תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - מפגש חצי שנתי מנמ"רים 2015

עכשיו מעונן

המדריך המלא לבחירת ספק ענן - כל מה שחשוב לשאול ולבדוק בטרם בוחרים את ספק הענן המתאים ביותר לארגון

21/07/2015 14:51
צביקה אלפי, מנכ"ל תדיראן טלקום

כתב: צביקה אלפי, מנכ"ל תדיראן טלקום

איזה יישומים כדאי/רצוי/מותר להעביר לענן?
ראשית חשוב לציין כי פתרונות ענן הם תת מודל אחד (בעיקר טכנולוגי) מתוך מודל גדול יותר שנקרא Managed Service. במסגרת MS אנו מגדירים שירותים, יעדי שירות (SLA ), ומנגנוני קנס/פרס על עמידה בלוחות זמנים, הטמעה נכונה, וכו'. באם הארגון אינו מורגל למודל מסוג זה אנו מציעים לו להעביר לענן יישומים ראשוניים, לדוגמא: טלפוניה, מידע פחות רגיש, ודו"חות למיניהם. יחד עם זאת, חשוב לציין כי בעולם מציעים יישומים ליבתיים שמאוחסנים בענן, כגון Salesforce CRM, MAIL-365, ERP, Unified Communications ו-Contact Centers, ועוד.

איזה ארגונים יכולים כבר היום להעביר חלק משמעותי מה-IT לענן? ומה חושב על כך הרגולטור?
ארגון מסחרי שאינו קשור לרגולציה כזו או אחרת ו/או ארגונים עונתיים (אשר בתקופות מסוימות נדרשים להגביר דרמטית את משאביהם) הנם הארגונים שהכי טבעי להם לעשות את המעבר למודל ענן. יתר הארגונים – המעבר תלוי ברגולציה (כמה מתירה לארגון לשמור נתוני לקוחות ויתר נתונים רגישים בענן).

האם הענן מאפשר סוג חדש של ספקי מיקור-חוץ – מומחי תפעול ויישום, שיודעים להבטיח ללקוח את מיטב השירותים בטכנולוגיה הכי מתקדמת, בלי שהם עצמם משקיעים הון ומתחזקים דטה סנטר משמעותי?
למיטב הבנתנו שוק הספקים בעוד מספר שנים יכיל את ההרכב הבא:
1. ספקי שירותי ענן אשר יספקו פתרונות לרבות שירות עד בית לקוח (חלק מזערי של הפעילות).
2. חברות אינטגרציה בתחומי התשתיות שיעסקו בשני תחומים עיקריים: תפעול באתרי לקוח, ומעבר יישומים מהתקנה מקומית ליישום ענן.
3. ספקי יישומים שיתמחו בהטמעה והתאמה של פתרונות ענן.

צריך לזכור שבעבר ספק ענן או שירותי ענן נקשרו 1-1 עם שירותי אירוח של דטה סנטר וכי בשנים האחרונות העולם התקדם מאד בכלל וישראל בפרט – גם באמצעות ספקים בינלאומיים כמו אמזון (Amazon ), מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) ו-HP– וכי שירותי הענן מכילים בעיקר יישומים. לפיכך נושא הדטה סנטר הפך למשהו תפל ולא עיקרי, עליו יש צורך להתעכב. חשוב לציין כי ככל הנראה בעלי מקצוע מתחומי ה-SYSTEM, אחסון, גיבוי וכו' פחות יהיו במשרדי הארגונים ויותר ישויכו לספקי הענן.

