לארי אליסון יגיע השבוע לישראל – ויתרום מיליוני דולרים

מייסד אורקל ישהה בארץ בביקור פרטי-חשאי בן יומיים, במסגרת ארגון ידידי צה"ל ● הוא יכלול פגישות עם פוליטיקאים ותעשיינים, וסיור בקריית ההדרכה של הצבא בנגב - לה הוא צפוי לתרום

מבקר בישראל. לארי אליסון, היו"ר וה-CTO של אורקל

לארי אליסון, מייסד אורקל (Oracle), יגיע השבוע לישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים. אליסון ביקש לשמור על חשאיות ביקורו, שייערך באופן פרטי, במסגרת חברותו בארגון ידידי צה"ל, FIDF – ארגון שבראשו עומד המיליארדר ואיש העסקים הישראלי חיים סבן.

יצוין כי אליסון דורג במקום החמישי ברשימת עשירי העולם של פורבס (Forbes), שפורסמה במרץ השנה, עם הון של 54.3 מיליארד דולר. ביקורו, שיימשך פחות מיומיים, יכלול סיור בקריית ההדרכה של צה"ל בנגב, לה הוא צפוי לתרום מיליוני דולרים. בנוסף, הוא ייפגש עם כמה מבכירי התעשייה ופוליטיקאי אחד או שניים. אורקל ישראל אינה מעורבת בביקור ואליסון לא ייפגש עם עובדי הסניף המקומי. מאורקל ישראל ומדובר צה"ל לא התקבלה תגובה לידיעה, אולם גורמים בצבא אישרו אותה בפני אנשים ומחשבים.

זה אינו ביקורו הראשון של אליסון, היהודי העשיר בתבל, בישראל. הוא ערך בעבר ביקורים חשאיים וגלויים בארץ. כמנכ"ל אורקל העולמית, הוא הגיע לישראל ב-2007 והשתתף באירוע שקיים הסניף המקומי של ענקית ה-IT. במסגרת אותו ביקור הפתיע אליסון את מנכ"ל המתנ"ס המקומי בשדרות כשהבטיח לממן את עלות ההגנה שלו מפני קסאמים. הוא סייר בעיר הדרומית יחד עם שרת החוץ דאז, ציפי לבני, ובדק מקרוב את נזקי הקסאמים. בתחנת משטרה מקומית הוא קיבל תדרוך מחבלן משטרתי, שהציג בפניו קסאמים שנורו לעיר ובית שנפגע מקסאם. בהמשך עלה לנקודת תצפית על עזה, אז הבין את הקרבה הגדולה בין שתי הערים.

בביקורו אז הגיע אליסון יחד עם 12 מבני משפחתו ועם טום לנקוס, יו"ר ועדת חוץ של הקונגרס האמריקני – יהודי וניצול שואה.

ידיד ותיק של ישראל

אליסון הוא ידיד ותיק של ישראל ואף תרם לה לא אחת. בנובמבר 2014, במסגרת ערב הגאלה השנתי שערך ארגון ידידי צה"ל, תרם אליסון תשעה מיליון דולר – התרומה הגבוהה ביותר שנאספה באותו הערב. בסך הכול, גויס במהלך האירוע סכום שיא של יותר מ-33 מיליון. בנוסף, אליסון הוא אחד הבעלים של חברת QBI מנס ציונה.

בספטמבר האחרון הודיע אליסון על פרישתו מתפקיד מנכ"ל אורקל, לאחר 37 שנים, לטובתם של מארק הרד והישראלית לשעבר צפרא כץ. הוא משמש מאז כיו"ר מועצת המנהלים וכ-CTO של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים