תוכן שיווקי

מתקפה בעידן הדיגיטלי

הפריצה אמנם מתרחשת במרחב הווירטואלי, אולם הנזקים שלה מוחשיים ביותר ● ביטוח סיכוני סייבר מספק הגנה מבלי לקרוע את הכיס

07/09/2015 15:30
מדנס סוכנות לביטוח

כתב: טל פלדמן , מנהל חטיבת עסקים וביטוח כללי, מדנס סוכנות לביטוח.

דמיינו לרגע שהחברה שלכם נמצאת תחת מתקפה של האקר מוכשר הפורץ למאגרי המידע שלכם, ומעתיק מידע רגיש כגון כרטיסי אשראי, פרטיים אישיים וחסויים של לקוחותיכם, עובדיכם או מידע רפואי אישי.

מה תעשו כאשר תגלו שאתר האינטרנט שלכם קרס כתוצאה מהפריצה ואינכם מסוגלים לקבל פניות של לקוחות, הזמנות של מוצרים או לחייב כרטיסי אשראי?
תסריט אימים זה איננו לקוח מסרט מדע בדיוני, אלא לצערנו הפך להיות תסריט אמת, שאירע לא אחת לחברות גדולות ולגופים ממשלתיים בישראל ובעולם.

חדירה למאגרים

חברות גדולות, כגון חברות אשראי, בנקים, ומגה אתרי אינטרנט כדוגמת פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ואתרי קניות באינטרנט, משמשות מטרה למתקפות וירטואליות.

האקרים גם אינם פוסחים על חברות קטנות ובינוניות, ומתעניינים בהן יותר בגלל הסבירות שהן חסרות משאבים להשקיע באמצעי הגנה. פגיעה כזאת מניבה להאקרים תגמול גבוה ביחס להשקעה ולסיכון הכרוכים באירוע הפריצה.

איום שהולך ומחמיר

כמעט בכל חברה קיים כיום סוג של חשיפה לסיכוני cyber. החל באוניברסיטאות ובמוסדות לימוד, האוגרות מידע על הסטודנטים, דרך מוסדות רפואיים, בתי חולים וקופות חולים, חברות אשראי, בנקים, אתרי מכירות, בעלי מקצועות חופשיים וכל גוף שפעילותיו והכנסותיו מבוססות  על מחשב המחובר לאינטרנט.

האיום במתקפות האקרים – בין אם המניע כלכלי, פלילי, אנרכיסטי או פוליטי – הולך ומחמיר במיוחד בישראל. כבר כיום מיטב המומחים בתחום מודים כי בלתי אפשרי למנוע את החדירה באופן מוחלט.

חשופים לסיכונים

ביטוח בפני סיכוני סייבר נועד להגן בפני מגוון החשיפות הנובעות מפריצה אפשרית למאגרי המידע של העסק המבוטח.

פוליסות הביטוח הקיימות מעניקות כיסוי ביטוחי מפני תביעות המוגשות על ידי צדדים שלישיים (כגון ספקים לקוחות וכו'), בגין נזקים שנגרמו בעקבות חדירה של האקרים למערכות המחשב, נזקי וירוסים, בעיות של זכויות יוצרים וקניין רוחני, הפרת הפרטיות ועוד.

ניתן להרחיב את הביטוח לנזקים לרוכש הפוליסה (צד ראשון) ולנזקים הנגרמים במישרין לעסק (כמו אובדן הכנסה כתוצאה מנפילת מערכות המחשב, סחיטה, ניהול משברים והוצאות בהעסקת חברות יחסי ציבור וכדומה).

מומלץ לקחת בחשבון שפוליסות הביטוח הסטנדרטיות הקיימות כיום – ביטוח עסק, אחריות מקצועית, צד שלישי, נושאי משרה ודירקטורים וכו, אינן מכסות בפני סיכונים אלו, וביום תביעה הם עלולים להישאר חשופים, ללא מענה ביטוחי.

יתרונות רכישת ביטוח סיכוני סייבר

● הכיסוי רחב יותר משנדמה לכם – ניתן לרכוש כיסוי בגין נזקים שיגרמו למבוטח (צד א') ולצדדים שלישיים כתוצאה משימוש במידע בגין פגיעה במוניטין, הוצאות טיפול במשבר, נזקים פיננסיים וכו'.
● ניהול סיכונים וטיפול במשברים – בעבודה משותפת עם המבטחים ניתן לצמצם חשיפות ולהעביר חלק ניכר מהסיכון אל המבטחים תמורת פרמיה.
● אפילו אם אין לחברה אתר משלה, אך היא נעזרת בשירותי מחשב, בשירותי ענן, או אף משתמשת בשרת חיצוני – עדיין יש לה חשיפות רבות הניתנות לביטוח.
● ביטוח סייבר הינו ביטוח בר-השגה (לא יקר, כפי שטועים לחשוב) ומומלץ מאוד כבר היום לקבל הצעה לעסק.

לסיכום, בדומה לביטוח נגד סיכוני אש ופריצה, העלולים לגרום לנזק כספי ולהפסקת הפעילות העסקית, כך בעידן הדיגיטלי של היום על כל עסק לנהל את הסיכונים בתחום המחשוב, ולהבין שביטוח סייבר הינו ביטוח הכרחי ונחוץ בסביבת העסקים בת ימינו.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר במייל: [email protected] 

אירועים קרובים