תוכן שיווקי

להפוך את התלמידים של היום לאנשי הטכנולוגיה של המחר

19/08/2015 11:21

בימים אלו מגייסת עמותת שיעור אחר מתנדבים למיזם חינוכי פורץ דרך, "שיעור ביחד", שמטרתו הגדלת מספר התלמידים המסיימים בהצלחה את לימודי המתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד. בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במספר התלמידים הניגשים לבחינת הבגרות ב-5 יחידות לימוד מתמטיקה, ומכיוון שתחומי ההנדסה והמדעים המהווים תשתית חשובה בחוסן הכלכלי והלאומי מבוססים על ידע ועל תפיסה מתמטית, נוצר צורך תכוף להפוך את המגמה. עמותת שיעור אחר, המתמחה בשילוב מתנדבים מהמגזר העסקי והציבורי במערכת החינוך, בשותפות מלאה עם משרד החינוך ובתמיכתם המרכזית של קרן טראמפ, אינטל (Intel) וטבע, בחרה להתגייס למשימה באמצעות שילוב מתנדבים כתומכי הוראה בלימודי מתמטיקה ומדעים מוגברים בכיתות ט-י"א.

המתנדב, תומך ההוראה, מגיע לכיתה לשעתיים בשבוע במשך שנת הלימודים, ופועל בשיתוף פעולה עם המורה בזמן השיעור על מנת לחזק את הידע ואת המוטיבציה של התלמידים לבחור ולהתמיד בלימודים. המתנדב והמורה קובעים יחד מהם אפיקי הפעילות הנכונים ביותר עבור המתנדב בכיתה – תרגול, העשרה, עבודות חקר, עבודה עם קבוצה ועוד. המתנדב מביא עימו את הידע והניסיון הרלוונטיים שצבר בתעשייה, ויכול לחבר את התלמידים לדרכים בהן הלימוד התיאורטי מתחבר למציאות. בנוסף מהווה המתנדב מודל לחיקוי עבור התלמידים, הן בזכות הידע המקצועי שלו והן בזכות עצם ההתנדבות.

בשלוש שנותיה מלווה התכנית בתהליכי הערכה, מהם עולה השפעתם המשמעותית של תומכי ההוראה על תחושת המסוגלות של התלמידים, על המוטיבציה שלהם, על בחירתם במגמה, שיפור ההישגים ומניעת  נשירה. בנוסף להשפעה על התלמידים, מעידים המורים גם על השפעתם על ההוראה ועליהם עצמם, בפרט באפשרות לקיים שיח מקצועי עם התומך. אחת התוצאות היפות של הפרויקט היא שיתוף הפעולה הנרקם בין המורה למתנדב. לראייה, הרוב הגדול של המורים ושל המתנדבים מעוניינים להמשיך בתכנית שנה נוספת, ורובם באותו צמד מורה-מתנדב.

מבין תומכי ההוראה ניתן למצוא כאלה שמתנדבים זו השנה השנייה והשלישית, והיו מהם שבחרו לעשות הסבה מקצועית ולהפוך את ההוראה למקצוע. ביניהם ניתן למנות את אבי נתן, לשעבר מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) בחיפה, אשר התנדב בפרויקט במשך שנתיים, שאחריהן החליט להפוך למורה וכיום מלמד מתמטיקה בבית הספר בו התנדב, אורט גרינברג, בטבעון.

אחד המורים אשר השתתפו במיזם כתב על המתנדב שפעל בכיתתו: "התומך איפשר להם לקיים מעבדה והעשרות, השפיע על הכיתה, בלעדיו לא בטוח שכל הכיתה היתה עוברת את הבגרות במעבדה. בשלושה חודשים התלמידים הצליחו לעשות את כל המעבדות. הם נכנסו עם פער גדול השנה, והעזרה היתה אקוטית".

מורה אחרת הוסיפה כי "זו השנה הראשונה שאין בבית ספרינו נשירת תלמידים מ-5 יחידות".

אחד המתנדבים כתב על חוויית ההתנדבות בתוכנית: "התמיכה היא לא רק בעזרה לימודית. עצם העובדה שהתלמידים רואים מישהו שעבר כבר משהו בחיים, זה נותן להם את התחושה למה כדאי להם ללמוד כימיה".

בשנה האחרונה התנדבו 130 תומכי הוראה בפריסה ארצית, ב-45 בתי ספר. וכעת עם התנעת השנה הרביעית, מטרת עמותת שיעור אחר להגדיל משמעותית את מספר תומכי הוראה בכל רחבי הארץ. אנו זקוקים לכם, מהנדסים ואנשי תוכנה שרוצים להשפיע על התלמידים של היום להיות אנשי הטכנולוגיה של המחר, ומוכנים להירתם למשימה לאומית לחיזוק החינוך בישראל. ההרשמה להתנדבות בעיצומה.

לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים