תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ISUG 2015, יום ד' 9 בספטמבר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

על מרכז פיתוח אפליקציות אנליטיות ובלוקים

07/09/2015 13:11
יניב בן-נון, פיתוח עסקי, iProsis

כתב: יניב בן-נון, פיתוח עסקי, iProsis

מודלים של תוכנה כשירות (SAAS) ותשתיות כשירות (PAAS) יודעים לתת תמורה אפקטיבית ללקוחות. אם כך, מדוע בעולם הסאפ (SAP), ההוצאות על שירותי יישום ופיתוח לעיתים נתפשים כעול קשיח הטומן בחובו התקשרות ארוכת טווח עם ספק או מיישם, לעיתים תוך התפשרות על איכות ביצוע?

מאז ומתמיד מנהלי IT שאפו לקבל את התמורה הגבוהה ביותר תוך שליטה על הוצאות האגף שלהם. עלויות רישוי, דרישות מיידיות מלקוחות, תחזוקת תשתיות, עדכון טכנולוגיות בקצב מהיר ועוד, הם רק חלק מהסיבות שגורמות לכך שההוצאה על IT הופכת קשה לתכנון, שליטה ובקרה. השאיפה לשמירה על איכות הביצוע ועמידה בלוחות זמנים מחד גיסא, ובקרה על ההוצאות מאידך גיסא, הייתה המניע העיקרי מאחורי רעיונות ומודלים עסקיים יצירתיים.

בשנים האחרונות נולדו מודלים חדשניים להתקשרות עם ספקי תוכנה (Software as a Service) וספקי חומרה ותשתיות (Platform as a Service) שמאפשרים למנהלי IT לצרוך את תוצרי התוכנה והתשתיות המתקדמים והמעודכנים ביותר, לעמוד בזמני פיתוח מהירים בהרבה והכל תוך שליטה מבוקרת על הוצאות.

קפיצות הדרך הטכנולוגיות בתחום ה-Cloud וה-Mobility תרמו להקטנה משמעותית של התלות בתשתיות פיזיות ובכך מביאות לחסכון בהוצאות התחזוקה והפיתוח, לזמן אספקה מהיר ואיכותי תוך שרידות ורציפות גבוהות יותר של המערכות הארגוניות. אפילו בתחום מתודולוגיות הפיתוח, פיתוח Agile האיטרטיבי שם דגש על יעילות, זריזות ואיכות.

נראה כאילו עולם ה-IT אימץ צורות עבודה יעילות יותר, איכותיות יותר ומהירות הרבה יותר. אם כן, מדוע בעולם הסאפ שירותי יישום עדיין עובדים בשיטות ארכאיות? נראה שלפחות חלק משירותי היישום ניתן לספק בסטנדרטים עדכניים.

מרכז הפיתוח של iProsis

כחברה המתמחה ב-SAP Analytics, זו iProsis שמשנה את חוקי המשחק בתחומה. אחרי שהקימה צוות מפתחים מוכשר ועתיר ידע בתחום פיתוח אפליקציות אנליטיות לניתוח מידע עסקי, iProsis מקימה מרכז פיתוח שישמש כ-Back office למשימות פיתוח ויישום בתחומים כגון:

● SAP BO Design Studio
● SAP Predictive Analytics
● Mobile Applications
● (Spatial Analytics (Geographical Analytics
● SAP Text Analysis

לשם כך, iProsis פיתחה מתודולוגיית עבודה מותאמת לפיתוח בעולם ה-SAP Analytics בכלל, ולכל אחד מהטכנולוגיות המפורטות מעלה בפרט, וזאת כדי שהשירות ישיג את המטרה בכל שלושת הפרמטרים המרכזיים:
● עלות
● איכות
● זמן.

משימה בעלת תכולה סגורה של פיתוח אפליקציה אנליטית מסוימת, אם זה לוח מחוונים או אפליקציית Mobile, דורשת הבנה מעמיקה במספר תחומים. ראשית, מהן החלופות של פיתוח בכלים השונים? מהי מידת ההתאמה למשתמש? ומהם היתרונות והחסרונות בכל כלי?

מעבר לכך, כדי שהתוצר יהיה איכותי, על המפתח להיות בעל יכולות פיתוח בשפות תכנות שונות (Java Script או-css-ים וכדומה), יכולת בניית או הרחבה של מודלים קיימים, הבנה מעמיקה (ולא מספיק מוערכת) בבניית UI/UX, ניהול הרשאות ועוד. התפשרות באחת או יותר מהדרישות האלה תיצור תוצר בינוני שעלול לעלות  ביוקר, להיות מסופק באיחור, ולבסוף עלול גם לא להתאים למשתמשים ולעמוד כפיל לבן.

iProsis לא המציאה את השיטה. קראו לזה Off shore וקראו לזה Development Center. עשו את זה בהודו ועשו את זה במזרח אירופה. עשו את זה בתחום פיתוח מבוסס אינטרנט ועשו את זה אפילו בתחום ה-Call centers. אבל אנחנו הראשונים לעשות זאת בתחום ה-SAP Analytics כי אנחנו מאמינים שלשם השוק צריך להתקדם.

מילה אישית. לפני עשר שנים יצא לי להיות ביריד שעסק בבניין. ביריד הוצגו שיטות מתקדמות לבנייה שבכל קריטריון נחשבות יותר טובות משיטות הבניה הקיימות באותה עת. הוצגו שיטות של בנייה קלה עם לוחות משולבים אלומיניום ופולימרים, הזרקת בטון על רשתות, בלוקים משתלבים ועוד. כל השיטות הציגו ניסיון מוכח ותוצאות באמת מרשימות בשלושה נושאים עיקריים: חסכון בעלויות, קיצור משך הבניה ואיכות בניה. אחרי שהסתובבתי הרבה, סיקרן אותי לדעת למה אין התנפלות של מתעניינים? למה הדוכנים לא עמוסים במשפחות שרוצות לבנות את בתיהם באיכות הגבוהה ביותר, תוך שמירה על מסגרת עלויות ועמידה בזמנים? הרי אלו בדיוק שלושת החששות הגדולים של משפחות שבונות את בתיהן.

כששאלתי את אחד היזמים שהציג בכנס הוא אמר חצי בצחוק: "זה ההרגל. ככה אנחנו הישראלים. עד שלא תיתן לנו את הבלוקים, הבטון, הפועלים, והצעקות שאנחנו כל כך רגילים לראות, אנחנו לא נהיה מרוצים. תבוא עוד ארבע חמש שנים, אתה עוד תראה כמה יבנו בשיטות האלה."

הוא צדק.

למידע נוסף על החברה לחצו כאן.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים