תוכן שיווקי
לקראת אירוע - COMMVAULT - MAKE YOUR DATA WORK FOR YOU Conference, יום ב' 16 בנובמבר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קריית שדה התעופה

כיצד לשלב את הענן בניהול המידע הארגוני

03/11/2015 12:17
רוני כפטל, מנהל מחלקת שירותים מקצועיים בקומוולט ישראל ואפריקה. צילום: יח"צ

כתב: רוני כפטל, סמנכ״ל שירותים טכנולוגיים, קומוולט ישראל ואפריקה

מה הוא הענן? הענן הוא מושג מופשט אשר נתון להמון סוגים של פרשנויות. מנקודת המבט שלנו, הענן יותר מהכל הוא מודל צריכה. הוא מודל אשר מאפשר לצרכנים לרכוש ולהפעיל מוצרים ושירותים על פי דרישה ובאופן גמיש. הענן בהכרח מכתיב מודל תמחור אשר מותאם למודל הצריכה ועל כן מאפשר גם גמישות בתשלום, כאשר המונח השכיח ביותר בתחום זה הינו ״תשלום לפי דרישה״.

האם הענן הוא מושג חדש? לדעתי לא. מספיק להתבונן באופן צריכת החשמל או התקשורת שלנו, ולהבין שמודל צריכה לפי דרישה ותשלום לפי שימוש אינו רעיון חדש כלל וכלל.

בעבר, בעולם ה IT, היינו רגילים לצרוך מוצרים ושירותים לפי כמות, כלומר היינו כצרכנים מתחייבים מראש למשאבי המחשוב ונפח האחסון שרכשנו ושילמנו על כך מראש. בעידן הענן, לעומת זאת, אנחנו בעצם איננו מחויבים מראש כלל, עד אשר השימוש בפועל בשירותים והמוצרים. על כן, אין ספק שמדובר במודל נכון לעולם העכשווי, בעיקר עקב היכולת לספק גמישות רבה לעסקים, בעיקר בעידן של שינויים כלכליים והתנהגות צרכנים מורכבת.

ספקי הענן המוכרים התחילו את דרכם כארגוני IT מסורתיים, אשר גדלו למימדים אדירים ונדרשו לספק שירות בנפח עצום. דרישות אלו לא אפשרו לארגונים הללו להמשיך להשתמש במוצרים ובטכנולוגיות המסורתיות, ועל כן מצאו את עצמם מחויבים לפיתוח של טכנולוגיות של מחשוב אשר מאפשרות יכולת גידול בלתי מוגבלת.

דוגמא פנטסטית היא גוגל (Google), אחת מספקיות הענן הפרטי והציבורי הבולטות ביותר היום. גוגל הבינו כי מודל המחשוב והאחסון המבוזר שפיתחו, מתאים בדיוק למודל מכירה של שירותים ומוצרים במודל צריכה של ענן. שחקנית משמעותית נוספת במגרש הזה היא אמזון (Amazon). מי שעוקב אחרי החברה המעניינת הזו יודע כי התחילה את דרכה במכירת שירותי מחשוב זמין מהחוות התפעוליות של עסקי המכירה שלה, מה שהפך אותה כיום לאחת החברות המובילות בתחום שירותי הענן הארגוני.

הנאמר לעיל נכון לפעילות עסקית גלובלית, אך האם ניתן לרתום את הענן לטובת עסקים מקומיים? ובכן את התשובה לשאלה זו כבר מצאו רוב העסקים המקומיים, וכמעט כולם עושים שימוש כזה או אחר בשירותי ענן. אחד השימושים הראשונים שעברו למודל הענן היה שירות הדואר האלקטרוני. ארגונים רבים בחרו להגר את שירותי הדואר שלהם למודל ענן, כמו זה של Microsoft Office 365. דוגמה נוספת היא שימוש בשירותי ענן באתרי התאוששות עסקית. הדבר הגיוני ביותר: אתרים אלו עולים לאוויר בתרגילים ובמצבי חירום, אז מה הצורך בשרתים ושירותי עיבוד אשר אינם עובדים באופן שוטף, כאשר אפשר לרכוש אותם לפי דרישה מהענן?

איפה קומוולט נכנסת לתמונה? ובכן, מערכות הגיבוי הן אלו אשר מכירות את המידע הארגוני באופן הרחב ביותר, ותפקידן המסורתי הוא לאפשר לארגונים לשחזר מידע באופן שניתן יהיה לבצע בו שימוש מחדש. על כן, מערכות הגיבוי היו הראשונות אשר אפשרו את יכולות ההגירה לענן. גיבוי המידע הארגוני באתר הפרטי ושחזורו בענן הוא מהלך יעיל ומהיר הרבה יותר. קומוולט שחררה מספר פתרונות יעודיים ללקוחות ענן, אשר כוללים בין השאר, יכולת גיבוי ענן פרטי (כגון VMware למשל) ושחזורו בענן ציבורי כגון Azure, AWS ואחרים. יכולת זו מאפשרת לארגונים להגר מידע לענן בזמן חירום או בשגרה, וכן להבטיח את ההמשכיות העסקית.

דוגמא נוספת ליכולת האינטגרציה עם שירותי הענן הינה הדואר הארגוני. לקוחות אשר היגרו לשירותי הדואר של מיקרוסופט (Microsoft ) בענן, מחפשים לשמר יכולות שחזור מידע גם ברמה המקומית, וזאת לצורכי רגולציה, הורדת עלויות על ידי שחרור תיבות של עובדים שאינן פעילים וכן לצורכי חיפוש מידע מונחה תוכן.

קומוולט שחררה זה מכבר יכולת סריקה מהירה ואיסוף של פרטי דואר משרתי הדואר online Exchange. יכולת זו מבוססת פרוטוקול – Exchange Web Services EWS של מיקורוסופט ונתמכת באופן מלא על ידי קומוולט ומיקרוסופט.

יכולות אלו ואחרות יוצגו בארוע הלקוחות של קומוולט ישראל ב-16 בנובמבר, ובאירועי חברה נוספים ובסמינרים מקוונים.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים