תוכן שיווקי

השגת צמיחה עסקית בעידן כלכלת הדיגיטל

05/11/2015 15:17
אופיר טסל, מנהל תחום Digital & Customer , קבוצת הייעוץ, EY ישראל

כתב: אופיר טסל, מנהל תחום Digital & Customer , קבוצת הייעוץ, EY ישראל.

בשנים האחרונות דובר רבות על דיגיטל והמהפכה הדיגיטלית. ארגונים, בין אם מאופיינים בפעילות B2B ובין אם B2C, מבינים כי המהפכה אינה מהפכה מחשובית בלבד אלא מהפכה כלכלית רחבה הטומנת בחובה מודלים עסקיים וסביבה עסקית חדשה.

העידן הדיגיטלי מאופיין בשינויים מהירים ובעלי השפעה נרחבת על כלל העסקים, הסקטורים, הארגונים והפונקציות בארגון. הסביבה העסקית משתנה תדיר הן ברמה הגלובלית והן ברמה מקומית ונוצרת מול עינינו כלכלה חדשה – כלכלת הדיגיטל.

במאמר זה אסביר מהי כלכלת הדיגיטל, הקריטריונים להיווצרותה, את מאפייניה וכיצד ניתן להתאים את הארגון לכלכלה החדשה כדי ליצור צמיחה עסקית.

EY מונה שלושה היבטים המשפיעים על הביצועים העסקיים של ארגונים בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית:

הכלכלה הדיגיטלית מוגדרת לפי EY כמתן מענה מיטבי לצרכי הלקוח, תוך השגת צמיחה עסקית-כלכלית לארגון, דרך יישום דיגיטלי-טכנולוגי.

כדי להבין מהי כלכלת הדיגיטל כדאי לבחון תחילה את העידן הדיגיטלי מנקודת המבט של סמנכ"ל הכספים (CFO) ולהבין שהמדדים העסקיים ודרך המדידה הארגונית בארגונים לא השתנו, ולכן כל בעל עניין במגרש הדיגיטלי בין אם מדובר בסמנכ"ל השיווק (CMO), סמנכ"ל מערכות המידע (CIO), מנהל הדיגיטל או החדשנות (CDO), או כל בעל עניין אחר, חייב לדבר בשפה העסקית ולתת גושפנקא עסקית ליוזמות הדיגיטליות ולטרנספורמציה הדיגיטלית שאותה הוא רוצה לקדם.

בנוסף, השינויים הדיגיטליים והטכנולוגים מובילים לשינויים התנהגותיים אצל הלקוחות, העובדים, הספקים, השותפים ושאר בעלי העניין שלנו. צרכיהם של הלקוחות השתנו ויש דרישה גוברת לחוויה אחרת, תחושת שייכות, ריגוש וסיפוק צרכים אישיים. השינויים הפסיכולוגיים והטכנולוגיים מובילים לשיתוף מידע בכמויות אדירות באינטרנט, ברשתות החברתיות, באפליקציות השונות וההתמודדות היומיומית של הארגונים היא זיהוי וניתוח יעיל ומיטבי של מידע החיוני והמועיל עבור הארגון. שינויים אלו יצרו מעבר של רוב הארגונים ממיקוד במוצר למיקוד בלקוח (Customer Centricity).

ההיבט הבולט ביותר הוא כמובן ההיבט הטכנולוגי, הכולל בתוכו מגוון מהפכות טכנולוגיות שמאפשרות את היווצרותה של כלכלת הדיגיטל; האינטרנט של הדברים, Mobile, Cloud, Social, Big Data, Advanced Analytics. שילוב שלושת ההיבטים הכלכליים, המיקוד בלקוח והיכולות הטכנולוגיות המוגברות יוצרים הזדמנויות רבות ומודלים עסקיים חדשים וטומנים בחובם גם סיכונים רבים, וכל ארגון חייב לבנות תוכנית עבודה סדורה של הטרנספורמציה הדיגיטלית בהתאם לנעשה בענף אליו הוא משתייך בעולם ובישראל.

EY ישראל מסייעת ללקוחותיה בשלושה עולמות תוכן מרכזיים המשפיעים ומניעים את כלכלת הדיגיטל:


אנו מבחינים ברצון ובהבנה גוברת של ארגונים בצורך לייצר חוויית לקוח אחידה, בין העולם הוירטואלי-דיגיטלי לעולם הפיזי-מוחשי (בין החנות המקוונת לחנות הפיזית), על מנת לענות על דרישות הלקוח. לפיכך, נמליץ על מיפוי וניתוח מסע הלקוח ונקודות המגע שלו עם הארגון (Customer Journey), כחלק משיפור החוויה הייחודית אותה הוא שואף לקבל.

לסיכום, בכדי להצליח בכלכלת הדיגיטל צריכה כל חברה לבצע מיפוי של יוזמות דיגיטליות רלוונטיות, בעלות ערך עסקי משמעותי הנמדדות בפרמטרים כלכליים מקובלים בהתייחסות ל-Benchmark עולמי ומקומי ובהתייחסות לשלושת ההיבטים הבסיסיים של כלכלת הדיגיטל : לקוח, טכנולוגיה ותוכנית עסקית כלכלית.

EY ישראל, מלווה לקוחות בתחומים הבאים: Commerce ,Commercial Analytics ,Customer Practice ,Innovation & Ideation Strategic Processes Initiatives.

אירועים קרובים