תוכן שיווקי
לקראת אירוע - UPDAY, יום א' 25 באוקטובר, מלון הרודס

כיצד לבחור פתרון אחסון לארגון?

21/10/2015 17:07
דן שפרונג, סגן נשיא בכיר לאזור EMEA באינפינידט. צילום: יח"צ

כתב: דן שפרונג, מנהל מכירות ישראל ב-Infinidat.

פתרונות אחסון עתירי ביצועים מאפשרים לארגונים להשיג את מטרותיהם העסקיות בשוק התחרותי. בעוד כמות המידע הדיגיטלי גדלה בקצב מסחרר, ארגונים בכל ענפי המשק תרים אחר פתרון אחסון חכם ומקיף, אשר יאפשר להם לעמוד ביעדי גידול הנפחים בשנים הקרובות, ובנוסף יאפשר גמישות ויכולת ליישם תכניות אשר לא נצפו  מראש.

קיימים לא מעט פתרונות אחסון ארגוניים, של יצרנים מקומיים ובינלאומיים. ככל שכמות המידע עולה, כך גם שוק האחסון גדל, כאשר ספקים חדשים מופיעים עם פתרונות חדשניים המאיימים להפוך את יחסי הכוחות.

על מנת לעשות קצת סדר, הנה מספר כללים מנחים שיכולים לעזור בעת בחירת פתרון אחסון ארגוני:

אפשרות גידול

פתרון אחסון מתקדם מאפשר לארגון לגדול, לא רק בנפחים ובביצועים (דבר שאינו טריוויאלי בפתרון אחסון), אלא גם בתכונות (פיצ'רים). פתרונות אחסון נמכרים לרוב עם רישיון לשלוש שנים. כתוצאה מכך, נוצר מצב אבסורדי בו מנהל התשתיות בארגון צריך לנחש מה יהיו צרכי ה-IT שלו עוד שלוש שנים, דבר שהוא כלל לא פשוט, בהתחשב בקצב בו מתפתחת הטכנולוגיה. לדוגמה, ארגון שעובד היום בפרוטוקול FC, ייתכן שבעתיד ירצה לעבור לפרוטוקול iSCSI/NFS בכדי להוריד עלויות תשתית, או להיפך – חברה שעובדת כיום עם iSCSI ותרצה לעבור ל-FC מכיוון שהיא גדלה והפרוטוקול הקיים לא מצליח לספק את הביצועים הנדרשים. לכן, אפשרות הגידול, הגמישות, וההתאמה לצרכים המשתנים היא חשובה מעין כמוה על מנת לשרוד בשוק הדינאמי.

Infinidat

Infinidat

ספק שעסקיו צומחים

שוק האחסון משתנה – ספקים שפעלו בו בעשור האחרון, ייתכן שלא יפעלו בו בחמש שנים הקרובות. בעת בחינת ספק אחסון, שימו לב האם מדובר בחברה שצומחת ומצליחה להגדיל את העסקים שלה. חברה שמצליחה לצמוח בתקופה זאת תישאר כאן גם בעתיד. אם האחריות והשירות שאתם מקבלים לפתרון חשובים לכם, הרי שזוהי נקודה שאין לזלזל בה.

זמינות

אם עד לפני מספר שנים ארגונים הצליחו להסתדר בעת נפילה של שרת הדואר למשך מספר שעות, הרי שכיום מדובר בלא פחות מקטסטרופה – פשוט אי אפשר לעבוד בלי אימייל, וזוהי רק דוגמה אחת פשוטה לתלות שלנו במידע הדיגיטלי.

המידע הוא קריטי לכל ארגון, שכן הוא חייב להיות זמין ללקוחותיו באופן תמידי. לכן, יש לבחור בפתרון אחסון אשר זמין כמה שיותר. מקובל בתעשיית האחסון להציע זמינות של לפחות 99.999%, אולם כיום הסטנדרט כבר עלה, ויש פתרונות אחסון המציעים זמינות של 99.99999% – משמעות הדבר היא נפילה של שלוש שניות בשנה לכל היותר.

מוניטין ושירות

בתחום האחסון, שירות טוב משמעותו מינימום תקלות ועבודה רציפה בארגון, ללא שיבושים. פועל יוצא מכך הוא שהארגון יכול גם הוא לספק שירות מצוין ללקוחות שלו. לכן, שימו לב למוניטין של הספק – הדרך הטובה ביותר לקבל מידע על שירות של ספק הינה מהמלצות של לקוחות אחרים. חשוב לבצע את הבדיקה הזאת לעומק לפני רכישת פתרון אחסון ולשאול את הממליצים שאלות נוקבות הקשורות ברמת המקצועיות, הזמינות וההיענות בעת פתרון בעיות.

Infinidat מספקת פתרונות אחסון עתירי ביצועים לאחסון ארגוני בזמינות גבוהה.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים