תוכן שיווקי

קומפיומדיה השלימה פרויקט DR והמשכיות עסקית במשרד הפרסום יהושע/TBWA

03/11/2015 14:07
קומפיומדיה הציגה מיומנויות גבוהות בכל התחומים הרלוונטיים של תשתיות המחשוב

משרד הפרסום יהושע/TBWA השלים לאחרונה פרויקט DR והמשכיות עסקית, אותו תכננה, ביצעה וניהלה קומפיומדיה (Compumedia). הפרויקט נמשך כחצי שנה, והוא כלל הקמה של דטה סנטר חלופי באתר בעל יתירות ושרידות, הקמה ואיחוד של תשתיות האחסון, ושילוב של יכולות לסינכרון חם ובזמן אמת של המידע בין הדטה סנטר הראשי של הארגון והאתר החלופי.

את הקמת אתר ה-DR ביצעה קומפיומדיה בחווה מאובטחת במרחק של כ-30 ק"מ ממשרדי הארגון בתל אביב. בתהליך הקמת האתר החלופי השתמשה קומפיומדיה בטכנולוגיות סנכרון Storage מבית יבמ (IBM); מערכת גיבוי ושחזור מבית Veeam; ופיתוחים עצמיים מבית קומפיומדיה לסנכרון בזמן אמת של שרתי Macintosh ו-Linux, שנעשה בהם שימוש במשרד הפרסום.

בנוסף, קומפיומדיה ביצעה תהליך של איחוד תשתיות בדטה סנטר הראשי של הארגון, שכלל איחוד של חמישה מערכי אחסון שונים לפלטפורמה אחת המשמשת את כלל הארגון, ותומכת בסביבה מעורבת של Windows ,Linux ו-Macintosh . במהלך ביצוע הפרויקט ביצעה קומפיומדיה סנכרון בין האתר הראשי, ובו שלושה ארונות שרתים מלאים במערכי אחסון, עם אתר הגיבוי שצומצם להיקף של חצי ארון שרתים, דבר המאפשר לבצע חסכון משמעותי בעלויות האירוח החודשיות בחוות השרתים.

לילך מוסקוביץ, מנמ"רית פרסום יהושע/TBWA, אומרת כי "פרויקט ה-DR של קומפיומדיה אפשר לנו לעמוד ביעדי הגיבוי והסנכרון התובעניים של הארגון, הן מבחינת נפח והן מבחינת זמן השבתה, וזאת במערכת פשוטה ואמינה ללא פשרות. עד היום לא יכולנו לתת מענה לאתגר של סנכרון מערכות המקינטוש וה-PC כמקשה אחת.

קומפיומדיה הצליחה להשתלט על האתגר על ידי שימוש בוירטואליזציה הן בשרתי ה-Macintosh וה-Linux , ולאחד את הסביבה תחת ניהול אחד".

אופיו המיוחד של הלקוח

שי שוורץ, מנכ"ל קומפיומדיה, מציין כי "הפרויקט כלל מספר אתגרים משמעותיים, הנובעים מאופיו המיוחד של הלקוח – משרד פרסום מהמובילים בישראל. ראשית, מדובר בארגון בו מתקיים מצב של ריבוי פלטפורמות וסביבות – Macintosh ,Windows ו-Linux , אתגר שגדל כאשר אנו רוצים לבצע גיבוי חם של מידע שמקורו מסביבה מרובת פלטפורמות. שנית, מדובר על נפחי תעבורה גדולים ביותר, בעיקר קבצי מדיה למיניהם, כולל קבצי דו-מימד ותלת מימד, בהיקף סנכרון וגיבוי של כ-50 טרה בייט מידע. בנוסף, הדרישה של הלקוח הייתה שהסנכרון יהיה בזמן אמת, לא גיבוי יומי או מספר גיבויים יומיים, אלא סנכרון מתמשך בין הדטה סנטר הראשי והדטה סנטר החלופי אותו נדרשנו הקמנו".

שוורץ הוסיף כי "למעשה יצרנו עותק מושלם של כל המערכת, העתק מראה (mirror) של מערכת ה-production, מוכן להפעלה בכל זמן ושקוף בצורה מלאה למשתמש הסופי. אחד היתרונות הנוספים של המערכת החדשה היה שחלון הלילה לסנכרון וגיבוי התקצר משמעותית לדקות ביממה. בפועל, המשתמשים בארגון היום אינם יכולים לדעת אם הם עובדים על מערכת הייצור הראשית או על מערכת הגיבוי, בין אם כתוצאה מתקלה או מתהליכי שדרוג ותחזוקה המתבצעים במערכת המרכזית, וזה מאפשר לארגון לעבוד ברציפות בכל מצב".

שוורץ סיכם כי "ההתמחות של קומפיומדיה היא בליווי של פרויקטים בעלי צרכים ייחודיים, כפי שזה בא לידי ביטוי בפרויקט אותו ביצענו במשרד הפרסום. ההתמחות של קומפיומדיה בתשתיות ייחודיות, דוגמת טיפול במידע על Macintosh או שרתי מדיה, הייתה חשובה ללקוח בתהליך בחירת הספק". בנוסף, "קומפיומדיה הינה ספקית של שירותי ייעוץ, תכנון אסטרטגי של מערכות מידע, ובחינת התאמתם של פתרונות טכנולוגיים לארגון. החברה משתמשת במתודולוגיות המבטיחות ללקוח עמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט, חסכון בעלות הבעלות (TCO) וניהול יעיל של המשאבים."

אירועים קרובים