מה מציעות ספקיות הענן העולמיות לשותפים מקומיים שמעוניינים לספק שירותי IT במיקור חוץ ללקוחות סופיים? האם קיים שוק לתחרות חופשית או שהתחום עדיין כבול על ידי הסכמי בלעדיות?
InIn (ר"ת Interactive Intelligence) כדוגמא ליצרן בינלאומי מוביל בתחום הקונטקט סנטר מציעה לתדיראן:
1. בלעדיות במכירת שירותי ענן ציבורי/ ענן פרטי /פתרונות On-premise.
2. תדיראן כאינטגרטור היא נקודת המגע היחידה מול הלקוח בכל השלבים.
3. תדיראן מספקת שירות קו ראשון ושני ללקוח, כאשר במקרים ייחודיים תבוצע תמיכת יצרן.
4. כל ההתאמות וההטמעה נעשית על ידי תדיראן טלקום.

בנוסף, יש יצרנים אשר כובלים את האינטגרטור בהתקשרות ישירה בניהם ללקוח תוך שהם מפרישים לאינטגרטור את חלקו (דמי הטיפול). מודל מסוג זה פחות מעודד אינטגרטורים ויוצר סוג של סיכון עסקי לעתיד.

האם המעבר לשירותים עסקיים בענן הינו מעבר מורכב ומה הוא כולל?
תדיראן טלקום כאינטגרטור מוביל מציעה שירותים עסקיים במודל שירות ענן לתחומי UC ו- CC לרבות פרויקטי הגירה. יש נושאים בהם המעבר לענן הוא לא פרויקט מורכב מידי והספק יכול לבצע את המעבר מ-A ועד-Z. המעבר כולל אפיון מותאם לקוח, התקנה והפעלה, לרבות תחזוקה ושירות מלא על אחריות הספק, למשך תקופת החוזה.

האם ניתן להציע פרויקט Turnkey עם אחריות לאפס תקלות?
ככל הנראה מידי פעם תקרנה תקלות וככל שאנו מתקדמים בזמן הן מתמעטות עד כדי אפס. חשוב לציין כי מי שיציע ללקוח 100% זמינות או אפס תקלות אינו מכיר את תעשיית התקשוב אשר מעסיקה (רק בישראל כדוגמא) אלפי עובדים לטובת טיפול בתקלות ו/או באירועים לא מתוכננים. כספק מוביל, תדיראן מעסיקה צוות מהנדסים בפריסה ארצית שמעניק תמיכה מלאה בזמינות מיידית, סביב השעון בנוסף לפעילות מרכז שירות טלפוני הפועל 24/7.

מהם השיקולים הדומיננטיים הבאים לידי ביטוי בבחירת ספק ענן:
● פתרון טכנולוגי מוכח ומוכר.
● התחייבות ל-SLA (מנגנון מפותח: חלון שירות, UPTIME, T2A, T2R ועוד לרבות מנגנוני קנס/פרס) כולל יכולת מוכחת של הגעה לבית לקוח.
● Pay as you Grow – מנגנון גידול/ קיטון לכמות משתמשים בארגון.
● מנגנון מוכח של אבטחת מידע ואבטחה פיזית (גם פתרון של טלפוניה שעד כה לא היה חלק מה-IT ) בענן הופך לעוד רכיב משמעותי בדטה סנטר.
● מחיר תחרותי.
● כחלק מתהליך הבחירה, מומלץ לעבור את השלבים הבאים:
1. POC מצומצם.
2. סניף/ אתר.
3. כל הארגון.
● יש לתת יתרון לפתרון היברידי המאפשר שילוב בין ענן פרטי/ ענן מקומי/ התקנה On-premise.
● מומלץ לבצע תהליך הדרגתי במעבר לענן בתחומים רגישים בהם נדרש לנהל מידע על לקוחות/ פעילות הארגון בשני מקומות נפרדים (חלק בענן וחלק On-premise) – מה שמצריך עבודות אינטגרציה ותיאום מורכבות.

הכותב הוא מנכ"ל תדיראן טלקום המובילה את שוק התקשורת בישראל מזה חמישים שנה ומתמחה במתן פתרונות  Unified Communications & Collaborations  ומוקדי שירות מתקדמים Customer Engagement Solutions.

לאתר תדיראן טלקום

אירועים קרובים