יורם חיות, נס: הענן הוא לא עוד טכנולוגיה אלא אבולוציה של עולם מיקור החוץ והשירותים המנוהלים
כתב: הילל יוסף
"יש להתייחס אל המעבר של ה-IT הארגוני למחשוב ענן לא כאל עוד מעבר לטכנולוגיה מתקדמת אלא כפתרון מתקדם לתמיכה בהיבטים העסקיים בארגון", כך אמר יורם חיות, סמנכ"ל מכירות בקו עסקים מיקור-חוץ בנס. חיות התראיין לקראת כנס Cloud Today. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך מחר (ב'), 29 ביוני, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.
"הלקוחות הארגוניים כיום", אמר חיות, "נמצאים בהתלבטות: האם ללכת ומתי ללכת, לאיזה ענן – פרטי, ציבורי או בן כלאיים, האם לאמץ פתרון SaaS, IaaS או PaaS, ושל איזו חברה – מיקרוסופט (Microsoft), גוגל (Google) או אמזון (Amazon). פעמים רבות מנהלי ה-IT לא יודעים מהו הפתרון המתאים להם ובנוסף, הם בוחנים את האסטרטגיה הניהולית-עסקית ותוהים האם המעבר לענן ישרת אותה, האם ישופר השירות ללקוחות, האם רמות השירות והזמינות שלו יהיו טובות יותר ובכלל האם הדבר יניב תוצאות עסקיות משופרות".
נס, אמר חיות, "באה כאינטגרטור הפועל שנים רבות ובעל ניסיון רב בעולם ה-IT, היא מספקת שירותי מיקור-חוץ לעשרות ארגונים. אז מבחינתנו, המעבר של הארגון לענן, הוא עוד אבולוציה של השירות לארגון".
"אנו מכירים את הדילמות והאתגרים העומדים בפני המנמ"ר ומנהל התשתיות ומביאים את כל הניסיון העשיר שצברנו בתהליכים שאותם כבר ביצענו בארגונים אחרים וגם לעצמנו", VUXH;/ "נס אינה תלויה בספק ענן מסוים ומכירה היטב את כלל הפלטפורמות על היתרונות והחסרונות שלהם ועל כן, אנו יכולים לבוא ללקוח ולייעץ לו מה לעשות ואיך, בצורה האובייקטיבית ביותר והנכונה לצרכיו".
מודל המעבר לענן
"פיתחנו מודל הכולל ארבעה שלבים למעבר נכון למחשוב ענן", אמר חיות ופירטף "השלב הראשון הוא אבחון טכנולוגי של צרכי הלקוח העסקי לצד הערכה של עלות המעבר לענן. יש למפות בצורה עמוקה את מערכות ה-IT של הלקוח, מה רצוי להעביר לענן ולאיזה, ומה לא רצוי ויש לשמור בחצר הארגון. בשלב השני אנו עורכים תוכנית מעבר לענן הכוללת תכנון, לוחות זמנים, קביעה מה יעבור, באיזה שלב, וכיצד כל זה ישפיע על התהליכים בארגון".
השלב השלישי, אמר חיות, "הוא המעבר עצמו, ההגירה. לעתים הדבר נעשה בפעם אחת ולעתים באופן מדורג. מה שחשוב זה לנהל את הסיכון באופן מושכל, תוך התאמה לצרכים העסקיים של הלקוח ולבצע את המעבר בדרך שתהיה הכי שקופה ללקוח ולארגון. השלב הרביעי והאחרון הוא שלב התחזוקה, בו אנו ממשיכים לתחזק את המערכות שעלו לענן ובד בבד בודקים כיצד ממשיכים הלאה; אילו מערכות באות יעלו לענן, איך הלקוח מתחזק ופועל בעולם החדש, ועוד. פעמים רבות המצב המתקבל יהיה מצב משולב, בו חלק מהמערכות נשארות ברמה הפיזית 'בבית' וחלק יהיו בעננים".
"אנו מציעים ללקוח שירותים מנוהלים שלנו, הכוללים תמיכה בתשתיות מרחוק, RIM, אם על ידי מרכז תמיכת משתמשים מרוחק, או תמיכת יועצי סיסטם באתר הלקוח. למעשה, הלקוח עובר למודל של IT as a Service".
"חשוב לי לתת כמה טיפים לסיום; אנו ממליצים ללקוחות לא לפחד מהענן ולהתחיל להתנסות", סיכם חיות. "יש לקחת תחילה רכיבי IT קטנים, כמו דואר ארגוני, סביבות פיתוח וסביבות בדיקות, ואותם להעביר לסביבות ענן. המלצה נוספת היא לוודא שהאסטרטגיה הארגונית-עסקית תואמת לזו של הענן שלכם. יש לזכור כי המעבר לענן צריך להיות הליך פרטני, המותאם לכל אחד לפי צרכיו ומבנה ה-IT שלו. בסופו של דבר, אנו תופסים את הענן כעוד סוג של מיקור-חוץ – הענן הוא לא עוד טכנולוגיה, אלא אבולוציה של עולם מיקור החוץ והשירותים המנוהלים.
נס מגיעה עם הנחת עבודה אובייקטיבית ומציעה פתרונות למעבר לענן באופן המקצועי והענייני ביותר ללקוח. נס, כספקית מיקור חוץ מובילה, המדורגת כמי שמובילה עולם זה בישראל על ידי STKI ו-IDC נכונה לעזור ללקוח הארגוני לעבור לעידן הענן, יד ביד, תוך הקטנת הסיכון ועם הצלחה מובטחת".