תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Magic BizApps 2015, יום ג' 8 בספטמבר, מרכז אירועים אבניו, בקרית שדה התעופה

יובל לביא, סמנכ"ל שירותים מקצועיים ותמיכה, מג'יק תעשיות תוכנה: "יש לחשוף את התהליכים העסקיים בארגון לעולם המובייל"

06/09/2015 12:12

כתב: הילל יוסף

"ארגונים נדרשים לכמה מהפכות בעולם ה-IT שלהם, וביניהן, אם לא החשובה מהן, היא החשיפה של התהליכים העסקיים בארגון לעולם המובייל", כך אמר יובל לביא, סמנכ"ל שירותים מקצועיים ותמיכה, מג'יק תעשיות תוכנה.

לביא דיבר לקראת כנס האפליקציות העסקיות השנתי של מג'יק ישראל Magic BizApps 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג' בשבוע הבא, ה-8 לספטמבר, במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה.


"מה שארגונים נדרשים לו, הוא להעביר את המערכות העסקיות השונות שלהם לעולם המובייל", אמר לביא. "מדובר ברעיון המתגלגל לא מעט זמן, אבל כעת הוא נחוץ יותר מהבחינה העסקית, וקל יותר בהיבט הטכנולוגי". הסיבה לכך, ציין לביא, "היא ההפנמה כי מערכות הליבה הארגוניות לא צפויות להשתנות מקצה לקצה בשנים הקרובות. לכן, יש לקחת תהליכים עסקיים קיימים ולחשוף אותם לרכיבי מחשוב חדשים, טאבלטים וטלפונים חכמים".

"אחד הדברים שהשתנו מאוד בשנתיים האחרונות הוא תפיסת הזמן בה הארגון נדרש לתת מענה לצרכי הלקוח", אמר לביא. "זו מציבה במרכז את המחלקות העסקיות בארגון אשר משרתות את הלקוח, ומשם גוזרת את המשאבים הנדרשים לענות לצרכים אלו. עקב מרווחי הזמן המצטמצמים והולכים, העובדים מצפים לקבל אפליקציות במהירות שיא כדי לענות על צרכים ודרישות משתנים וקצב עסקי מתגבר". מגמה זו, הסביר, "מחייבת את אנשי ה-IT להתאים את עצמם לעידן המובייל, ובידיהם הכוח להוביל את השינוי התרבותי בארגון ולנתב אותו להישגים עסקיים".

כך, לדוגמה, אמר לביא, "נושא הפקדת צ'קים בסלולר. תהליך הפקדת צ'קים קיים כבר עשרות שנים. כל מה שהבנקים עשו, הוא לחשוף את הפעילות הזו לעולם הסלולר. אבל התהליך, במהותו – לא השתנה, והוא כולל רכיבי משנה של עדכון, חיוב וסליקה".

במסגרת התהליך של העברת מערכות ה-IT לעולם המובייל החדש, אמר לביא, "נדרשת הפרדת רשויות: יש לקבוע מה מהתהליך העסקי מטופל ומנוהל על ידי מערכות הליבה הקיימות – ולהפריד בין מה שבאחריות שכבת הטכנולוגיה החדישה אשר נותנת מענה לאמצעי הקצה החדישים, בין אם זה מחשוב ענן, או עולם המובייל. נדרש שיהיה מישהו בארגון, המנמ"ר או מי מאנשיו, שיידע לשרטט את הגבולות בצורה נכונה, ויוכל ליצור ערוץ תקשורת, תווך – כזה אשר יחבר בין שני העולמות, ויידע להעביר מסרים ביניהם". כך ציין לביא, "כל אחד מהעולמות יתנהל בפני עצמו ומה שיידרש הוא לבנות שכבת דיבור ביניהם, תווכה".

"אנו במג'יק חרטנו על דגלנו להוביל בתחום חשוב זה", אמר לביא. "אנו מספקים ללקוחות הארגוניים שני רכיבים חשובים. האחד, פלטפורמת האינטגרציה Magic xpi, המשמשת כסביבת אינטגרציה ותווכה. השני, פלטפורמת היישומים Magic xpa, הכוללת יכולת שפיתחנו בשנים אחרונות לעולם המובייל, היודעת לרוץ על גבי מערכות ההפעלה של iOS ואנדרואיד (Android), וזאת תוך נאמנות לתפיסה המלווה אותנו שנים: פיתוח לכל מכשירי הקצה הקיימים, נייחים או ניידים ,ללא הוספת שורות קוד".

לביא ציין כי "אנו מסייעים לארגונים לבצע פעילויות מקיפות בעולם המובייל, בלא צורך להכיר סביבות פיתוח של מובייל. הפיתוח המהיר מאפשר לנו גם פיתוח בצורה טובה עם יכולת לעבוד באוף-ליין, ללא חיבור לאינטרנט ועדיין לעבוד על האפליקציה".

"ארגונים כבר החלו בתהליכי המעבר לעבודה במובייל אבל עוד יש להם דרך ארוכה בתחום", סיכם לביא. "להערכתי, בכל ארגון אנטרפרייז יש כ-100 עד 150 מערכות הנמצאות בפיגור, מערכות במשרד האחורי, שעדיין אין להם קישור לעולם המובייל. התעשייה נמצאת היום בעיצומו של תהליך, בו יותר ויותר ארגונים חושפים תהליכים ומידע ממערכות ארגוניות קיימות, באמצעות אינטגרציה – למערכות מובייל, ומחלקות ה-IT חוות ביקוש גובר לפיתוח אפליקציות עסקיות בהתאם".

להרשמה לחצו כאן.

אירועים קרובים