צד אריה מפורסם – והפך מושא לשיימינג ברשת

ציד אכזרי של האריה ססיל בזימבבווה הביא גולשים לפרסם מאות אלפי ציוצים ולהחתים על עצומות אינטרנטיות ● הצייד פרסם הודעת הבהרה בה הביע צער על הריגת "האריה הזה"

האריה ססיל. צילום: יוטיוב

מאות אלפי גולשים מכלים את זעמם בימים האחרונים ברשתות החברתיות על רופא שיניים ממינסוטה שצד, על פי החשד, אריה אהוב – ובצורה אכזרית. הם לועגים לו, הופכים אותו לפארודיה ומחתימים נגדו עצומות, או בקיצור – עושים לו שיימינג.

הרופא, ד"ר וולטר פאלמר בן ה-55, שילם 50 אלף דולר כדי שיוכל להרוג את הקורבן, האריה ססיל, האהוב על רבים וחי בזימבבווה – כך על פי הטלגרף הבריטי. גופתו של ססיל נמצאה מוטלת ליד אחד הפארקים הלאומיים במדינה כשהיא כרותת ראש וללא עור.

על פי ההערכות, הציידים טמנו לססיל, בן ה-13 לפני הציד, פיתיון כדי שייצא מהפארק, שכן הריגתו של אריה בפארק אסורה על פי החוק המקומי. כשהגיע אליו – ירו בו בחץ וקשת. הציידים עקבו אחרי הפצוע במשך 40 שעות ורק לאחר פרק הזמן הארוך הזה ירו בו למוות ברובה.

במהלך הימים האחרונים פורסמו יותר מ-273 אלף ציוצים עם ההאשטאג CeciltheLion#, כאשר מרבית הגולשים גינו אותו בחריפות. כמו כן, גולשים רבים פרסמו הערות סרקסטיות ותגובות נגדו בעמוד שלו ב-Yelp. אחד מהם כתב כי "אני מקווה שהלקוחות שלך ינטשו אותך ושלא תרוויח יותר, כדי שלא תוכל למלא יותר את התאווה שלך להרג". גולש אחר טען: "אתה לא צייד אלא פחדן".

בתגובה שחרר ד"ר פאלמר הצהרה בה כתב כי "בתחילת יולי הייתי בזימבבווה לטיול ציד. שכרתי כמה מדריכים מקצועיים והם דאגו לכל האישורים הנדרשים. למיטב ידיעתי, הכול בטיול הזה היה חוקי ונוהל כמו שצריך".

הוא הוסיף כי "עד לסוף הציד לא היה לי מושג שמדובר באריה ידוע ומושא למחקר. נשענתי על המומחיות של המדריכים המקומיים כדי להבטיח שהציד יהיה חוקי. הרשויות בזימבבווה או בארצות הברית לא יצרו אתי קשר בנוגע למקרה, אבל אעזור להן במקרה הצורך".

בהמשך בחר ד"ר פאלמר שלא להביע צער על התחביב שלו, אלא התייחס לססיל בלבד: "שוב, אני מצטער על כך שהפעילות שאני אוהב ומבצע באחריות ותחת החוק גרמה ללקיחתו של האריה הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים