר משתמש.

אבטחת מידע תוביל השנה את סדר היום
גישת ה-BYOD לא מראה סימני האטה, כך שכל נושא אבטחת מכשירי הקצה עדיין יהיה בראש סדר העדיפויות בשנה הבאה. משתמשים צריכים להיות מסוגלים לגשת לכל הנתונים והיישומים שלהם בכל מכשיר לפי בחירתם, אך מערכת ה-IT צריכה להיות מסוגלת לנהל את זה בצורה בטוחה ושקופה. הטענה היא שפריסת ארכיטקטורת ענן ניידת היא הגישה הטובה ביותר לכך. הנתונים מאוחסנים פיזית בענן הנייד, המשתמשים יכולים לקבל את אותה חוויית משתמש בכל ההתקנים הניידים השונים, אך הנתונים מגובים באופן אוטומטי וזוכים להגנה של בקרת כניסה באמצעות שמירתם במיקום מרכזי אחד. אבטחת מאגרי נתונים נצפתה כסוגיית ענק השנה; פרצות משמעותיות שהתגלו באבטחת מידע הביאו לפיטורי חברי C-Suite ולא רק לפיטורי בכירים כמו המנמ"רים. ככל שאנו מתקדמים יותר לתוך שנת 2015, רמות חדשות של אבטחה צריכות להימצא בכל ארגון גם כדי לשמור על הנתונים וגם כדי לשמור על המוניטין של המותג.

וירטואליזציה של הרשת תהיה טכנולוגיית מפתח
ההבנה שניתן לשים חומת אש (פיירוול) בכל מחשב במרכז הנתונים הווירטואלי בתוספת מדיניות קלה לניהול של תנועת כל אורח במרכז הנתונים, יהוו גורמים מושכים במיוחד לאותם מנהלים ככל שנושא אבטחת מאגרי המידע ימשיך לעלות על סדר היום.

המשך יבוא בחלק השני של הכתבה.

אירועים קרובים